Mitta tuli täyteen

  • 16 September 2022
  • 14 kommenttia
  • 325 katselukerrat

Kiitos ja anteeksi Elisan väki…

Tänään vaihdoin operaattorin koska tässä pari vuotta jo taistellut Elisan puhelinliittymän toimivuuden kanssa, koska mobiiliverkko ei toimi, kuuluvuus takkuaa… Ollaan myös todennäköisesti vaihtamassa kotinetti toisaalle; ei tule enään mitään! Meillä Elisalta aikoinaan ostettu reititin, alusta saakka ongelmia, kotinetti kahteen kertaan uusittu “parempaan” eikä toimi, laskutetaan osataan! 

Teen paljon etätöitä opiskeluni suhteen ja verkkoyhteys välttämätön, nyt parina päivänä nämä työt menneet penkin alle koska verkkoyhteys ei vaan toimi!

Reititin resetoitu, sammutettu, käynnistetty uudelleen… tätä tehny vuoden verran ja nyt tuli kuppi täyteen.

Elisa Viihteessä ongelmia, ei siinäkään verkkoyhteyttä, tallentaminen ei onnistu…

Ei muuta.


14 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Ihan näin  suoraan sanottuna: olisi kannattanut vaihtaa jo kaksi vuotta sitten.

Operaattorit eivät palkitse masokisteja eivätkä edes uskollisia kanta-asiakkaita.

Moikka!

Mulla ollut ongelmia talon/rakennuksen takia.

 

Kaikki meni totaalisesti pieleen kun talon  netti vaihtui DNA nettiin.…

Ei sellaista juttua etteikö olisi mennyt pieleen!

24.4.-22 vaihto tapahtui ja siitä lähtien loistavan kuvan Elisan kotikuidusta saanut uusi älytv sai useita varjokuvia, katkoja mustasta ruudusta tekstiin

'Ei verkkoyhteyttä" ja hitaita kanavan vaihtoja!

Meillä kerrostalossa n.90taloutta uudehko pytinki.

Tiedän,että ainakin n 20 eri hlöiden asunnoissa sama vika.

DNA  lähetti oikein paperin missä kehoitettiin  tuomaan entinen modeemi ( vuoden vanha) ja tv  heidän liikkeeseensä  jos ne oli hankittu muualta kuin heiltä ,lisäksi myyvät  sopuhintaan uudet, ja "hävittävät"vanhat maksutta......!

Saimme ns.maksutonta mestariasentajan kytkentäapua JOS  ongelmia olisi.

Niitä oli (on) ja useat tilasivat tämän mestariasentajaksi tituleetatun miehen.

Häntä piti odottaa vain 13-15 vrktta!

Ja pikku ylläri: kun asentaja kävi,kaikki oli oikein,mutta vika ei poistunut,piti kuitata 95e laskulähete…

VAIN PUHELUT olivat malsuttomia,mutta sitähän ei kirjeessä kerrottu.

Itse ehdin perua tämän lähes satasen, pitkään odotetun ihmemiehen.

 

Vaan säälitti niin kovasti,kun mummot ja papat soittivat lapsensa peräkärryineen paikalle,ja raahasivat nämä "väärien liikkeiden,lue operaattoreiden" myymät laitteet pois, sillä eihän juuri ostettu Elisan modeemi tai tv voi toimia.....???!!!

 

Kolmesti on tullut s-posti jossa on DNA n kiitos kirje kun olen tilannut uuden nettiyhteyden! Eka oli 600,toka tonninen ja nyt viikko sitte 50mb netti ja oikein asuntooni sopiva kytkentä ohje.

Arvatkaapa,olinko tilannut ensimmäistäkään!

Viimeisen palautteeni

( mainitsin ehkä jotain kuluttajansuojan neuvonnasta...) poiki vastauksen:

'Pahoittelemme tiedostoissa ollutta virhettä,nyt tilauslistat on korjattu ja virhe poistettu, pahoittelemme ongelmaa'

Juu...ai nyt VIRHE on poistunut..( en ole mediasta kyllä huomannut,että DNA olisi lopettanut toimintansa)

 

Vika jatkuu edelleen,vaihdon yhteydessä katosivat kaikki nelosen kanavat  , sitten meidän Elisalaisten olisi tavaroiden lisäksi pitänyt katkaista nettisopimukset 1.6.

Elisa viihde sopparin omaavana olisin rikkonut sopimusta ja saanut luonnollisesti siitä lisälaskun,viihteestä jota muka en olisi voinut nähdä.

