Palvelunumerosoitoista yli 200 € kuukausilasku

  • 23 May 2023
  • 3 kommenttia
  • 212 katselukerrat

Avasin tänään Elisan laskun, ja laskun loppusumma on yli 222 euroa. Suurin osa laskusta koostuu muka soitoista palvelunumeroihin. Mihin ihmeen palvelunumeroihin? Kuulostaa aivan siltä kuin käyttäisin jotain aikuisviihdepalveluja. Minulla on vain internet- yhteys, jonka tarvitse työn hakemista ja laskujen maksamista varten, puhelin ja digiboksi. Ei näiden käyttämisestä voi tulla laskua, joka on melkein yhtä suuri kuin asuntoni yhtiövastike. Ilmoitan nyt, että en maksa mitään palvelunumeroihin soitteluja. Onneksi sopimukseni Elisan kanssa loppuu 31.5. Siirryn jonkin toisen operaattorin asiakkaaksi.

 

 

EDIT 23.5.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi, siirretty Ideapajalta sopivammalle keskustelualueelle -draakki

 

draakki 11 kuukautta sitten

Onpas käynyt kurjasti, että laskun loppusumma on päässyt yllättämään 😥 jos laskulla on palvelunumerosoitoista veloituksia, jokainen maksullinen puhelu on eritelty laskun esim. 2. tai 3 sivulle (riippuen kuinka paljon palveluita laskulla on). Voit tarkistaa soittojen päivämäärät ja mistä palveluista on ollut kyse, ja verrata niitä oman puhelimesi puhelulokin tietoihin. Aikuisviihdepalvelut ovat toki yksi esimerkki, mutta tyypillisimmin veloituksia kertyy esimerkiksi numerotiedusteluista tai taksipalvelujen numeroista. Palvelun tarjoaja päättää hinnoittelun ja Elisa toimii vain välikätenä maksun välittäjänä. 

Palvelunumerosoitot voi estää OmaElisassa, ja myös tottakai Elisan asiakaspalvelu voi auttaa estojen asettamisessa. Täältä löytyy lisätietoa palvelunumeroveloituksista otsikon Mobiilimaksaminen ja palvelunumerot sekä -tekstiviestit alta. 

Estoluokat on eritelty täällä. Löyhin esto eli P4 estää soitot juurikin ja vain ja ainoastaan aikuisviihdepalveluihin. Jyrkin esto on hyötyesto eli P1. 

Puhelimella ja puheliittymällähän voi teoriassa kerryttää vaikka tuhansienkin eurojen edestä laskua, jos laskulle maksaa kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä aina hyväntekeväisyyslahjoituksista mobiilipelimaksuihin. Myös ulkomaan reissussa tai vaikkapa Suomen itärajallakin voi olla ikävä yllätys edessä laskulla, jos puhelin nappaa verkon signaalin EU-maiden ulkopuolisen maan mobiiliverkosta. Toki jos käyttö on todella epäilyttävää jonkinnäköistä automaatiota on Elisalla myös käytössä tällaisissa tilanteissa, jossa luotonhallinta saattaa laittaa oma-alotteisesti estoja liittymälle päälle jos on syytä epäillä liittymän väärinkäyttöä. Tällaiset tilanteet selviävät sitten aina tottakai asiakaspalvelun kautta. 

Toivottavasti näistä tiedoista oli apua! Jos et jo kerennyt, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluun @Kimblezin neuvomien ohjeiden pohjalta (kiitos!) niin asia saadaan varmasti selvitettyä. 👍🏼 Joka tapauksessa tervetuloa vielä @patatino OmaYhteisöön omasta puolestani! 😊

Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Onko sinulla mobiililaajakaista? Sekin tarvitsee palveluviestieston siinä missä niin kutsutut puheliittymätkin.

Aivan ensiksi, kännä palveluviestiestot liittymääsi päälle.

Sen jälkeen kun palvelunumerot ja mobiilimaksut on estetty, voit ottaa yhteyden asiakaspalveluun epämääräisten veloitusten reklmoimiseksi.

