Skip to main content
Kysymys

Mobiilivarmenne liittymissä

  • December 18, 2025
  • 6 kommenttia
  • 56 katselukerrat

Itselläni oli olemassa oleva Elisan puhelinliittymä, johon Elisa liitti mobiilivarmenteen halusi asiakas sitä tai ei ja samalla liittymän hinta nousi.

Tämän jälkeen toinen operaattori tarjosi omaa liittymäänsä ja tein sopimuksen. Ennen kuin liittymä tuli voimaan, Elisa teki vastatarjouksen ja päätin tarttua siihen. Tähän liittymään ei kuitenkaan liittynytkään yllättäen mobiilivarmennetta.

Eli lopputulos. Ensin Elisa pakotti ottamaan mobiilivarmenteen olemassa olevaan liittymään ja uuteen tarjoushintaiseen liittymään ei sitten sisältynytkään mobiilivarmennetta :D 

6 kommenttia

Sokrates
  • December 18, 2025

Eli lopputulos. Ensin Elisa pakotti ottamaan mobiilivarmenteen olemassa olevaan liittymään ja uuteen tarjoushintaiseen liittymään ei sitten sisältynytkään mobiilivarmennetta :D 

Niinpä.

Ilmeisesti sen vastatarjouksen hinta kuitenkin oli alkuperäistä edullisempi , vai kuinka?


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • December 18, 2025

Kyllä, vastatarjouksen hinta oli edullisempi. Mutta ihmettelen, että miksi siinä olemassa olevassa liittymässäni ei asiakas saanut valita ottaako mobiilivarmennetta vai ei. Se oli pakko ottaa lisähinnasta.

Ja tämä vastatarjouskin tuli vain sen takia, että toinen operaattori tarjosi tilalle omaa liittymäänsä. Ja tässä vastatarjouksessakin selvisi vasta lopussa, ettei hintaan kuulu mobiilivarmennetta. 
 

 


  • December 18, 2025

Kyllä, vastatarjouksen hinta oli edullisempi. Mutta ihmettelen, että miksi siinä olemassa olevassa liittymässäni ei asiakas saanut valita ottaako mobiilivarmennetta vai ei. Se oli pakko ottaa lisähinnasta.

Koska Elisa haluaa, että asiakkaat maksavat sille enemmän rahaa. Jokaisen hinnannoston kohdalla on X määrä asiakkaita, jotka eivät vaivaudu kilpailuttamaan vaan maksavat kiltisti sen korotetun hinnan.

 

Ja tämä vastatarjouskin tuli vain sen takia, että toinen operaattori tarjosi tilalle omaa liittymäänsä.

Näinhän tämä puhelinliittymämarkkinoilla toimii.


  • December 18, 2025

 Mutta ihmettelen, että miksi siinä olemassa olevassa liittymässäni ei asiakas saanut valita ottaako mobiilivarmennetta vai ei. Se oli pakko ottaa lisähinnasta.


 

 

Se vanha oli varmaan liittymä johon lisättiin liittymäturvaominaisuudet ja samalla hinta nousi. Mobiilivarmennettahan, eikä muitakaan ominaisuuksia tarvitse ottaa käyttöön.

 

Tuolla aiheesta:

Ja:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/puheliittymat/liittymaturva/

Liittymäturva-liittymään sisältyy neljä tärkeää palvelua: Mobiilivarmenne, haittasivujen esto, tietovuotojen seuranta sekä ulkomaisista numeroista tulevien puheluiden esto. Jos liittymäsi nimessä mainitaan sana Liittymäturva, nämä palvelut sisältyvät siihen ilman erillistä tilausta ja voit aktivoida ne käyttöösi maksutta.


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • December 18, 2025

 Mutta ihmettelen, että miksi siinä olemassa olevassa liittymässäni ei asiakas saanut valita ottaako mobiilivarmennetta vai ei. Se oli pakko ottaa lisähinnasta.


 

 

Se vanha oli varmaan liittymä johon lisättiin liittymäturvaominaisuudet ja samalla hinta nousi. Mobiilivarmennettahan, eikä muitakaan ominaisuuksia tarvitse ottaa käyttöön.

 

Tuolla aiheesta:

Ja:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/puheliittymat/liittymaturva/

Liittymäturva-liittymään sisältyy neljä tärkeää palvelua: Mobiilivarmenne, haittasivujen esto, tietovuotojen seuranta sekä ulkomaisista numeroista tulevien puheluiden esto. Jos liittymäsi nimessä mainitaan sana Liittymäturva, nämä palvelut sisältyvät siihen ilman erillistä tilausta ja voit aktivoida ne käyttöösi maksutta.

Tiukempi seuranta mitä asiakas tekee liittymällään.


Sokrates
  • December 18, 2025

 Mutta ihmettelen, että miksi siinä olemassa olevassa liittymässäni ei asiakas saanut valita ottaako mobiilivarmennetta vai ei. Se oli pakko ottaa lisähinnasta.


 

 

Se vanha oli varmaan liittymä johon lisättiin liittymäturvaominaisuudet ja samalla hinta nousi. Mobiilivarmennettahan, eikä muitakaan ominaisuuksia tarvitse ottaa käyttöön.

 

Tuolla aiheesta:

Ja:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/puheliittymat/liittymaturva/

Liittymäturva-liittymään sisältyy neljä tärkeää palvelua: Mobiilivarmenne, haittasivujen esto, tietovuotojen seuranta sekä ulkomaisista numeroista tulevien puheluiden esto. Jos liittymäsi nimessä mainitaan sana Liittymäturva, nämä palvelut sisältyvät siihen ilman erillistä tilausta ja voit aktivoida ne käyttöösi maksutta.

Niinpä niin. Palveluita ei ole pakko ottaa käyttöön , mutta niistä kuitenkin pitää maksaa.

Siinä ei ole järjenhäivää. Sitä paitsi monella on jo osa liittymäturvan ominaisuuksista muutenkin käytössä.