OmaElisan dataesto vuotaa latausliittymässä



Näytä ensimmäinen kirjoitus

38 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2

Heips,

omassa “varapuhelimessani” omaelisan data esto vuosi myös minulla kun eilen taas pitkästä aikaa puhelimen laitoin päälle.

Reklamoin heti Elisaa jo viestillä oma elisasta, koska periaatteellisista syistä en voi jättää huomioimatta ja että Elisa korjaisi ongelman tietenkin.

Siis kirjoitus tänne tiedoksi koska samanlaista ongelmaa vielä olemassa näköjään.

 

Käyttäjätaso 5

Heips,

omassa “varapuhelimessani” omaelisan data esto vuosi myös minulla kun eilen taas pitkästä aikaa puhelimen laitoin päälle.

Reklamoin heti Elisaa jo viestillä oma elisasta, koska periaatteellisista syistä en voi jättää huomioimatta ja että Elisa korjaisi ongelman tietenkin.

Siis kirjoitus tänne tiedoksi koska samanlaista ongelmaa vielä olemassa näköjään.

 

Moi @hvihavai ! Ikävä kuulla tästä ongelmasta ja hyvä että asiasta laitoit meille jo viestiä. :thumbsup: Me voimme myös tilannetta katsoa tarkemmin tältä puolen jos laitat meille moderaattoreille aiheesta yksityisviestiä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2

Heips,

omassa “varapuhelimessani” omaelisan data esto vuosi myös minulla kun eilen taas pitkästä aikaa puhelimen laitoin päälle.

Reklamoin heti Elisaa jo viestillä oma elisasta, koska periaatteellisista syistä en voi jättää huomioimatta ja että Elisa korjaisi ongelman tietenkin.

Siis kirjoitus tänne tiedoksi koska samanlaista ongelmaa vielä olemassa näköjään.

 

Moi @hvihavai ! Ikävä kuulla tästä ongelmasta ja hyvä että asiasta laitoit meille jo viestiä. :thumbsup: Me voimme myös tilannetta katsoa tarkemmin tältä puolen jos laitat meille moderaattoreille aiheesta yksityisviestiä.

Reklamaatio hoidettu jo, nopeasti Elisa hoiti sen. 

Palaan asiaan jos tulee eteen uudelleen ongelma. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2

Laitan päivityksenä että taas vuosi dataesto, hoidan muuta kautta asiaa jälleen.

Periaate kysymys, joka taas Elisan mittakaavassa voi tuottaa merkittäviä summia jos erilaiset estopalvelut vuotavat koko ajan, siis olettaen että suurin osa asiakkaista ei vaivaudu valittamaan pienistä virheistä.

 

 

Hmm.. minulla sama ongelma alkoi reilu viikko sitten. “Kiva” tietää etten ole ainut.. Täytynee laitella siis uudestaan viestiä Elisalle.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2

Minulle tehtiin latausliittymän uudelleen luonti Elisan järjestelmissä… Tämän jälkeen ei ole tullut vuotoja tietääkseni. 

 

Yritin nyt vielä kertaalleen asiakaspalvelun “ystävällistä” ehdotusta että mms-asetuksissa on jotain häikkää. Tulos on se että vaikka lisäisin uuden Elisa MMS-vaihtoehdon puhelimeen niin sen kohdalle ei tule sitä valinta palluraa ollenkaan. Mikä mättää, osaako joku sanoa? Muokkasin mms-tiedot myös aiemmin lisäämääni “internet-esto” kohtaan ja muokkausten jälkeen siitäkin hävisi se valinta pallura. Outoa tästä kaikesta tekee se että nuo asetukset on olleet koko ajan (3 vuotta) tuossa internet-kohdassa eikä näitä ongelmia ole koskaan ollut. Silti asiakaspalvelun mielestä vika korjataan hankkimalla uusi puhelin.
 

 

Ongelmani hoidettiin toisen operaattorin myymälässä. Löysivät virheen mms-asetusten ohjeista ja sen korjaamalla saivat mms-asetukset kohdilleen puhelimesta. Tämä ei kuitenkaan ollut syynä alunperin ilmaantuneeseen ongelmaan eli siihen että puhelimen netti meni omine aikoineen päälle. Kyseisen myymälän ystävällinen asiakaspalvelija sanoi sen olevan mahdollista vain ja ainoastaan siksi että liittymään on tullut "oikosulku"/bugi jonka vuoksi dataesto on näyttänyt olevan päällä vaikkei todellisuudessa ollutkaan. Ihmetteli sitä ettei liittymää ole tarkistettu kunnolla tällaisen ongelman ilmetessä.
Hän sai myös mms-asetuksia muokkaamalla netin nyt puhelimesta oikeasti pois ja toivon todella ettei tuo ongelma nosta myöhemmin uudestaan päätään. Elisan asiakaspalvelu saa pelkkiä risuja asian hoidosta, kun vain väitetään etten ole itse osannut asetuksia laittaa oikein tai sitten ehdottavat vain uuden puhelimen hankkimista. Jos liittymä olisi kunnolla tarkistettu eikä vain katsottu tiedoista että dataesto näyttää olevan päällä (minkä näin itsekin OmaElisan kautta!!!) niin olisi kenties selvinnyt myös miksi tuollaista netin päälle menemistä pääsee tapahtumaan. Nyt tärkeintä oman asiani kannalta on että puhelin toimii normaalisti, ilman nettiä, mms-viestit kulkevat suuntaan ja toiseen sekä sain työkorttini takaisin omaan puhelimeen.
Nettiasetusten pois päältä saaminen puhelimesta oli muuten työn takana. Kun myyjä valitsi mms-asetukset, niin puhelin hyppäytti valinnan itse takaisin nettiasetusten kohdalle. Vasta poistamalla kokonaan nettiasetukset hän sai mms-asetukset valituksi. Isot kiitokset hänelle todella ystävällisestä, ja asiallisesta palvelusta!
Ja mainittakoon vielä että alkuperäiset (sekä mms että internet) asetukset olivat tulleet automaattisesti sim-kortin mukana, niissä olisi siis pitänyt olla kaikki kohdat oikein täytetty mutta eipä ollutkaan. Siksi en alunperinkään ollut saanut mms-asetuksia valituksi APN:t valikossa.
 Jospa tämä asia olisi nyt lopultakin loppuunkäsitelty.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Tulos on se että vaikka lisäisin uuden Elisa MMS-vaihtoehdon puhelimeen niin sen kohdalle ei tule sitä valinta palluraa ollenkaan.

