Skip to main content
Vastattu

Numero siirtymässä Elisalle, tuleeko käyttökatko?

  • 11. joulukuuta 2024
  • 4 kommenttia
  • 142 katselukerrat

Elisan puhelinliittymän avausaika 23.12.24 Entinen sopimus loppuu 21.12.24. Tuleeko 2pv.katko?

 

Tuohon eka riville jo kaiken kirjoitin.
 

EDIT: 17.12.2024 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -Snouppi

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus

Kimblez kirjoitti:

Kysäise asiakaspalvelusta, niin selviää varmasti:

Elisan asiakaspalvelulla ei ole tietoa muiden operaattoreiden liittymistä. He eivät pysty sanomaan juuta eikä jaata siihen, meneekö jonkun muun operaattorin liittymä kiinni ja milloin.

Mikäli on varma, että nykyinen liittymäsopimus ei ole määräaikainen, Elisalta voi toki pyytää numeronsiirron aikaistamista perjantaille 20.12. Tällöin siirto tapahtuisi ennen 21.12., eikä mitään ongelmaa ole.

Jos vähänkin epäilee, että liittymäsopimus saattaisi olla määräaikainen, tätä ei kannata tehdä. Edellinen operaattori saa periä määräaikaisen sopimuksen ennenaikaisesta päättämisestä korvauksen!

Sanoisin, että jos asia ei tullut selväksi edellisestä vastauksestani, niin silloin täytyy ottaa yhteys nykyisen operaattorin asiakaspalveluun.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

4 kommenttia

irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2413 kommenttia
  • 12. joulukuuta 2024

Jos kyse on siitä, että edellisen liittymäsi tarjous päättyy 21.12.2024, niin ei tule katkosta. Liittymäsi jatkaa toimintaansa listahintaisena 22.12. – 23.12. Listahinnan löydät nykyisen operaattorisi laskulta tai hinnastosta.

 

Mikäli olet numeronsiirron tilaamisen lisäksi irtisanonut liittymäsopimuksesi päättymään 21.12.2024, niin silloin liittymäsi on tosiaan pari päivää poissa käytöstä. Yleinen ohje on, että kun tilaat numeronsiirron, niin siinä tapauksessa vanhaa liittymää ei tule lainkaan irtisanoa erikseen. Se irtisanoutuu automaattisesti numeronsiirron tapahtuessa.


  • 4739 kommenttia
  • 12. joulukuuta 2024
VSR73 kirjoitti:

Tuohon eka riville jo kaiken kirjoitin.

 

Kysäise asiakaspalvelusta, niin selviää varmasti:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2413 kommenttia
  • Vastaus
  • 12. joulukuuta 2024
Kimblez kirjoitti:

Kysäise asiakaspalvelusta, niin selviää varmasti:

Elisan asiakaspalvelulla ei ole tietoa muiden operaattoreiden liittymistä. He eivät pysty sanomaan juuta eikä jaata siihen, meneekö jonkun muun operaattorin liittymä kiinni ja milloin.

Mikäli on varma, että nykyinen liittymäsopimus ei ole määräaikainen, Elisalta voi toki pyytää numeronsiirron aikaistamista perjantaille 20.12. Tällöin siirto tapahtuisi ennen 21.12., eikä mitään ongelmaa ole.

Jos vähänkin epäilee, että liittymäsopimus saattaisi olla määräaikainen, tätä ei kannata tehdä. Edellinen operaattori saa periä määräaikaisen sopimuksen ennenaikaisesta päättämisestä korvauksen!

Sanoisin, että jos asia ei tullut selväksi edellisestä vastauksestani, niin silloin täytyy ottaa yhteys nykyisen operaattorin asiakaspalveluun.


Jaakop
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 376 kommenttia
  • 13. joulukuuta 2024

Saitko asiaan selvyyttä kenties nykyiseltä operaattorilta? Tervetuloa OmaYhteisöön ​@VSR73 😊