Skip to main content

Ongelma uuden liittymän kanssa

  • 19 May 2024
  • 5 kommenttia
  • 158 katselukerrat

Puhelimeni on Samsung Galaxy A22 5. Päivitin liittymäni 5G-aikaan. Ongelma on siinä, että puhelimeni ei nouse 5G-verkkoon. Lähin Elisan masto on noin kilometrin päässä. Signaalivahvuusmittarilla saan lukeman -60, tuo signaalinvahvuusmittari tunnistaa SIM-korttini 4G:ksi. Ja olen puhelimesta valinnut vaihtoehdon 5G/4G/3G. Puhelinmyyjä sanoi tuon liittymän myyntitilanteessa, että SIM-korttia ei tarvitse vaihtaa, käynnistät vain puhelimen liittymän vaihtuessa. Eipä vain toimi.

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Puhelimeni on Samsung Galaxy A22 5. Päivitin liittymäni 5G-aikaan. Ongelma on siinä, että puhelimeni ei nouse 5G-verkkoon. Lähin Elisan masto on noin kilometrin päässä. Signaalivahvuusmittarilla saan lukeman -60, tuo signaalinvahvuusmittari tunnistaa SIM-korttini 4G:ksi. Ja olen puhelimesta valinnut vaihtoehdon 5G/4G/3G. Puhelinmyyjä sanoi tuon liittymän myyntitilanteessa, että SIM-korttia ei tarvitse vaihtaa, käynnistät vain puhelimen liittymän vaihtuessa. Eipä vain toimi.

Kokeile ulkona vaikka lähialueella, josko toimisi.

Voihan sen puhelimenkin uudelleenkäynistää uudemman kerran.

Olen kokeillut useasti ulkosalla ja käynnistänyt luurin monta kertaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Saa olla hyvin hyvin vanha kortti että on siitä kiinni. Kannattaa soitella Elisan häiriöilmoitusnumeroon, sinne voi soittaa 24/7 ongelmatilanteissa ja pyytää jospa "nollaisivat" liittymän elisan järjestelmissä. Joskus liittymänpäivitystilanteissa on jäänyt uudet ominaisuudet kytkeytymättä ja tuo alustus korjaa tilanteen.

Kiitoksia vinkistä. Soitin sinne häiriöilmoitusnumeroon ja liittymä nollattiin. Nyt toimii 5G-yhteys ja saan sisään Speedtestin kautta enemmän kuin liittymäni on!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Kiitoksia vinkistä. Soitin sinne häiriöilmoitusnumeroon ja liittymä nollattiin. Nyt toimii 5G-yhteys ja saan sisään Speedtestin kautta enemmän kuin liittymäni on!

Hieno juttu, että homma korjaantui! 

Tätä liittymien jäämistä jumiin vanhoihin ominaisuuksiin päivityksestä huolimatta on ollut jo pitkään. Asiasta löytyy monta aloitusta tai sivuavaa ketjua tältä foorumilta. Mitä Elisa aikoo tehdä, että liittymät päivittyisivät oikein ilman asiakkaan tai asiakaspalvelijan puuttumista asiaan? Pitäisikö laittaa automaattinen “alustus” vaikka liittymän päivitystä seuraavaksi yöksi?

Osallistu keskusteluun