Onko kilpailutus/irtisanominen ainoa keino tarjoushintaan?

  • 27 September 2022
  • 12 kommenttia
  • 767 katselukerrat

Pitkäaikaisena Elisan asiakkaana alan kyllästyä puh liittymien tarjous "viidakkoon", joka ei edes ole ns avoimesti nähtävissä. Nytkin sain 3€/kk kalliimman hinnan vuodeksi kuin vaimo 2 vuodeksi (sama 200M liittymä molemmilla). Vaikuttaa siltä ettei pitkäaikaista asiakasta arvosteta. Onko palveluntarjoajan vaihto ainoa keino saada "tasapuolista" kohtelua? Eläkeläisenä en viitsisi maksaa euroakaan "ylimääräistä". 


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

12 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Toimintamallihan on vähän kaikilla samankaltaista.

Aiheesta tuolla pätevää asiaa.

https://yle.fi/uutiset/3-11675288

Puhelinoperaattorit pihtaavat parasta liittymätarjousta asiakkailtaan

“Kuluttaja ei saa operaattoriltaan hyvää tarjousta ja vaihtaa toiseen. Sitten vanha operaattori reagoi ja tekee paremman vastatarjouksen.

Ilmiöstä voi päätellä, että asiakastyytyväisyyttä ja helppoutta ei pidetä tässä kohtaa kilpailuvalttina.

Kuluttajien kannalta parempi käytäntö olisi, että nykyiset asiakkaat saisivat suoraan kilpailukykyisen tarjouksen ja heidän ei tarvitsisi kysyä toiselta operaattorilta tarjousta. Lisäksi tämä vie heidän aikaansa ja aiheuttaa vaivaa.”

“Esimerkkeinä ikäihmiset, jotka voivat olla liittymämarkkinoilla haavoittuvassa asemassa.”

No juurikin näin, hyvä pätkä. Tuo juttu olis pitänyt sisäistää aikaisemmin. Ehken tässä pitää ottaa kilpailutusasiat esiin.. Kiitos, hyvä linkki. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Pitkäaikaisena Elisan asiakkaana alan kyllästyä puh liittymien tarjous "viidakkoon", joka ei edes ole ns avoimesti nähtävissä. Nytkin sain 3€/kk kalliimman hinnan vuodeksi kuin vaimo 2 vuodeksi (sama 200M liittymä molemmilla). Vaikuttaa siltä ettei pitkäaikaista asiakasta arvosteta. Onko palveluntarjoajan vaihto ainoa keino saada "tasapuolista" kohtelua? Eläkeläisenä en viitsisi maksaa euroakaan "ylimääräistä". 

kyllä, kyllä … ja kyllä.

pohjoisoperaattorin tervehdys ja maailmatele:n ovat harvoja jotka tarjoaa samoja hintoja vanhoilla ja uusille asiakkaille. tosin volte toimii huonosti näissä. toisella on euroa per megatavu hinnoittelu oletuksena jota ei kannata ottaa tai pitää.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Pitkäaikaisena Elisan asiakkaana alan kyllästyä puh liittymien tarjous "viidakkoon", joka ei edes ole ns avoimesti nähtävissä. Nytkin sain 3€/kk kalliimman hinnan vuodeksi kuin vaimo 2 vuodeksi (sama 200M liittymä molemmilla). Vaikuttaa siltä ettei pitkäaikaista asiakasta arvosteta. Onko palveluntarjoajan vaihto ainoa keino saada "tasapuolista" kohtelua? Eläkeläisenä en viitsisi maksaa euroakaan "ylimääräistä". 

Ei ainakaan itselleni ole irtisanominen/kilpailutus ollut koskaan ja olen uuden tarjoushinnan saanut pyytämällä. Ei ole tarvinnut alkaa siirtelemään numeroa toiselle operaattorille, koska ei ole mitään toista suomalaista teleoperaattoria, Elisa on ainut. DNA:n omistaa Telenor niin se on siltä kannalta katsottuna norjalainen nykyään johon en jalallanikaan astu. samoin Telia ei myöskään täysin suomalainen ole ja siksi ei ikinä myöskään enää Teliaa. Moin omistaa DNA ja sitä kautta sekin on norjalainen.

