Skip to main content
Vastaus

Mobiilivarmenteen käyttöönotto

  • October 5, 2025
  • 12 kommenttia
  • 307 katselukerrat

Mikä idea tässä on, että liittymän kk-maksu nousi näiden uusien hienojen turva-ominaisuuksien myötä, mutta silti en saa tuota mobiilivarmennetta toimimaan sim-kortilleni ILMAN LISÄMAKSUA?

Eli mulla on ollut tässä sim-kortilla jo aiemmin mobiilivarmenne, joten samalle kortille en sitä nyt enää saa. Joo, uuden kortin tilaaminen on ilmaista, mutta sen aktivointi onkin sitten maksullista. Miksi?

Ja miksi kyseinen varmenne vaatii aina uuden kortin, onko se 5 vuoden välein?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi miia-irene

Sain onneksi Aspan kanssa asian eteen päin. Uusi kortti tulossa ja kortin aktivointi hinta on kuulemma hyvitetty 😊

Katsotaan sitten uudestaan, kunhan on aika aktivoida se 😅

12 kommenttia

  • October 5, 2025

Johtuu muutostilanteesta.

Tuolla ohjetta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/palvelut/mobiilivarmenne-uudelleen-rekisterointi/

Elisa Mobiilivarmenne on henkilökohtainen ja liitetty puhelinliittymäsi SIM-korttiin, jonka vuoksi Elisa Mobiilivarmenne on rekisteröitävä uudelleen erilaisissa muutostilanteissa.

Elisan henkilöasiakas liittymän SIM-kortis vaihto ja Mobiilivarmenteen uusiminen.

Muutostilanteissa ja kun Mobiilivarmenteen rekisteröimisestä tulee 5 vuotta täyteen, tulee SIM-kortti vaihtaa ja mobiilivarmenne rekisteröidä turvallisuussyistä uudelleen. Uusimalla Mobiilivarmenteen varmistat, että pääset myös jatkossa kirjautumaan helposti moniin verkkopalveluihin. Mobiilivarmenteen uusiminen onnistuu netissä ja Elisan myymälässä.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • October 5, 2025

Joo, tuon turvallisuus asian ymmärrän kyllä, mutta en uuden sim-kortin aktivoinnin maksullisuutta. Maksan jo nyt tuosta varmenteesta, enkä saa sitä edes käyttöön ilman lisämaksua 🙈


Sokrates
  • October 5, 2025

T-alkuisella kilpailijalla SIM-korttia ei tarvitse vaihtaa aina , kun varmenne vanhenee. Uudelleenrekisteröinti riittää eikä varmenne muutenkaan maksa mitään.


  • October 5, 2025

Joo, tuon turvallisuus asian ymmärrän kyllä, mutta en uuden sim-kortin aktivoinnin maksullisuutta. Maksan jo nyt tuosta varmenteesta, enkä saa sitä edes käyttöön ilman lisämaksua 🙈

Jos sinulla on  sopimuksen muutos liittymäturvan lisäämisestä liittymääsi, niin eihän SIM-kortin aktivointimaksua pitäisi mennä mobiilivarmenteen käyttöönoton takia. 

Voisi kyllä kysäistä asiakaspalvelusta, niin selviää:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chat Omaelisassa  ma-pe 8-18

Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21. 

Soittakaa minulle 

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa 

Tai: Omaelisa /Tuki/Varaa soittoaika

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit


Jaakop
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 6, 2025

Joo, tuon turvallisuus asian ymmärrän kyllä, mutta en uuden sim-kortin aktivoinnin maksullisuutta. Maksan jo nyt tuosta varmenteesta, enkä saa sitä edes käyttöön ilman lisämaksua 🙈

Ei pitäisi vaatia sim-kortin uusimista/aktivointia. Kun päivität nykyisen liittymäsi Liittymäturvan sisältävään, muuttuu nykyinen Mobiilivarmenne maksuttomaksi päivityksen yhteydessä. 😊 Saitko uuden varmenteen jo käyttöön ja vaihdoitko kuitenkin uuden-sim kortin?


