Skip to main content
Vastaus

Pätkiikö muilla mobiilinetti jatkuvasti 5G Rajaton liittymässä?

  • January 25, 2025
  • 5 kommenttia
  • 296 katselukerrat

Iltoja.

Vaihdoin toiselta operaattorilta Elisalle.

Puhelimeni on uusi ja netti pätkii _joka_ päivä. Mobiilinetin ongelmat ovat samat kahdessa eri kaupungissa tällä liittymällä. Ei ole väliä vaikka virtoja käynnistäisi uusiksi puhelimessa, jota ohje ehdottaa ratkaisuksi.

Aika hyödytön kyseinen ohje, joka tuli Elisan sivuilta vastaan (aivan kuin kyse olisi aina fyysisestä laitteesta, kuitenkin toisen firman liittymällä ei ongelmaa):

"Mahdollisuuksien mukaan kokeile SIM-korttia toisessa laitteessa ja testaa toimivuutta. Jos vika jatkuu, suosittelemme sinua toimittamaan puhelimen huoltoon tai päivittämään uuteen laitteeseen."

 

Ihan hyvässä hengessä kysynkin kuinka paljon teillä muilla mobiilinetti pätkii?

 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Anspandeemus

Kyselinkin tuolla toisessa ketjussa vähän tähän liittyen:
 


Suora lainaus tuosta kommentista:

“Nyt aloittajalla ja ​@KisseV on molemmilla kyseessä uudet puhelimet, niin onko kyseessä siis tarkalleen mitkä laitteet? Laitevalmistaja ja malli.”

“Jonkun verran kuullut, että valmistajat ovat tehneet päivityksiä yksittäisiin  laitemalleihin, joissa on 5G SA ominaisuutta paranneltu tai valmistettu käyttöön ja tuon päivityksen jälkeen näissä ollut ongelmia. Elisan SA -verkossa toimivat laitteet löytyy 5G+ -sivulta. Mietin onko mahdollista pakottaa puhelinta käyttämään vain 4G-liittymää vianrajaamiseksi?”​​​​​​​

5 kommenttia

  • January 26, 2025

Kokeilitko Sim -korttia toisessa laitteessa?

Verkkoasetusten nollaustahan voi kokeilla.

Jotkuinkin noin:

Asetukset > Yleinen/Järjestelmä > Nollaa/Palauta > Nollaa/Palauta verkkoasetukset

Tee vika/häiriöilmoitus:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Hitaampia vaihtoehtoja vastaisuudenkin varalle:

Soittakaa minulle Häiriöilmoitus

Tai: Omaelisa / Varaa soittoaika/ Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • January 26, 2025

Pitää testata vielä tuo verkkoasetusten nollaus, kiitos vinkistä. 

Ei ole toista laitetta mihin laittaa simkorttia ja samaa ongelmaa ei tällä puhelimella ollut toisen operaattorin sim-kortilla. En jaksa uskoa, että vika puhelimessa.


  • January 27, 2025

Pitää testata vielä tuo verkkoasetusten nollaus, kiitos vinkistä. 

Ei ole toista laitetta mihin laittaa simkorttia ja samaa ongelmaa ei tällä puhelimella ollut toisen operaattorin sim-kortilla. En jaksa uskoa, että vika puhelimessa.

Jos ei verkkoasetusten nollaus auta, niin vika/häiriöilmoitusta vaan.

Kyllä selviää mistä kiikastaa.


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • January 27, 2025

Kyselinkin tuolla toisessa ketjussa vähän tähän liittyen:
 


Suora lainaus tuosta kommentista:

“Nyt aloittajalla ja ​@KisseV on molemmilla kyseessä uudet puhelimet, niin onko kyseessä siis tarkalleen mitkä laitteet? Laitevalmistaja ja malli.”

“Jonkun verran kuullut, että valmistajat ovat tehneet päivityksiä yksittäisiin  laitemalleihin, joissa on 5G SA ominaisuutta paranneltu tai valmistettu käyttöön ja tuon päivityksen jälkeen näissä ollut ongelmia. Elisan SA -verkossa toimivat laitteet löytyy 5G+ -sivulta. Mietin onko mahdollista pakottaa puhelinta käyttämään vain 4G-liittymää vianrajaamiseksi?”​​​​​​​


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • February 4, 2025

Onko ongelmat helpottaneet ​@KisseV?