Skip to main content

Mobiilivarmenne

  • October 14, 2025
  • 5 kommenttia
  • 60 katselukerrat

Miksi mobiilivarmenteen lataus ei onnistu?

5 kommenttia

zoppendorf
  • October 14, 2025

Mobiilivarmenteen lataus (eli aktivointi) voi epäonnistua monesta eri syystä, ja tarkka syy riippuu tilanteesta. Tässä muutamia yleisimpiä syitä ja tarkistuksia:

  1. Liittymä ei tue mobiilivarmennetta
    – Mobiilivarmenne toimii vain henkilökohtaisissa liittymissä, ei yleensä yritys- tai dataliittymissä.
    – Tarkista operaattoriltasi (Elisa, Telia, DNA), että liittymässäsi on mobiilivarmennepalvelu sallittuna.

  2. SIM-kortti on vanha tai väärää tyyppiä
    – Vanhat SIM-kortit eivät tue mobiilivarmennetta. Jos kortti on yli 5 vuotta vanha, kannattaa pyytää uusi operaattorilta.

  3. Latausyritys ei onnistu verkkoyhteyden tai selaimen takia
    – Kokeile eri selainta tai puhelimen omaa selainohjelmaa.
    – Poista VPN käytöstä latauksen ajaksi, jos sellainen on päällä.

  4. Puhelimen asetukset estävät latauksen
    – Tarkista, että puhelimessa ei ole rajoitettu SIM- tai verkkoasetuksia (esim. lentotila, vain WiFi, ei mobiilidataa).
    – Joissakin Android-puhelimissa mobiilivarmenteen asennus vaatii mobiilidatayhteyden, ei WiFiä.

  5. Operaattorin palvelussa on tilapäinen häiriö
    – Jos mikään yllä olevista ei auta, ongelma voi olla palveluntarjoajan päässä. Kannattaa kokeilla uudelleen hetken päästä tai olla yhteydessä omaan operaattoriin (esim. Elisan asiakaspalveluun, jos käytät Elisan liittymää).

https://elisa.fi/tietoturva/mobiilivarmenne/

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • October 14, 2025

Oletko tosiaan koskaan yrittänyt ottaa yhteyttä as.palveluun? Se on tehty jo niin monimutkaiseksi, jotta useimmat luopuvat yrityksistä. Ovat ottaneet mallia postista ja pankeista. Asiaa: liittymään tuli erikseen viesti ladata mobiilivarmenne, mutta se tuli varmaan eri osastolta, joka elää eri kuplassa.


Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 14, 2025

Haluatko hieman avata mihin kohtaan tuo mobiilivarmenteen aktivointi tyssää?😊 Jos keksittäisiin täällä yhdessä, mistä ongelma johtuu.
Asiakaspalvelun puoleen meillä on useitakin kanavia, jotka löytyy tarvittaessa tältä sivulta.

Tervetuloa yhteisöön ​@Riiseni !💙


zoppendorf
  • October 14, 2025

Oletko tosiaan koskaan yrittänyt ottaa yhteyttä as.palveluun? Se on tehty jo niin monimutkaiseksi, jotta useimmat luopuvat yrityksistä. Ovat ottaneet mallia postista ja pankeista. Asiaa: liittymään tuli erikseen viesti ladata mobiilivarmenne, mutta se tuli varmaan eri osastolta, joka elää eri kuplassa.

Eikö tuo mobiilivarmenteen lataus(aktivointi) onnistu noiden ohjeiden kautta ?

https://varmenne.elisa.fi/

 

Elisan asiakaspalvelu löytyy:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/

Mikäli pitempään elävään,henkilöpohjaiseen ja kiireettömään asianhoitamiseen on mahdollisuus,suosittelen tuota takaisinsoittopyyntöä

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

 

 

 

 

 


  • October 14, 2025

Oletko tosiaan koskaan yrittänyt ottaa yhteyttä as.palveluun? Se on tehty jo niin monimutkaiseksi, jotta useimmat luopuvat yrityksistä. 

OmaElisan kautta hoituu kaikenlaiset ongelmat erinomaisen hyvin:

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

(Vastaus tulee parissa päivässä.)