Vastattu

Prepaid liittymän puhelinnumero

  • 3 joulukuu 2020
  • 9 kommenttia
  • 689 katselukerrat

Miten saan prepaid-liittymäni numeron takaisin käyttööni esim. jos tulevaisuudessa puhelimeni hukkuu tai kortti hajoaa vanhuuttaan. Sama numero ollut itsellä kymmenisen vuotta. Vaatiiko rekisteröitymistä tai vastaavaa. Vanhoista keskusteluista päätellen sitä palvelua ei ole Elisa-Saunalahti aikaisemmin asiakkailleen tarjonnut (?)

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 3 joulukuu 2020, 10:59

Miten saan prepaid-liittymäni numeron takaisin käyttööni esim. jos tulevaisuudessa puhelimeni hukkuu tai kortti hajoaa vanhuuttaan. Sama numero ollut itsellä kymmenisen vuotta. Vaatiiko rekisteröitymistä tai vastaavaa. Vanhoista keskusteluista päätellen sitä palvelua ei ole Elisa-Saunalahti aikaisemmin asiakkailleen tarjonnut (?)


Eikä tarjoa edelleenkään. :kissing:

Ainoa prepaidia vastaava liittymä Elisalla on latausliittymä , johon saa uuden SIM:n samalle numerolle ja voi hallinnoida Oma Elisassa (siis rekisteröity asiakkuudelle) , mutta aiempaa prepaidnumeroa ei siihen voi siirtää.

Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Miten saan prepaid-liittymäni numeron takaisin käyttööni esim. jos tulevaisuudessa puhelimeni hukkuu tai kortti hajoaa vanhuuttaan. Sama numero ollut itsellä kymmenisen vuotta. Vaatiiko rekisteröitymistä tai vastaavaa. Vanhoista keskusteluista päätellen sitä palvelua ei ole Elisa-Saunalahti aikaisemmin asiakkailleen tarjonnut (?)


Eikä tarjoa edelleenkään. :kissing:

Ainoa prepaidia vastaava liittymä Elisalla on latausliittymä , johon saa uuden SIM:n samalle numerolle ja voi hallinnoida Oma Elisassa (siis rekisteröity asiakkuudelle) , mutta aiempaa prepaidnumeroa ei siihen voi siirtää.

Hei Elisa!
Voisitteko tehdä päivityksen, jolla prepaid liittymään sidottu numero on mahdollista muuttaa kuukausilaskutteiseksi? Telialla tämä mahdollisuus on, mutta Elisalla tämä ei jostain syystä toimi.
Ei voi myöskään siirtää liittymää toiselle operaattorille, eli minun oma numeroni on lukittu prepaidiin ikuisiksi ajoiksi.

Hei,
Korjaan hieman edellistä postaustani. 
Minulla on Saunalahti latausliittymä 4G 50M. Haluaisin siirtää sen normaaliksi kk laskutteiseksi liittymäksi. Siihen on sidottu minun puhelinnumeroni. Siirsin numeron latausliittymäksi, koska muutin ulkomaille, mutta nyt palatessani ei numeron siirto toiseen suuntaan ole mahdollinen. Telialla prepaid siirto onnistuu kk-laskutteiseksi liittymäksi. Voisiko ASPA ottaa kantaa ja kertoa tehdäänkö tälle puutteelle mitään?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

@paluumuuttaja81, Latausliittymät kuuluvat numeronsiirtojen piiriin. Latausliittymän vaihto laskuliittymäksi onnistuu siirtämällä numero Dna:lle, Globetelille, Moille tai Telialle. Varaudu tosin siihen, että paluumuuttajana olet luottotietokelvoton, eivätkä kaikki operaattorit halua avata sinulle laskuliittymiä, ennen kuin olet asunut vuoden–pari Suomessa.

PS. Mikäli hankit latausliittymäsi viimeistään 24.5.2020, muistathan, että siinä on vielä 30.06.2022 asti hyvät tarjoukset rajoitetusta Rajoitukseton 4G- sekä Nettikuukausi 4G-paketeista. Mikäli et puhu yli 165 min/päivä puhelimeen ja sinulla on vanha Latausliittymä, vaihtoon ei välttämättä ole mitään tarvetta vielä vuoteen.

Latausliittymämme uudistuvat - samalla liittymäsi vaihtuu Saunalahti Latausliittymä 4G:ksi

Käyttäjätaso 5

Morjes @paluumuuttaja81 ja tervetuloa OmaYhteisöön :blush:  prepaid-liittymiä ei tosiaan Elisalla saa valitettavasti mitenkään kuukausilaskuttuvaksi. Latausliittymiä ei meillä pysty niin sanotusti talon sisällä muuttamaan suoraan kuukausilaskuttuvaksi tai toisin päin koska liittymät toimivat teknisesti niin eri tavalla, mutta koska numero on rekisteröity henkilötunnukselle numeron voi siirtää numeronsiirtona kyllä Elisalta toiselle operaattorille kuukausilaskuttuvaksi liittymäksi. Tämän jälkeen jos sinulla on siihen haluja numeron pystyy kyllä sitten siirtämään Elisalle kuukausilaskuttuvaksi liittymäksi tällaista pientä kiertoreittiä käyttäen :slight_smile:  meillä myös paluumuuttajille vaikka liittymään tässä kohtaa tulisi vakuusmaksu niin liittymä saadaan kyllä auki, siitä on mahdollisesti sitten vain lisämaksulliset palvelut estetty ellei vakuusmaksua halua pistää maksuun vuodeksi talteen asiakkuudelle minkä jälkeen sen saa takaisin.