Valintapalluraa ei tulekaan muuta kuin internet-yhteyksien kohdalle. Mms-asetukset näkyvät muiden pakettidata-asetusten ohella tuolla listalla, mutta varsinainen mms-asetusten käyttöönotto tapahtuu muulla.

Kurkkaapa viestiasetuksiin, sieltä pitäisi löytyä pallura mms:ille.

Valintapalluraa ei tulekaan muuta kuin internet-yhteyksien kohdalle. Mms-asetukset näkyvät muiden pakettidata-asetusten ohella tuolla listalla, mutta varsinainen mms-asetusten käyttöönotto tapahtuu muulla.

Kurkkaapa viestiasetuksiin, sieltä pitäisi löytyä pallura mms:ille.

Viestiasetuksissa on koko ajan ollut valittuna “lataa mms-viestit automaattisesti”. Muita asetuksia ei viestiasetusten puolelta löydy.
Kilpailevan operaattorin myyjä sai valinta palluran mms-asetuksille APN:t valikossa joten ei huolta. Homma on nyt hoidettu.

Siis eihän tämä voi olla enää todellista.. Eilisen aikana tapahtunut taas jotain koska perjantaina täydellisesti toimineet mms-viestit eivät nyt toimi kumpaankaan suuntaan. En saa lähtemään kuvaviestiä edes omaan numerooni jotta tekisin testin.
Vienkö puhelimen sim-kortteineen päivineen tuonne halkovajaan ja lyön kirveellä pieniksi paloiksi? Alkaa tuntua siltä ettei tässä muu auta enää kun koko ajan tulee jotain.. :tired_face:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Siis eihän tämä voi olla enää todellista.. Eilisen aikana tapahtunut taas jotain koska perjantaina täydellisesti toimineet mms-viestit eivät nyt toimi kumpaankaan suuntaan. En saa lähtemään kuvaviestiä edes omaan numerooni jotta tekisin testin.
Vienkö puhelimen sim-kortteineen päivineen tuonne halkovajaan ja lyön kirveellä pieniksi paloiksi? Alkaa tuntua siltä ettei tässä muu auta enää kun koko ajan tulee jotain.. :tired_face:


Kurja kuulla @Monsku85 :sweat: jos puhelimen uudelleenkäynnistys ei korjannut ongelmaa, auttaisiko jos koitat uudelleen tuon tempun että poistamalla kokonaan nettiasetukset saisi mms-asetukset valituksi? Onko sinulla mahdollisuutta testata SIM-korttia hetkeksi toiseen puhelimeen, esimerkiksi vanhaan varapuhelimeen tai vaikka jonkun tutun tai perheenjäsenen puhelimeen, ja koittaa mms-viestin lähetystä toisesta puhelimesta? Saisi rajailtua tarkemmin että temppuileeko liittymä vai puhelin. :iphone:

Kurja kuulla @Monsku85 :sweat: jos puhelimen uudelleenkäynnistys ei korjannut ongelmaa, auttaisiko jos koitat uudelleen tuon tempun että poistamalla kokonaan nettiasetukset saisi mms-asetukset valituksi? Onko sinulla mahdollisuutta testata SIM-korttia hetkeksi toiseen puhelimeen, esimerkiksi vanhaan varapuhelimeen tai vaikka jonkun tutun tai perheenjäsenen puhelimeen, ja koittaa mms-viestin lähetystä toisesta puhelimesta? Saisi rajailtua tarkemmin että temppuileeko liittymä vai puhelin. :iphone:

Testasin sim-korttia eilen toisella puhelimella eikä toiminut sielläkään mms-viestit. Tein kaikki asetusten uudelleen ajot uudelleenkäynnistämisen kanssa mutta ei.
Tilasin eilen sitten uuden sim-kortin, kokeillaan auttaako se. Sitä ehdottivat asiakaspalvelun puolelta.
Nyt ei tosiaan auta sekään että poistaa nettiasetukset, siitä huolimatta ei mms toimi. Viikko sitten sillä tavalla saatiin netti pois päältä ja mms-viestit toimi normaalisti vielä perjantaina mutta sitten meni kaikki sekaisin.. Ihmetyttää juuri se että täysin itsestään näitä omituisuuksia tapahtuu. Ensin menee netti päälle vaikka kaikki estot on päällä ja nyt katoaa mms-viestit..

Osallistu keskusteluun