Sain nopeasti Elisalta kirjallisen ilmoituksen,kutenmuutkin talomme sinivalkoiset,

ELISA NÄKYY 1.6. NORMAALISTI.

harmikseni moni vanhus ehti sanoa toukokuussa irti Elisan ja osti uudet vehkeet tuoreiden tilalle.

Jos tioya mystistä talon vikaa,häiriöitä netissä ei olisi nauttisimme vaimoni kanssa virheettömästä kuvasta. No,joskus hemmottelemme,ja katsomme Elisan puhelinliittymän kautta mahtavan tarkkaa kuvaa, joka tulee Elisalta!

Nykyään eräs valjotukkainen,suurisuinen  pianonpimputtaja nainen saa minut raivon valtaan...mutta sehän tulee DNAlta!

 

KIRJOITIN YÄMÄN SIKSI, ETTET TEE ISOMPAA VIRHETTÄ.

JOS LUIT TXTINI,TIEDÄT,MIHIN ET NETTIÄSI AINAKAAN VAIHDA.

 

ENNEMMIN SOITA ELISAN ASIAKASPALVELUUN JA PYYDÄ HEILTÄ JOKO MAKSUTON NEUVONTA SOITTO TAI  JOS EI PELITÄ,NIIN GURUKIN TULEE HALVEMMAKSI KUIN ERÄS VAIHTO-OPERAATTORI…

KAIKKEA HYVÄÄ SINULLE:

YT Lauri L.

Käyttäjätaso 7

KIRJOITIN YÄMÄN SIKSI, ETTET TEE ISOMPAA VIRHETTÄ.

JOS LUIT TXTINI,TIEDÄT,MIHIN ET NETTIÄSI AINAKAAN VAIHDA.

Suomessa on monta paikkaa, joissa DNA:lla on paras verkko ja toimivuus. Suomessa on monta paikkaa, joissa Telialla on paras verkko ja toimivuus. Suomessa on myös monta paikkaa, jossa Elisalla on paras verkko ja toimivuus.

Asiakaspalvelun ja teknisen tuen tasokin on kaikilla tilanne-, päivä- ja pärstäkohtaista, ja joka talosta kerrotaan samanlaisia kauhukertomuksia. Selaa vaikka tätä palstaa, niin löydät Elisa-versioita aiheesta.

 

ENNEMMIN SOITA ELISAN ASIAKASPALVELUUN JA PYYDÄ HEILTÄ JOKO MAKSUTON NEUVONTA SOITTO TAI  JOS EI PELITÄ,NIIN GURUKIN TULEE HALVEMMAKSI KUIN ERÄS VAIHTO-OPERAATTORI…

Jos kyse ei ole selvästi operaattorin vastuulle kuuluvasta asiasta (mikä tuo sinun ongelmasi ilmeisesti on), parempia vaihtoehtoja on yleensä kysyä apua naapurin nörtiltä, siskon teinipojalta tai joltain nettipalstalta kuten täältä. Myös lähiseudun atk-tukipalveluita tarjoavat pikkufirmat kannattaa kartoittaa ennen Gurulle soittamista.

Ja jos asia kuuluu operaattorin vastuulle, se ei kuulu Gurulle.

Suomessa on monta paikkaa, joissa DNA:lla on paras verkko ja toimivuus. Suomessa on monta paikkaa, joissa Telialla on paras verkko ja toimivuus. Suomessa on myös monta paikkaa, jossa Elisalla on paras verkko ja toimivuus.

Asiakaspalvelun ja teknisen tuen tasokin on kaikilla tilanne-, päivä- ja pärstäkohtaista, ja joka talosta kerrotaan samanlaisia kauhukertomuksia. Selaa vaikka tätä palstaa, niin löydät Elisa-versioita aiheesta.

 

Tämä on kyllä yksi parhaita kommentteja mitä olen lukenut, ja tätä täytyy kompata. Täsmälleen samat kokemukset täällä. Pelkistä omista vakiokäyttöpaikoista löytyy alueita, joissa Elisa on vahvin, niitä joissa Telia on vahvin ja niitä joissa DNA on vahvin. Yksikään ei ole ylitse muiden joka alueella. Yksi on illalla vähiten ruuhkainen siellä, toinen pahasti tukossa aina kahdeksalta illalla täällä. Samaten olen saanut niin hyvää kuin huonoakin palvelua jokaisesta kolmesta, ja jokaisesta kolmesta olen kuullut muilta sekä ruusuja että risuja.

