Skip to main content
Vastaus

Oliko Sim-kortin vaihtoehdotus virallinen vai huijaus?

  • September 23, 2025
  • 3 kommenttia
  • 128 katselukerrat

Aamulla tuli tuntemattomalta lähettäjältä ”Elisan” ilmoitus, että Sim-kortti pitäisi vaihtaa jotta mobiilivarmenne toimisi jatkossakin. Viesti katosi ennen kuin ehdin sitä tarkastella lähemmin. Huijaus?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eepuska

Olisiko tuo viesti voinut sujahtaa roskaposti/estetyt viestit-kansioon tekstiviestisovelluksessa?🤔 Viestien suodatus on ollut jo pidempään android käyttöjärjestelmän puhelimilla ja ohjannut välillä meidän tekstareita roskaviesteiksi. Tuo suodatusominaisuus tuli myös iPhoneilla tässä muutaman viikon sisällä. Voisit sieltä vilkaista jos viesti olisi ohjautunut sinne ja sen takia kadonnut näkyvistä.😊

Mobiilivarmenne on voimassa aina viisi vuotta kerrallaan eli jos vaikkapa tuon käyttöajan täyttyminen olisi lähellä niin viesti on saattanut olla siihen liittyvä. Tarvittaessa tilanne saadaan tarkistettua meidän asiakaspalvelun puolelta. Täältä pääset tarkistelemaan asiakaspalvelun yhteystiedot:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

3 kommenttia

  • September 23, 2025

Aamulla tuli tuntemattomalta lähettäjältä ”Elisan” ilmoitus, että Sim-kortti pitäisi vaihtaa jotta mobiilivarmenne toimisi jatkossakin. Viesti katosi ennen kuin ehdin sitä tarkastella lähemmin. Huijaus?

Ehditkö nähdä mistä numerosta tuli, edes alkua?

Kyllähän Elisalta viesti tulee, kun mobiilivarmenne on vanhenemassa

ja silloin pitää SIM-kortti vaihtaa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/palvelut/mobiilivarmenne/

Sain viestin että Elisan Mobiilivarmenne vanhenee, mitä teen?

Muutostilanteissa ja kun Mobiilivarmenteen rekisteröimisestä tulee 5 vuotta täyteen, tulee SIM-kortti vaihtaa ja mobiilivarmenne rekisteröidä turvallisuussyistä uudelleen. Uusimalla Mobiilivarmenteen varmistat, että pääset myös jatkossa kirjautumaan helposti moniin verkkopalveluihin. Mobiilivarmenteen uusiminen onnistuu netissä ja Elisan myymälässä. 

Katso ohjeet: Elisa Mobiilivarmenteen rekisteröiminen uudelleen

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/palvelut/mobiilivarmenne-uudelleen-rekisterointi/

Mobiilivarmenteen uudelleenrekisteröinti


Sokrates
  • September 23, 2025

Aamulla tuli tuntemattomalta lähettäjältä ”Elisan” ilmoitus, että Sim-kortti pitäisi vaihtaa jotta mobiilivarmenne toimisi jatkossakin. Viesti katosi ennen kuin ehdin sitä tarkastella lähemmin. Huijaus?

Ehditkö nähdä mistä numerosta tuli, edes alkua?

Kyllähän Elisalta viesti tulee, kun mobiilivarmenne on vanhenemassa

ja silloin pitää SIM-kortti vaihtaa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/palvelut/mobiilivarmenne/

Sain viestin että Elisan Mobiilivarmenne vanhenee, mitä teen?

Muutostilanteissa ja kun Mobiilivarmenteen rekisteröimisestä tulee 5 vuotta täyteen, tulee SIM-kortti vaihtaa ja mobiilivarmenne rekisteröidä turvallisuussyistä uudelleen. Uusimalla Mobiilivarmenteen varmistat, että pääset myös jatkossa kirjautumaan helposti moniin verkkopalveluihin. Mobiilivarmenteen uusiminen onnistuu netissä ja Elisan myymälässä. 

Katso ohjeet: Elisa Mobiilivarmenteen rekisteröiminen uudelleen

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/palvelut/mobiilivarmenne-uudelleen-rekisterointi/

Mobiilivarmenteen uudelleenrekisteröinti

 

Tuo SIM-kortin vaihdattaminen on kyllä Elisan saamattomuutta/ahneutta. Kilpailijalla sitä ei tarvitse vaihtaa , vaan pelkkä uudelleenrekisteröiminen vahvalla tunnistautumisella riittää. Kaiken lisäksi Elisalla mobiilivarmenne on maksullinen ja ilmeisesti SIM:n vaihdostakin veloitetaan??


Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • September 23, 2025

Olisiko tuo viesti voinut sujahtaa roskaposti/estetyt viestit-kansioon tekstiviestisovelluksessa?🤔 Viestien suodatus on ollut jo pidempään android käyttöjärjestelmän puhelimilla ja ohjannut välillä meidän tekstareita roskaviesteiksi. Tuo suodatusominaisuus tuli myös iPhoneilla tässä muutaman viikon sisällä. Voisit sieltä vilkaista jos viesti olisi ohjautunut sinne ja sen takia kadonnut näkyvistä.😊

Mobiilivarmenne on voimassa aina viisi vuotta kerrallaan eli jos vaikkapa tuon käyttöajan täyttyminen olisi lähellä niin viesti on saattanut olla siihen liittyvä. Tarvittaessa tilanne saadaan tarkistettua meidän asiakaspalvelun puolelta. Täältä pääset tarkistelemaan asiakaspalvelun yhteystiedot:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/