Skip to main content
Vastaus

Mobiilidata ei toimi Espanjassa

  • August 9, 2025
  • 9 kommenttia
  • 168 katselukerrat

Mulla on Australiasta ostettu Samsung Galaxy A54 ja saavuin toissapäivänä Mallorcalle. Välissä olen ollut Uudessa-Seelannissa ja Suomessa, jossa molemmissa mobiilidata on toiminut paikallisilla liittymillä moitteettomasti. Nyt ei kuitenkaan tämä Elisan mobiilidata tahdo pelittää täällä Vodafonen verkossa.

Näytön yläkulmassa näkyy 4G-symboli mobiilidatan ollessa päällä, aivan kuten silloin, kun netti toimii normaalisti. Data roaming on sallittu, liittymässä ei ole estoja, puhelin on käynnistetty uudelleen monta kertaa, SIM ollut 30 min ulkona ja laitettu takaisin, kokeiltu myös toisessa puhelimessa eikä toimi siinäkään. Manuaali verkon hakeminen ei auta, ei suostu yhdistämään muihin kuin tuohon Vodafonen verkkoon. Normaalit puhelut tulevat kyllä läpi. APN on internet.saunalahti. Aspasta kehotettu käynnistämään puhelin monta kertaa uudelleen, mutta tässä vaiheessa en enää usko, että siitä olisi apua. Luin täältä, että jollain on ollut samankaltaisia ongelmia, ja ovat joutuneet vaihtamaan liittymää... Alkaa käydä toivo vähiin, että tässä olisi enää muita vaihtoehtoja, mutta löytyisikö vielä joku keino, mikä mulla olisi jäänyt käyttämättä?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Porkkana

Ihan häiriöilmoituksiin, sama nro 010190240

 

Pyydä että tutkitaan tarkemmin. Sunnuntaina kun soittaa alkuillasta, pääset suorempaan häiriöilmoitusten puolelle.

9 kommenttia

  • August 10, 2025

"Nollaa tukiasemat" -valintaa tai "Nollaa verkkoasetukset" voisi vielä kokeilla, mutten olisi kovin toiveikas niidenkään suhteen.


Porkkana
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • August 10, 2025

Toimiiko liittymä toisella luurilla?

Mikäli ei toimi niin silloin siellä liittymässä on esto päällä. - Saadaan kyllä korjattua, kun yhteys vikailmoituksiin asti.

Mikäli liittymä toimii toisella luurilla niin silloin ongelma jää luuriin ja sitten se on luurin tai liittymän vaihto, kummin haluaa toimia.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • August 10, 2025

"Nollaa tukiasemat" -valintaa tai "Nollaa verkkoasetukset" voisi vielä kokeilla, mutten olisi kovin toiveikas niidenkään suhteen.

Tämän vaihtoehdon näin kans jossain, mutta en löydä sitä (englanniksi) mun puhelimesta :D


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • August 10, 2025

Toimiiko liittymä toisella luurilla?

Mikäli ei toimi niin silloin siellä liittymässä on esto päällä. - Saadaan kyllä korjattua, kun yhteys vikailmoituksiin asti.

Mikäli liittymä toimii toisella luurilla niin silloin ongelma jää luuriin ja sitten se on luurin tai liittymän vaihto, kummin haluaa toimia.

Mainitsin postauksessa että netti ei siis toimi toisessakaan luurissa, samalla tavalla vilkkuu se 4G näytössä hyödyttömästi kuin mullakin - en kokeillut vastaanottaa puheluita tms siinä toisessa puhelimessa, jos sitä meinasit, mutta en näe syytä miks se ei olis toiminu, jos kerran oli yhteys verkkoon muuten? 


  • August 10, 2025

Porkkana
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • August 10, 2025

Niin onko se roaming datan toimivuus tarkistettu liittymältä oikessti meidän vikailmoitusten kautta?

Oma elisan näkymää syvemmältä?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • August 10, 2025

Niin onko se roaming datan toimivuus tarkistettu liittymältä oikessti meidän vikailmoitusten kautta?

Oma elisan näkymää syvemmältä?

Ei oo, eivät OmaElisan chatista myöskään lähteneet tarkistamaan mitään. Pitääkö tästä soittaa sitten johonkin eri (maksulliseen) numeroon?


Porkkana
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • Vastaus
  • August 10, 2025

Ihan häiriöilmoituksiin, sama nro 010190240

 

Pyydä että tutkitaan tarkemmin. Sunnuntaina kun soittaa alkuillasta, pääset suorempaan häiriöilmoitusten puolelle.


  • August 10, 2025

Niin onko se roaming datan toimivuus tarkistettu liittymältä oikessti meidän vikailmoitusten kautta?

Oma elisan näkymää syvemmältä?

Ei oo, eivät OmaElisan chatista myöskään lähteneet tarkistamaan mitään. Pitääkö tästä soittaa sitten johonkin eri (maksulliseen) numeroon?

Vaihtoehtoja vika/häiriöilmoitukselle:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle / Häiriöilmoitus

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa › /Häiriöilmoitus

Tai:  Omaelisa Tuki/Varaa soittoaika/Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset

Somessakin varmaan hoituu:

Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.