 

Aloittajalle toivon, että laitteet ja yhteydet alkavat pelittää. Toivottavasti vähintään yhdellä operaattorilla on alueellasi hyvä kuuluvuus, sillä niitäkin alueita Suomessa on, joihin ei oikein mikään kuulu, vaikka ei oltaisi missään erämaassa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

 

Tämä on kyllä yksi parhaita kommentteja mitä olen lukenut, ja tätä täytyy kompata. Täsmälleen samat kokemukset täällä. Pelkistä omista vakiokäyttöpaikoista löytyy alueita, joissa Elisa on vahvin, niitä joissa Telia on vahvin ja niitä joissa DNA on vahvin. Yksikään ei ole ylitse muiden joka alueella. Yksi on illalla vähiten ruuhkainen siellä, toinen pahasti tukossa aina kahdeksalta illalla täällä. Samaten olen saanut niin hyvää kuin huonoakin palvelua jokaisesta kolmesta, ja jokaisesta kolmesta olen kuullut muilta sekä ruusuja että risuja.

 

Aloittajalle toivon, että laitteet ja yhteydet alkavat pelittää. Toivottavasti vähintään yhdellä operaattorilla on alueellasi hyvä kuuluvuus, sillä niitäkin alueita Suomessa on, joihin ei oikein mikään kuulu, vaikka ei oltaisi missään erämaassa.

kun kyse mobiilista niin noin, mutta piuhallisissa voi mennä erilailla, on niissäkin alueellisia eroja.

yksi ohje kuitenkin, kannattaa jokseenkin välttää operaattorin omia modeemeja ja reitittmiä, niissä kun aika usein on operaattorin oma firmware joka tuo lisäongelmia, mm ominaisuuksia poistettu, päivitykset hitaita, ei voi asentaa yleistä firmware versiota ja ehkä vielä jotain.

joissakin tapauksissa mobiilissa joutuu leikkii suuntaavilla antenneilla jotka tuo oman lisänsä ongelmiin.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Moikka!

Mulla ollut ongelmia talon/rakennuksen takia.

 

Kaikki meni totaalisesti pieleen kun talon  netti vaihtui DNA nettiin.…

Ei sellaista juttua etteikö olisi mennyt pieleen!

24.4.-22 vaihto tapahtui ja siitä lähtien loistavan kuvan Elisan kotikuidusta saanut uusi älytv sai useita varjokuvia, katkoja mustasta ruudusta tekstiin

'Ei verkkoyhteyttä" ja hitaita kanavan vaihtoja!

Meillä kerrostalossa n.90taloutta uudehko pytinki.

Tiedän,että ainakin n 20 eri hlöiden asunnoissa sama vika.

DNA  lähetti oikein paperin missä kehoitettiin  tuomaan entinen modeemi ( vuoden vanha) ja tv  heidän liikkeeseensä  jos ne oli hankittu muualta kuin heiltä ,lisäksi myyvät  sopuhintaan uudet, ja "hävittävät"vanhat maksutta......!

Saimme ns.maksutonta mestariasentajan kytkentäapua JOS  ongelmia olisi.

Niitä oli (on) ja useat tilasivat tämän mestariasentajaksi tituleetatun miehen.

Häntä piti odottaa vain 13-15 vrktta!

Ja pikku ylläri: kun asentaja kävi,kaikki oli oikein,mutta vika ei poistunut,piti kuitata 95e laskulähete…

VAIN PUHELUT olivat malsuttomia,mutta sitähän ei kirjeessä kerrottu.

Itse ehdin perua tämän lähes satasen, pitkään odotetun ihmemiehen.

 

Vaan säälitti niin kovasti,kun mummot ja papat soittivat lapsensa peräkärryineen paikalle,ja raahasivat nämä "väärien liikkeiden,lue operaattoreiden" myymät laitteet pois, sillä eihän juuri ostettu Elisan modeemi tai tv voi toimia.....???!!!

 

Kolmesti on tullut s-posti jossa on DNA n kiitos kirje kun olen tilannut uuden nettiyhteyden! Eka oli 600,toka tonninen ja nyt viikko sitte 50mb netti ja oikein asuntooni sopiva kytkentä ohje.

Arvatkaapa,olinko tilannut ensimmäistäkään!

Viimeisen palautteeni

( mainitsin ehkä jotain kuluttajansuojan neuvonnasta...) poiki vastauksen:

'Pahoittelemme tiedostoissa ollutta virhettä,nyt tilauslistat on korjattu ja virhe poistettu, pahoittelemme ongelmaa'

Juu...ai nyt VIRHE on poistunut..( en ole mediasta kyllä huomannut,että DNA olisi lopettanut toimintansa)

 

Vika jatkuu edelleen,vaihdon yhteydessä katosivat kaikki nelosen kanavat  , sitten meidän Elisalaisten olisi tavaroiden lisäksi pitänyt katkaista nettisopimukset 1.6.

