Skip to main content
Vastattu

MMS-vastaanotto ei toimi enää

  • 24. joulukuuta 2022
  • 4 kommenttia
  • 549 katselukerrat

Moi,

Senioripuhelin Nokia 3720 Classic on viestihistorian perusteella vastaanottanut MMS:ää ainakin syyskuussa, mutta tässä kuussa tulee perille pelkkä viesti tuntemattomasta verkkovirheestä. Toinen samanlainen puhelin on kilpailijan simmillä, ja siinä MMS toimii edelleen moitteetta. Aiemmin ei ole mitään manuaaliasetuksia tarvittu, mutta nyt olen kokeillut tuloksetta myös niitä.

Ensisijainen pakettidatayhteysosoite (tämä oli automaattinen): internet

Manuaalisesti on koitettu tehdä seuraava multimediaviestiasetus (Omat palveluasetuks.):

Tilin nimi: Elisa MMS

Palvelimen osoite: http://mms.elisa.fi

Käytä ensisij. yht.os: Ei

Yhteysos. asetukset:

Proxy: Käytössä

Proxyosoite: 213.161.41.57

Proxyportti: 80

Siirtotieasetukset:

Pakettidatayhteysos: mms

Verkon tyyppi: IPv4

Todennustapa: Normaali

Käyttäjänimi ja salasana jätetty tyhjäksi.

 

SIM lienee vuodelta 2019, joten luulisin että uudemmat Elisan asetukset tulisi olla käytössä Saunalahden asetuksien sijasta?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

MastoDontti kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Pääsen web-selaimella Googlen etusivulle, joten eihän tässä ole varmaan dataestoa? Tosin se palveluasetus piti tehdä käsin myös web-puolelle, ilman sitä se yrittää WAPilla mikä ei liene enää ajankohtaista.

Identtinen puhelin löytyy, kiinni eri operaattorissa ja MMS toimii siellä. Voisin kokeilla sitä jos mikään muu ei auta, toki pelottaa että kun se hakee Elisan automaattiasetukset niin saan myös tuon puhelimen solmuun kaikilla SIMmeillä. :)

Tuolta saat apua:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/asiakaspalvelun-poikkeusaukioloajat/

Joulun pyhät 24.-26.12.2022

Chat-asiakaspalvelumme palvelee OmaElisassa klo 9-17

Sometiimimme auttaa klo 9-21

Vikailmoituksenkin voit tarvittaessa tehdä:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

Numerossa voi tehdä myös vikailmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

lasselusse
Forum|alt.badge.img+12
  • Tietopankki
  • 703 kommenttia
  • 24. joulukuuta 2022

asetukset nyt näyttää olevan oikein, joten eihän estoja ole päällä, lähinnä dataesto joka estää mms viestit ja volte:n?

toista puhelinta voisi testailla, mutta veikkaan että sitä ei ole, joten joutuuko tuosta vika ilmoitusta heittämään.

asetuksia, mutta pikkuisen eri puhelin:

https://yhteiso.elisa.fi/android-23/mms-ja-internet-asetukset-samsungin-naeppaeinpuhelimeen-xcover-271-gt-b2710-524060?postid=697879#post697879


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 24. joulukuuta 2022

Kiitos vastauksesta! Pääsen web-selaimella Googlen etusivulle, joten eihän tässä ole varmaan dataestoa? Tosin se palveluasetus piti tehdä käsin myös web-puolelle, ilman sitä se yrittää WAPilla mikä ei liene enää ajankohtaista.

Identtinen puhelin löytyy, kiinni eri operaattorissa ja MMS toimii siellä. Voisin kokeilla sitä jos mikään muu ei auta, toki pelottaa että kun se hakee Elisan automaattiasetukset niin saan myös tuon puhelimen solmuun kaikilla SIMmeillä. :)


  • 4729 kommenttia
  • Vastaus
  • 24. joulukuuta 2022
MastoDontti kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Pääsen web-selaimella Googlen etusivulle, joten eihän tässä ole varmaan dataestoa? Tosin se palveluasetus piti tehdä käsin myös web-puolelle, ilman sitä se yrittää WAPilla mikä ei liene enää ajankohtaista.

Identtinen puhelin löytyy, kiinni eri operaattorissa ja MMS toimii siellä. Voisin kokeilla sitä jos mikään muu ei auta, toki pelottaa että kun se hakee Elisan automaattiasetukset niin saan myös tuon puhelimen solmuun kaikilla SIMmeillä. :)

Tuolta saat apua:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/asiakaspalvelun-poikkeusaukioloajat/

Joulun pyhät 24.-26.12.2022

Chat-asiakaspalvelumme palvelee OmaElisassa klo 9-17

Sometiimimme auttaa klo 9-21

Vikailmoituksenkin voit tarvittaessa tehdä:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

Numerossa voi tehdä myös vikailmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 24. joulukuuta 2022

Kappas, liittymän asetukset olivat periaatteessa kunnossa operaattorin puolelta mutta chat-asiakaspalvelija laittoi ne uusiksi ja sen jälkeen MMS ykkösellä perille! Kiitos kaikille avusta!