Käyttäjätaso 7

Ei ainakaan itselleni ole irtisanominen/kilpailutus ollut koskaan ja olen uuden tarjoushinnan saanut pyytämällä. Ei ole tarvinnut alkaa siirtelemään numeroa

Onko tarjous ollut yhtä hyvä kuin numeronsiirron yhteydessä?

Numeronvaihdon yhteydessäkin on ollut huhua, että heiheille siirtyvät saisivat parempia vastatarjouksia kuin muille operaattoreille siirtyvät. Tai sitten he vaan ovat parempia tinkaajia.

 

koska ei ole mitään toista suomalaista teleoperaattoria

Elisan osakkeista 48 % on tällä hetkellä hallintarekisterissä eli käytännössä siis ulkomaisessa omistuksessa. Riittääkö 52 % suomalaisuuteen?

“Maailmatele” on kait suomalainen yritys. Mutta riittääkö se, että toimistohenkilö(t) saa palkkansa suomalaiselta firmalta, kun muut palvelut ostetaan ruotsalaiselta?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Ei ainakaan itselleni ole irtisanominen/kilpailutus ollut koskaan ja olen uuden tarjoushinnan saanut pyytämällä. Ei ole tarvinnut alkaa siirtelemään numeroa

Onko tarjous ollut yhtä hyvä kuin numeronsiirron yhteydessä?

Numeronvaihdon yhteydessäkin on ollut huhua, että heiheille siirtyvät saisivat parempia vastatarjouksia kuin muille operaattoreille siirtyvät. Tai sitten he vaan ovat parempia tinkaajia.

 

koska ei ole mitään toista suomalaista teleoperaattoria

Elisan osakkeista 48 % on tällä hetkellä hallintarekisterissä eli käytännössä siis ulkomaisessa omistuksessa. Riittääkö 52 % suomalaisuuteen?

“Maailmatele” on kait suomalainen yritys. Mutta riittääkö se, että toimistohenkilö(t) saa palkkansa suomalaiselta firmalta, kun muut palvelut ostetaan ruotsalaiselta?

No Wikipedian ja Elisan sivujen mukaan on suomalainen ja kaikki osakkeen omistajat näyttää suomalaisilta pois lukien yhtä 0,42% osuudella olevaa ruotsin kielistä omistajaa

Käyttäjätaso 7

No Wikipedian ja Elisan sivujen mukaan on suomalainen ja kaikki osakkeen omistajat näyttää suomalaisilta pois lukien yhtä 0,42% osuudella olevaa ruotsin kielistä omistajaa

Lue Elisan listaa pidemmälle, alareunassa on hallintarekisteröityjen omistusten määrä.

Siinä nimilistassa on vain suorat omistukset eli siis suurimmat suomalaiset omistajat.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Pitkäaikaisena Elisan asiakkaana alan kyllästyä puh liittymien tarjous "viidakkoon", joka ei edes ole ns avoimesti nähtävissä. Nytkin sain 3€/kk kalliimman hinnan vuodeksi kuin vaimo 2 vuodeksi (sama 200M liittymä molemmilla). Vaikuttaa siltä ettei pitkäaikaista asiakasta arvosteta. Onko palveluntarjoajan vaihto ainoa keino saada "tasapuolista" kohtelua? Eläkeläisenä en viitsisi maksaa euroakaan "ylimääräistä". 

Ei ainakaan itselleni ole irtisanominen/kilpailutus ollut koskaan ja olen uuden tarjoushinnan saanut pyytämällä. Ei ole tarvinnut alkaa siirtelemään numeroa toiselle operaattorille, koska ei ole mitään toista suomalaista teleoperaattoria, Elisa on ainut. DNA:n omistaa Telenor niin se on siltä kannalta katsottuna norjalainen nykyään johon en jalallanikaan astu. samoin Telia ei myöskään täysin suomalainen ole ja siksi ei ikinä myöskään enää Teliaa. Moin omistaa DNA ja sitä kautta sekin on norjalainen.