Morjes @paluumuuttaja81 ja tervetuloa OmaYhteisöön :blush:  prepaid-liittymiä ei tosiaan Elisalla saa valitettavasti mitenkään kuukausilaskuttuvaksi. Latausliittymiä ei meillä pysty niin sanotusti talon sisällä muuttamaan suoraan kuukausilaskuttuvaksi tai toisin päin koska liittymät toimivat teknisesti niin eri tavalla, mutta koska numero on rekisteröity henkilötunnukselle numeron voi siirtää numeronsiirtona kyllä Elisalta toiselle operaattorille kuukausilaskuttuvaksi liittymäksi. Tämän jälkeen jos sinulla on siihen haluja numeron pystyy kyllä sitten siirtämään Elisalle kuukausilaskuttuvaksi liittymäksi tällaista pientä kiertoreittiä käyttäen :slight_smile:  meillä myös paluumuuttajille vaikka liittymään tässä kohtaa tulisi vakuusmaksu niin liittymä saadaan kyllä auki, siitä on mahdollisesti sitten vain lisämaksulliset palvelut estetty ellei vakuusmaksua halua pistää maksuun vuodeksi talteen asiakkuudelle minkä jälkeen sen saa takaisin.

Hei @draakki  ja @irritus 
Kiitos vastauksista. Otin jo aiemmin yhteyttä Teliaan ja Moi (DNA). Molempien ASPA kertoi, että Elisan latausliittymän siirto ei onnistu enää. Telialta lisäksi kerrottiin, että Telian omat prepaidit voi muuttaa Telian normaaleiksi kk/laskutteisiksi liittymiksi (tämä kieltämättä herättää kysymyksiä). Joka tapauksessa nyt täytyy vielä kokeilla viimeinen oljenkorsi minkä @irritus mainitsi, eli Globetel, kiitos tästä tiedosta!
Huom! Suosittelen jokaiselle saman ongelman kanssa taistelevalle, että ottakaa yhteyttä operaattoreihin, sillä koskaan ette voi olla varmoja onko tilanne muuttunut ja toisaalta jos kysyntä kasvaa, niin firmat korjaa toimintaansa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Otin jo aiemmin yhteyttä Teliaan ja Moi (DNA). Molempien ASPA kertoi, että Elisan latausliittymän siirto ei onnistu enää.

Sinulle on kerrottu puuta heinää. Telia ja Moi eivät voi kävellä Suomen lain ja Traficomin määräysten yli.

Telian ja Moin asiakaspalvelut ovat myöskin täysin väärä paikka kysyä Elisan palveluista. Asiakkaatkin tuntevat Elisan palvelut paremmin kuin kilpailijoiden asiakaspalvelut.

Jos sinulla on suomalaiset verkkopankkitunnukset, sinun ei tarvitse asioida lainkaan asiakaspalveluiden kanssa tässä tilanteessa. Teet numeronsiirtotilauksen operaattorin nettikaupassa ja asia on sillä pihvi.

Mikäli sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia, älä kerro vastaanottavan operaattorin asiakaspalvelulle liittymätyyppiäsi. Tai käytä valkoista valhetta ja sano että se on joku Tarkka Puhe.

Äärimmäisessä tapauksessa, jos vastaanottavan operaattorin aspa sekoilee toistuvasti täysillä, voit myös pyytää Traficomilta apua numeronsiirtotilauksesi tekemiseen.

Telialta lisäksi kerrottiin, että Telian omat prepaidit voi muuttaa Telian normaaleiksi kk/laskutteisiksi liittymiksi

Näin on, tosin tämä onnistuu ainoastaan jos liittymän mukana tulleet koodit ovat edelleen tallessa ja olet Telian mielestä luottokelpoinen henkilö.

Sinänsä, mitä ihmeellistä tässä on? Kyseessä on täysin eri palvelu kuin Saunalahti Prepaid tai Latausliittymä. Palveluissa on eroja.

Käyttäjätaso 1

Onko prepaid liittymä oma maksuton asiakasp. nro että ei menee turhaa saldo?

Käyttäjätaso 5

Onko prepaid liittymä oma maksuton asiakasp. nro että ei menee turhaa saldo?

Moi @jontte_b82! Prepaid-asioihin ei ole omaa asiakaspalvelunumeroa, mutta niihin liittyvissä selvityksissä voidaan avustaa veloituksetta myös sähköisissä kanavissa kuten chatissa ja somessa: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ . 

Voit myös varata soittoajan suuntaasi asiakaspalvelustamme / vikapuolelta tältä sivulta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ 📞

Osallistu keskusteluun