Olen liittymän käyttäjä, en omistaja. Liittymä on hankittu eilen, ja se sisältää siksi Mobiilivarmenteen ilmaiseksi. Koska liittymä ei ole nimissäni, se ei näy OmaElisa-tililläni.
Elisan mobiilivarmenneohjeissa on kysymys “olen liittymän käyttäjä, en omistaja. Voinko tilata Elisa Mobiilivarmenteen?”. Sen lyhyt vastaus on “Kyllä, liittymän käyttäjänä voit myös tilata Elisa Mobiilivarmenteen. Mobiilivarmenne on aina henkilökohtainen ja rekisteröidään hakijan nimiin.”
Tilasin Mobiilivarmenteen ohjeiden mukaisesi, mutta se ilmestyi maksullisena lisäpalveluna OmaElisa-tililleni.
Kysymykset siis ovat:
Eivätkö Elisan systeemit ymmärrä, että numeroni on yhdistettynä sopimukseen joka myöntää ilmaisen Mobiilivarmenteen? Ja joudun siksi pyytämään omistajaa aktivoimaan ilmaisen Mobiilivarmenteen puhelimeeni hänen OmaElisa-tillillään, jota varten minun pitää oletettavasti olla fyysisesti paikalla nettitunnuksineni? Koska oheiden mukaan mobiilivarmenteen voi rekisteröidä samalle SIM-kortille vain kerran, ja olen nyt rekisteröinyt yhden, joudunko hankkimaan uuden SIMin jos jotenkin saan käyttöön ilmaisen Mobiilivarmenteen liittymän omistajan OmaElisan kautta? Onko mitään mahdollisuutta, että Elisa muuttaa nyt hankkimani maksullisen Mobiilivarmenteen ilmaisversioksi koska käyttämäni liittymään sellainen kuuluu? Tämä olisi yksinkertaisempaa kuin nyt hankkimani Mobiilivarmenteen sulkeminen, mahdollisesti uuden SIMin hankkiminen, ja uuden varmenteen avaaminen omistajan OmaElisassa.