Elisa viihde sopparin omaavana olisin rikkonut sopimusta ja saanut luonnollisesti siitä lisälaskun,viihteestä jota muka en olisi voinut nähdä.

Sain nopeasti Elisalta kirjallisen ilmoituksen,kutenmuutkin talomme sinivalkoiset,

ELISA NÄKYY 1.6. NORMAALISTI.

harmikseni moni vanhus ehti sanoa toukokuussa irti Elisan ja osti uudet vehkeet tuoreiden tilalle.

Jos tioya mystistä talon vikaa,häiriöitä netissä ei olisi nauttisimme vaimoni kanssa virheettömästä kuvasta. No,joskus hemmottelemme,ja katsomme Elisan puhelinliittymän kautta mahtavan tarkkaa kuvaa, joka tulee Elisalta!

Nykyään eräs valjotukkainen,suurisuinen  pianonpimputtaja nainen saa minut raivon valtaan...mutta sehän tulee DNAlta!

 

KIRJOITIN YÄMÄN SIKSI, ETTET TEE ISOMPAA VIRHETTÄ.

JOS LUIT TXTINI,TIEDÄT,MIHIN ET NETTIÄSI AINAKAAN VAIHDA.

 

ENNEMMIN SOITA ELISAN ASIAKASPALVELUUN JA PYYDÄ HEILTÄ JOKO MAKSUTON NEUVONTA SOITTO TAI  JOS EI PELITÄ,NIIN GURUKIN TULEE HALVEMMAKSI KUIN ERÄS VAIHTO-OPERAATTORI…

KAIKKEA HYVÄÄ SINULLE:

YT Lauri L.

? ilmeisesti kyse on piuhallisesti tekniikasta, varmaan kaaplelinetti? ei siis mobiili?

Sattuipa monelle kovasti nilkkaan ja jollekkin ihan rintaan…

Oisko isi  ovimyyjänä dnalla ostarissa?

 

Jos luet minkä kirjoitin ,etkä kuvittele,niin löydät monta dnan virhettä,epäkunnioittavaa ns kaupankäyntiä asiakkaitaan kohtaan

Käsky lopettaa yhteydet muihin

Pimitetty hinnoittelu

Pitkä odotus

3 kertaa tehty nettiosto,asiakkaan tietämättä

Toimivien,lähes uusien laitteiden poisvienti, heidän kauppaan josta myivät omat laitteet: peruste,eivät olisi toimineet!

Tv viat jätetty korjaamatta,95e 25min räpläämisen jälkeen.

Ei ehkä kannata  nörttiä naapurista pyytää,kun ei MESTARIASENTAJAKAAN osannut mitään.

 

Jos olisit osannut lukea,olisi selvinnyt,etten kommentoinut dnan toimivuutta erialueilla, vaan tuota asiakaspalvelu tapaa,paljon virheitä ,paljon harhaa,jopa valheita!

Sitä neuvoin,ettei aloittaja astu miinaan dnan kanssa,ottakoon ihan minkä muun operaattorin tahansa,jos Elisa ei sovi.

Minulle sopii Elisa,ja heidän laitteensa,palvelut  ja upea asiakaspalvelu.

 

Laittakaa se hernepussi kiinni,kun seuraavaksi yritätte lukea viestiäni,isoihin sieraimiin mahtuu paljon herneitä,näköjään.

 

Muuten ,asianajaja otti jutun,hämmästellen sitä todiste ja asia määrää,ei epäile selvää asianajovoittoa,siis muutakin kuin tilille tulevaa.

 Suurin osa asukkaista  on valmis kirjoittamaan ryhmäkanteen,turha kenenkään dnalaisen on itkeä  kun kerroin tapahtuneen ,tämä asia on koskenut liian monia.

Vahinko on tapahtunut,anteekssipyyntö riittäisi lupaus  toimintatavan  oikaisemisesta.

Kirjeet ja viestit ovat tallessa jotka tukevat  kirjoitustani.

Jotta pahaamieltä ei enempää tulisi,jätän helpotukseksenne TÄMÄN asian käsittelyn.

Sain viestini kerrottua,ja toivon aloittajalle onnistuneita kauppoja operaattorinsa kanssa.

Näihin kuviin ja tunnelmiin Lauri.

Lumista talvea,myös Hesalaisille 💞

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Suurin osa asukkaista  on valmis kirjoittamaan ryhmäkanteen

Suomessa ryhmäkanteen voi nostaa ainoastaan kuluttaja-asiamies. Sellaista ei ole koskaan nostettu.

