Skip to main content

Mobiilivarmenteen käyttöönotto ei toimi, tekstari ei tule

  • October 16, 2025
  • 3 kommenttia
  • 113 katselukerrat

Uuden liittymän käyttöönotossa on mobiilivarmenteen käyttöönotto:

https://varmenne.elisa.fi

Ensimmäisessä vaiheessa se kysyy puhelinnumeron, jonne kertakäyttösalasa lähetetään tekstiviestinä.

Vika on se, että tuo tekstiviesti ei aina toimi.  Otin käyttöön kaksi eri puhelinta ja yhteen tuli viesti, mutta toiseen ei.  Vika ei ole puhelimen tekstiviesteissä, sillä lähetin ongelmaliittymään tekstiviestin ja se tuli aivan normaalisti perille.

Toivon, että tuo tekstiviestien epävarma lähetys korjataan pikaisesti.

 

EDIT: 16.10.2025 // Muokattu henkilötieto pois. -Jaakop

3 kommenttia

  • October 16, 2025

Tuolla ohjeessa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/palvelut/mobiilivarmenne/

En saa kertakäyttöistä salasanaa puhelimeeni, mitä teen?

Rekisteröinnin aluksi lähetämme puhelimeesi kertakäyttöisen salasanan, jolla varmistamme, että liittymääsi voi rekisteröidä Mobiilivarmenteen.

Jos viesti ei saavu puhelimeesi, varmista että viesti ei ole mennyt puhelimesi Viestit-sovelluksen roskasisältö ja estetyt -kansioon

Kyseisen kansion löydät Android-puhelimissa avaamalla Viestit-sovelluksen >  oikea yläkulma ympyrä jossa kirjain > Roskasisältö ja estetyt.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • October 16, 2025

Merkillistä, että Elisan mainokset ja muut viestit tulivat normaalisti perille, mutta tärkeä asia, kertakäyttösalasana, meni todellakin tekstiviestien "Roskasisältö ja estetyt" -kansioon.

Kiitos tarkasta ohjeesta!

Sain mobiilivarmenteen kuntoon.

Pitäisiköhän Elisan varoiksi jatkossa lähettää eri puhelinnumerosta nuo tärkeät viestit,  kahdentaa tuo lähetys eri puhelinnumeroilla tai kierrättää lähetys vaihtuvilla numeroilla, näin jälkikäteen ideoiden?


  • October 16, 2025

Merkillistä, että Elisan mainokset ja muut viestit tulivat normaalisti perille, mutta tärkeä asia, kertakäyttösalasana, meni todellakin tekstiviestien "Roskasisältö ja estetyt" -kansioon.

Kiitos tarkasta ohjeesta!

Sain mobiilivarmenteen kuntoon.

Pitäisiköhän Elisan varoiksi jatkossa lähettää eri puhelinnumerosta nuo tärkeät viestit,  kahdentaa tuo lähetys eri puhelinnumeroilla tai kierrättää lähetys vaihtuvilla numeroilla, näin jälkikäteen ideoiden?

Ole hyvä, erinomaisen hyvä, kun tuli kuntoon.

Voisihan tuo varoitus: “Jos viesti ei saavu puhelimeesi, varmista että viesti ei ole mennyt puhelimesi Viestit-sovelluksen roskasisältö ja estetyt -kansioon” olla tuollakin:

https://elisa.fi/tietoturva/mobiilivarmenne/

Tai ainakin käyttöönottosivulla.