Jokainen tavallaan. Joka tapauksessa olisit sinäkin saanut paremmat tarjoukset numeronsiirrolla, silloinhan et olisi edes vaihtanut elisalta pois vaan hyväksynyt Elisan winback tarjouksen.

Suomalaisuus oli valttia joskus 80 luvulla, nykyään se on täysin merkityksetöntä, johan sen hallituskin näyttää myymällä kansallisomaisuutta ulkomaille..

Pitkäaikaisena Elisan asiakkaana alan kyllästyä puh liittymien tarjous "viidakkoon", joka ei edes ole ns avoimesti nähtävissä. Nytkin sain 3€/kk kalliimman hinnan vuodeksi kuin vaimo 2 vuodeksi (sama 200M liittymä molemmilla). Vaikuttaa siltä ettei pitkäaikaista asiakasta arvosteta. Onko palveluntarjoajan vaihto ainoa keino saada "tasapuolista" kohtelua? Eläkeläisenä en viitsisi maksaa euroakaan "ylimääräistä". 

Me kyllästyttiin vihdoin viime vuoden alussa maksamaan mahdollisuuksista käyttää palveluita. Ei saatu Elisalta järkevää tarjousta pyytämällä, joten laitettiin kahteen liittymään numeronsiirrot - kumpaankaan ei saatu winback-tarjousta. Vaihto poikii kahdessa vuodessa säästöä 400 €. Mikä operaattori palvelee 2023? Ei Elisa, koska meidän käytölle sopivaa laskutusliittymää ei ole tarjolla, joten mahdollisuudesta käyttää tarvittaessa riittävän nopeaa mobiililiittymää tullaan maksamaan 5 €/kk tai 9 €/kk (jokunen euro käytöstä sitten lisää), kotona kun on kiinteä laajakaista (150/50 M) ja WiFi, sillä surffailusta katetaan yli 90 %, joten...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Minäkään en elisalta saa winback tarjouksia, kun olen kieltänyt kaiken yhteydenpidon markkinoinnin suhteen.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Pitkäaikaisena Elisan asiakkaana alan kyllästyä puh liittymien tarjous "viidakkoon", joka ei edes ole ns avoimesti nähtävissä. Nytkin sain 3€/kk kalliimman hinnan vuodeksi kuin vaimo 2 vuodeksi (sama 200M liittymä molemmilla). Vaikuttaa siltä ettei pitkäaikaista asiakasta arvosteta. Onko palveluntarjoajan vaihto ainoa keino saada "tasapuolista" kohtelua? Eläkeläisenä en viitsisi maksaa euroakaan "ylimääräistä". 

Ei ainakaan itselleni ole irtisanominen/kilpailutus ollut koskaan ja olen uuden tarjoushinnan saanut pyytämällä. Ei ole tarvinnut alkaa siirtelemään numeroa toiselle operaattorille, koska ei ole mitään toista suomalaista teleoperaattoria, Elisa on ainut. DNA:n omistaa Telenor niin se on siltä kannalta katsottuna norjalainen nykyään johon en jalallanikaan astu. samoin Telia ei myöskään täysin suomalainen ole ja siksi ei ikinä myöskään enää Teliaa. Moin omistaa DNA ja sitä kautta sekin on norjalainen.

Itsekin olen nuori eläkeläinen, mutta numeronsiirto ei kohdallani ole millään tavalla mahdollinen tietystä syystä (jokainen voi arvailla mikä syy mahtaa olla)

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +4

Mulla on Moi liittymä ollut vuoden ja viimeviikolla tuli Elisalta tarjouskirje 8 euroa/kk rajaton 4G 100 mbit/s. Eli näinkin voi tulla huippudiilejä.