Sokrates
  • October 6, 2025

Joo, tuon turvallisuus asian ymmärrän kyllä, mutta en uuden sim-kortin aktivoinnin maksullisuutta. Maksan jo nyt tuosta varmenteesta, enkä saa sitä edes käyttöön ilman lisämaksua 🙈

Ei pitäisi vaatia sim-kortin uusimista/aktivointia. Kun päivität nykyisen liittymäsi Liittymäturvan sisältävään, muuttuu nykyinen Mobiilivarmenne maksuttomaksi päivityksen yhteydessä. 😊 

Vain että maksuttomaksi. 😂

Varta vasten nostitte liittymäturvallisen liittymän hintaa , johon ne ominaisuudet kuuluu. Ei se mobiilivarmenne sillä maksuttomaksi muutu , että hinta siirretään liittymään.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • October 6, 2025

Siis kun tässähän on nyt se, että en ole päivittänyt liittymää, enkä ole päivittämässäkään sitä mihinkään, liittymän hinta nyt vain nousi sen noin 3 euroa tämän uudistuksen myötä, josta tätä tärkeintä en nyt saa edes käyttöön.

Tänään sain edes tuolta Mobiilivarmenteen uusinta-sivulta sen kertakäyttöisen salasanan, jota en aiemmilla yrityksillä ollut saanut. Mutta sieltähän siis tuli ilmoitus, että minulla on jo ollut käytössä mobiilivarmenne, joka on vanhentunut. Joo tiedän.

Ja senkin nyt tiedän, että uuden sim-kortin saan maksuttomana vain Elisan liikkeestä, näin ainakin sivu opasti. Harmi vain, että lähin on yli 60km päässä. On tämä lystiä.


Jaakop
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • October 6, 2025

Siis kun tässähän on nyt se, että en ole päivittänyt liittymää, enkä ole päivittämässäkään sitä mihinkään, liittymän hinta nyt vain nousi sen noin 3 euroa tämän uudistuksen myötä, josta tätä tärkeintä en nyt saa edes käyttöön.

Tänään sain edes tuolta Mobiilivarmenteen uusinta-sivulta sen kertakäyttöisen salasanan, jota en aiemmilla yrityksillä ollut saanut. Mutta sieltähän siis tuli ilmoitus, että minulla on jo ollut käytössä mobiilivarmenne, joka on vanhentunut. Joo tiedän.

Ja senkin nyt tiedän, että uuden sim-kortin saan maksuttomana vain Elisan liikkeestä, näin ainakin sivu opasti. Harmi vain, että lähin on yli 60km päässä. On tämä lystiä.

Okei, siinä tapauksessa kuulostaa siltä, että liittymäsi on entisenlainen (ilman Liittymäturvaa) ja kyse on vain tosiaan varmenteen vanhentumisesta.
Uuden simin saa tilattua Omaelisasta sekä asiakaspalvelusta kotiin kirjeellä ilman toimituskulua, tai hakemalla fyysisesti itse myymälästä. Aktivointi sille on hinnaston mukainen riippumatta toimitus- tai noutotavasta.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • October 6, 2025

Jos mun liittymässä ei ole Liittymäturvaa, niin miksi mun liittymän hinta sit nousi tässä kuussa ja nuo Liittymäturvat tuli liittymän tietoihin samalla 😂


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • Vastaus
  • October 6, 2025

Sain onneksi Aspan kanssa asian eteen päin. Uusi kortti tulossa ja kortin aktivointi hinta on kuulemma hyvitetty 😊

Katsotaan sitten uudestaan, kunhan on aika aktivoida se 😅


  • October 6, 2025

Okei, siinä tapauksessa kuulostaa siltä, että liittymäsi on entisenlainen 

Alotusviestistä ilmenee, että liittymässä on Liittymäturvaominaisuudet.


  • October 6, 2025

Sain onneksi Aspan kanssa asian eteen päin. Uusi kortti tulossa ja kortin aktivointi hinta on kuulemma hyvitetty 😊

Katsotaan sitten uudestaan, kunhan on aika aktivoida se 😅

Erinomaisen hyvä, kun hoitui ja eiköhän se kuluitta mene.