Muutamaa kymmentä tai sataa asiakasta koskevassa tapauksessa jokainen asianomainen joutuu tekemään haasteen erikseen.

Käyttäjätaso 3

Sattuipa monelle kovasti nilkkaan ja jollekkin ihan rintaan…

Oisko isi  ovimyyjänä dnalla ostarissa?

Todella vaikea tälleen ulkopuolisena lukijana ymmärtää kenelle tämä avautuminen oli tarkoitettu, edellä oli ainakin täysin asiallisia kirjoituksia eikä niistä tälläistä fiilistä tule mitenkään…

 

Totuushan on ettei näitä operaattoreita juurikaan kiinnosta asiakas. Helpot asiat kyllä korjataan, mutta yhtään vaikeempiin ei paneuduta yhtään… 

Sitten joku suuttuu jollekkin operaattorille ja vaihtaa toiselle, josta taas joku suuttunut on vaihtanut toiselle jne. Näistä kolmesta isosta kun porukka vaihtelee toisesta toiseen, asiakasmäärä pysyy kaikilla kohtuu tasaisina ja siten ei kannata panostaakkaan kauheasti, kun keskinkertaisellakin palvelulla asiakkaita (rahaa) tulee. Ja lopulta, jos joku yrittää keksiä parempaa palvelua, se ostetaan ulos markkinoilta.

 

Käyttäjätaso 7

Jotta pahaamieltä ei enempää tulisi,jätän helpotukseksenne TÄMÄN asian käsittelyn.

Sain viestini kerrottua,ja toivon aloittajalle onnistuneita kauppoja operaattorinsa kanssa.

Näihin kuviin ja tunnelmiin Lauri.

Lumista talvea,myös Hesalaisille 💞

Niin tämähän on julkinen keskustelufoorumi ja täällä kukin saa aika vapaasti kertoa kokemuksistaan , tosin kilpailijan mainostaminen on kielletty. Kilpailijan mollaamista ei tietääkseni ole kielletty. 😀

Vuosien varrella on tullut oltua kaikkien kolmen suuren operaattorin asiakkaana ja osin vieläkin. Kokemukseni on , että mikään operaattori ei ole pärjännyt moitteetta. Siksi minulla on eri palveluja eri operaattoreilta sen mukaan , mikä kullakin toimii käyttöpaikoillani parhaiten.

Operaattorit eivät palkitse keskittäjää eikä se aina ole edes viisastakaan kuten edellä kerroin.

Myönnän asiavirheeni,eli nimi on toinen kuin ryhmäkanne,mutta idea sama.

Jokainen joutuu tekemään haasteen,mutta ajan ja rahan säästämiseksi se tullaan käymään samalla kertaa  ja kaikkien ei todellakaan tarvi olla paikalla,ihan kätevä sydeemi!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

Myönnän asiavirheeni,eli nimi on toinen kuin ryhmäkanne,mutta idea sama.

Jokainen joutuu tekemään haasteen,mutta ajan ja rahan säästämiseksi se tullaan käymään samalla kertaa  ja kaikkien ei todellakaan tarvi olla paikalla,ihan kätevä sydeemi!

Ehdottomasti kannattaa jos tuotteessa on selvä virhe. Itsekkään en ole kenenkään operaatorin kannalla, vaan käytän sitä mikä toimii ja on sopivan hintainen. Itselläni täälä kotona toimii hyvin kaikkien kolmen operaattorin mobiili, mutta toki käytössä on kiinteä kaapelimodeemi kun sellainen on saatavilla.

Käyttäjäkokemukset on kaikilla erillaisia, toisilla on DNA:sta jopa hyviä kokemuksia, itselläni ei taas Elisasta oli kovin kauniita muistoja viihteen ajoilta.. Mobiilien suhteen jos on ongelmia niin yleensä vaihtamalla paranee. Kokeilee vaikka prepaidilla ensin niin ei tule vahinkoa jos ei toimikkaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Moikka @MinnaHH ja tervetuloa OmaYhteisöön! Ikävä kuulla että olet päätynyt operaattorin vaihtamiseen, mutta ymmärrän hyvin ratkaisusi. Jos alueelle ei ole parannuksia saatu eikä niitä ole suunnitteilla lähikuukausille (esimerkiksi katvealueelle tai ruuhkaiselle alueelle), voi nopein ratkaisu ongelmaan olla tosiaan toisen operaattorin testaus - vaikka asiakkaat ovatkin meille tärkeitä, on tärkeää, että kotona on toimiva verkkoyhteys.

 

Olet kuitenkin koska tahansa tervetullut meille takaisin asiakkaaksi!

Osallistu keskusteluun