Skip to main content
Vastaus

Mobiilivarmenne virhe: 40 1B 35

  • February 1, 2025
  • 6 kommenttia
  • 289 katselukerrat

Onko kenelläkään tilannetta, jossa mobiilivarmenne muuten toimii. Ilmoittaa ja pyytää PIN:ä mutta kun sen olet antanut tulee virhe: “40 1B 35”?

Mentiin Elisan myymälään, vaihdettiin SIM, nollattiin mobiilivarmennesopimus ja tehtiin uusi. Ei muutosta eikä virkailija osannut enää auttaa. Sattumoisin tuli vielä puhelimen vaihto eteen, edelleen sama jatkuu uudessa luurissa. Puhelin on Android. Ei kai se, että liittymä on toisen nimellä kuin haltija voi tähän vaikutta?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi

Kannattaa tarkistaa liittymän estot OmaElisasta.

  1. Kirjaudu OmaElisaan ja valitse liittymänumerosi
  2. Sen jälkeen valitse Käytön estot ja Muokkaa.
  3. Valitse haluamasi estot kohdasta Palvelunumerot sekä yleiset puhelu- ja viestiestot.

Jos jotakin estoja on, niin ne kannattaa kokeilla napata liittymältä varmuuden vuoksi pois.

Tarvittaessa yhteyttä meidän vikapalvelun puolelle asian tiimoilta, että nähdään liittymän tekninen osuus. 

6 kommenttia

  • February 1, 2025

Onko kenelläkään tilannetta, jossa mobiilivarmenne muuten toimii. Ilmoittaa ja pyytää PIN:ä mutta kun sen olet antanut tulee virhe: “40 1B 35”?

Mentiin Elisan myymälään, vaihdettiin SIM, nollattiin mobiilivarmennesopimus ja tehtiin uusi. Ei muutosta eikä virkailija osannut enää auttaa. Sattumoisin tuli vielä puhelimen vaihto eteen, edelleen sama jatkuu uudessa luurissa. Puhelin on Android. Ei kai se, että liittymä on toisen nimellä kuin haltija voi tähän vaikutta?

Aikaisemmin ollut jollakin sama vaiva. Oli tekstiviestiesto päällä.

Muuten liittymän omistaja voi tehdä vika/häiriöilmoituksen, niin varmaan selviää:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle Häiriöilmoitus

Tai: Omaelisa / Varaa soittoaika/ Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset

 

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • February 1, 2025

Näin saman. Mutta en nyt ymmärrä. Kaikki tekstarit lähtevät ja saapuvat. En löydä estoja


  • February 1, 2025

Näin saman. Mutta en nyt ymmärrä. Kaikki tekstarit lähtevät ja saapuvat. En löydä estoja

Liittymän omistaja kun tekee vika/häiriöilmoituksen, niin eiköhän selviä,

mistä kiikastaa.


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • Vastaus
  • February 4, 2025

Kannattaa tarkistaa liittymän estot OmaElisasta.

  1. Kirjaudu OmaElisaan ja valitse liittymänumerosi
  2. Sen jälkeen valitse Käytön estot ja Muokkaa.
  3. Valitse haluamasi estot kohdasta Palvelunumerot sekä yleiset puhelu- ja viestiestot.

Jos jotakin estoja on, niin ne kannattaa kokeilla napata liittymältä varmuuden vuoksi pois.

Tarvittaessa yhteyttä meidän vikapalvelun puolelle asian tiimoilta, että nähdään liittymän tekninen osuus. 


rane58
Forum|alt.badge.img+4
  • Avulias
  • February 6, 2025

Ja tuostakin “palvelusta” pitäisi maksaa…? 🤔


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • February 6, 2025

Jos liittymällä ei ole viestiestoa, kannattaa vielä kokeilla poistaa VoLTE käytöstä. Huomaa, että tämän jälkeen puhelusi kulkevat 2G-verkossa, eikä tiedonsiirto ole mahdollista samanaikaisesti puhelun kanssa.

Mikäli puhelimessasi ei ole VoLTE:lle asetusta, voit myös kokeilla asettaa puhelimen käyttämään ainoastaan 2G-verkkoa. Tiedonsiirto on siellä niin hidasta, että 4G- tai 5G-asetus kannattaa palauttaa käyttöön välittömästi mobiilivarmenteen käytön jälkeen.

Onko sinulla mahdollisuutta kokeilla mobiilivarmennetta joko peruspuhelimessa tai yli kahdeksan vuotta vanhassa älypuhelimessa?