Käyttäjätaso 7

Avasin tänään Elisan laskun, ja laskun loppusumma on yli 222 euroa. Suurin osa laskusta koostuu muka soitoista palvelunumeroihin. Mihin ihmeen palvelunumeroihin? Kuulostaa aivan siltä kuin käyttäisin jotain aikuisviihdepalveluja. Minulla on vain internet- yhteys, jonka tarvitse työn hakemista ja laskujen maksamista varten, puhelin ja digiboksi. Ei näiden käyttämisestä voi tulla laskua, joka on melkein yhtä suuri kuin asuntoni yhtiövastike. Ilmoitan nyt, että en maksa mitään palvelunumeroihin soitteluja. Onneksi sopimukseni Elisan kanssa loppuu 31.5. Siirryn jonkin toisen operaattorin asiakkaaksi.

 

 

EDIT 23.5.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi, siirretty Ideapajalta sopivammalle keskustelualueelle -draakki

 

On näköjään päästy hyödyntämään

puhelinnumeroasi. Eihän se ole suinkaan Elisan vika.Onpa ihan samanmoista sattunut ihan lähipiirillekin taannoin.

Hyvin on Elisan asiakaspalvelussa homma hoitunut parhain päin.

Ota vaan hetimmiten yhteyttä:

Yhteystiedot - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Chattaa Omaelisassa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin klo 9-21.

Lähetä viesti Twitterissä  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin klo 9-21.

Soittakaa minulle

Sähköinen yhteydenottolomake

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)

OmaElisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Onpas käynyt kurjasti, että laskun loppusumma on päässyt yllättämään 😥 jos laskulla on palvelunumerosoitoista veloituksia, jokainen maksullinen puhelu on eritelty laskun esim. 2. tai 3 sivulle (riippuen kuinka paljon palveluita laskulla on). Voit tarkistaa soittojen päivämäärät ja mistä palveluista on ollut kyse, ja verrata niitä oman puhelimesi puhelulokin tietoihin. Aikuisviihdepalvelut ovat toki yksi esimerkki, mutta tyypillisimmin veloituksia kertyy esimerkiksi numerotiedusteluista tai taksipalvelujen numeroista. Palvelun tarjoaja päättää hinnoittelun ja Elisa toimii vain välikätenä maksun välittäjänä. 

Palvelunumerosoitot voi estää OmaElisassa, ja myös tottakai Elisan asiakaspalvelu voi auttaa estojen asettamisessa. Täältä löytyy lisätietoa palvelunumeroveloituksista otsikon Mobiilimaksaminen ja palvelunumerot sekä -tekstiviestit alta. 

Estoluokat on eritelty täällä. Löyhin esto eli P4 estää soitot juurikin ja vain ja ainoastaan aikuisviihdepalveluihin. Jyrkin esto on hyötyesto eli P1. 

Puhelimella ja puheliittymällähän voi teoriassa kerryttää vaikka tuhansienkin eurojen edestä laskua, jos laskulle maksaa kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä aina hyväntekeväisyyslahjoituksista mobiilipelimaksuihin. Myös ulkomaan reissussa tai vaikkapa Suomen itärajallakin voi olla ikävä yllätys edessä laskulla, jos puhelin nappaa verkon signaalin EU-maiden ulkopuolisen maan mobiiliverkosta. Toki jos käyttö on todella epäilyttävää jonkinnäköistä automaatiota on Elisalla myös käytössä tällaisissa tilanteissa, jossa luotonhallinta saattaa laittaa oma-alotteisesti estoja liittymälle päälle jos on syytä epäillä liittymän väärinkäyttöä. Tällaiset tilanteet selviävät sitten aina tottakai asiakaspalvelun kautta. 

Toivottavasti näistä tiedoista oli apua! Jos et jo kerennyt, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluun @Kimblezin neuvomien ohjeiden pohjalta (kiitos!) niin asia saadaan varmasti selvitettyä. 👍🏼 Joka tapauksessa tervetuloa vielä @patatino OmaYhteisöön omasta puolestani! 😊

Osallistu keskusteluun