Skip to main content
Vastaus

Multisim ja SMS

  • September 23, 2024
  • 2 kommenttia
  • 184 katselukerrat

Perinteiset sms-tekstiviestit ovat muuttuneet epäluotettaviksi vanhan, jo aikoja sitten uusmyynnistä poistuneen mallisessa viiden sim-kortin multi-simliittymässä. Viestit joko jäävät kokonaan tulematta, tulevat esimerkiksi tunnin viipeellä tai usein toisaalta tulevat kuten pitääkin välittömästi.

Tähän asti sms-viestit ovat luotettavasti ohjautuneet ykkössimmiin kuten kuuluukin, muut käytössä olevat kortit ovat tableteissa. Kysymyksessä on pääsim Samsung Galaxy S23+-puhelimessa, jonka kaikki asetukset, erityisesti tekstiviestikeskuksen numero +358508771015 on tarkastettu ja kokeiltu myös vaihtoehtoisella numerolla +358451100100, jolla ei näytä toimivan lainkaan. Uudelleenkäynnistyksetkään eivät auta. Viestien lähettäminen toimii.

Ennen vikailmoituksen tekemistä (kun välillä kuitenkin toimii aivan normaalisti) olisin kysynyt, että  onko  viestien välittäminen multisim-pääkortille muuttunut jotenkin yleisesti epäluotettavaksi viimeisen parin kuukauden aikana vai olisiko joku siirto oikeaan tekniseen numeroon yksinkertaisesti tippunut pois päältä?

Ongelman selvittelyä vaikeuttaa sekin, ettei Elisan palvelusta pysty ilmeisesti nykyisin selvittämään aukottomasti, mikä on pääsim, sen numero ja sen tekninen puhelinnumero.

Mutta tarve on siis yksinkertainen: lähetettyjen tekstiviestien tulisi siirtyä luotettavasti laitteeseen, jossa pääsim on.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi error404

Mitään tekstiviestiongelmia ei ole tullut isommin vastaan. Kannattaa ehdottomasti olla meidän häiriöpuolelle yhteydessä tosiaan, josta sitten voidaan vikailmoitusta katsoa tarvittaessa. Hyvä myös olisi, jos sattuisi olemaan kellonaikoja, milloin viesti on lähtenyt ja milloin on saapunut, niin auttaa aina tutkimaan tilannetta tarkemmin 👍

 

Tervetuloa myös mukaan OmaYhteisöön @Dellmac!

2 kommenttia

  • September 23, 2024

Jotain on tapahtunut todellakin. Tulee nyt ihan randomisti kahteen eri luuriin SMS-viestit, jotka lähetetty päänumeroon.

Ensin ajattelin asian johtuvan siitä kun Elisalla on tutkittavana oma vanha Multisim ja siihen liitetty 5G 1000M liittymä ja siinä ei toimi upload kuin 50M. Viimeinen viesti asiakaspalvelulta jostain kuukaudentakaa oli vähän sen suuntainen etteivät saa edes toimimaan vanhaa liittymää 100M upilla, vaikka sellainen pitäisi olla tässä liittymässä.


error404
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • September 24, 2024

Mitään tekstiviestiongelmia ei ole tullut isommin vastaan. Kannattaa ehdottomasti olla meidän häiriöpuolelle yhteydessä tosiaan, josta sitten voidaan vikailmoitusta katsoa tarvittaessa. Hyvä myös olisi, jos sattuisi olemaan kellonaikoja, milloin viesti on lähtenyt ja milloin on saapunut, niin auttaa aina tutkimaan tilannetta tarkemmin 👍

 

Tervetuloa myös mukaan OmaYhteisöön @Dellmac!