Vastattu

Mobiilidatan vaihteluväli nopeuksissa

  • 17 September 2023
  • 4 kommenttia
  • 120 katselukerrat

 

Minulla on nyt  Rajaton 4G 200 meagainen puhelinliittymö ja se toimii KORKEINTAAN 10 megaisena.  Olen testanut sen vaikka missä ja vaikka mihin aikaan. Elisa tarjoa nyt  minulle “hyvänä asiakkaana “ tätä   “Rajaton netti ilman datakattoa jopa 300 M nopeudella 4G-verkossa
(nopeuden vaihteluväli 3G-verkossa 0,4-35 Mbit/s ja 4G-verkossa 5-300 Mbit/s)” 

Minun nyt sitten maksaa muutama euro enemmän liittymästä joka ei kuitenkaan toimi kuin korkeintaan samalla 10 megan  nopeudella kuijn täm nykyinen 4G 200 megaien liittymä. Lisäksi maksan mobilivarmenteesta joka on esim. Telian asiakkaalle ilmainen.

Olenkin ajtelut siirtyä Telian asiakkaakaksi 

 

EDIT 18.9.2023 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Burnett

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi kv36 17 September 2023, 14:31

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

300 liittymän nopeus 4G-verkossa on 5 – 300 Mbit/s, kuten itsekin lainasit mainosta. Vastaavasti 200 liittymän nopeus 4G-verkossa on 5 – 200 Mbit/s.

Kun saavuttamasi nopeus kerta on 10 Mbit/s, kannattaa vaihtaa liittymätyypiksi Elisa Rajaton 10M.

Käyttäjätaso 7

Kun saavuttamasi nopeus kerta on 10 Mbit/s, kannattaa vaihtaa liittymätyypiksi Elisa Rajaton 10M.

Tämä. (Ja lisäksi kannattaa huomioida, että liittymän “oikea” hinta on jotain ihan muuta kuin listahinta)

Myös kilpailevista vaihtoehdoista kannattaa testata - tai pyytää jotakuta toista testaamaan vastaavan tason laitteella - mikä niissä on toteutuva nopeus tärkeimmissä sijainneissa, ja valita uusi liittymä sen mukaan.

 

Toisaalta,

Minulla on nyt  Rajaton 4G 200 meagainen puhelinliittymö ja se toimii KORKEINTAAN 10 megaisena.  Olen testanut sen vaikka missä ja vaikka mihin aikaan.

Jos liittymä toimii samalla tavalla huonosti paikasta ja ajasta riippumattaa, vika saattaa löytyä laitteesta, sim-kortista tai liittymän asetuksista. Voisi olla syytä testata liittymää / sim-korttia toisessa laitteessa tai jotain muuta liittymää siinä laitteessa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Kuulostaa siltä, että liittymän asetuksissa Elisan päässä on jotain vialla. Ehkäpä asiakaspalvelun kautta Elisa voisi tarkistaa liittymän tilan ja tarvittaessa alustaa sen?

Siirryin jo Teialan asiakkaaksi  ja  liittymä aukeaa tällä viikolla...

Osallistu keskusteluun