Skip to main content
Vastattu

Problem med min nummer förflyttning från Dna till Elisa

  • 21 July 2024
  • 3 kommenttia
  • 132 katselukerrat

Hej

 

Jag har köpt abonnemang och fått min nya mobil. Jag har fått meddelande via sms

"Hej, vi har fått godkännande från den nuvarande ägaren av abonnemangets **********************. Din nummerportabilitet fortskrider och du får ett textmeddelande med information om öppnandet av din abonnemang. Mvh, Elisa"

Sen fick jag några timmar senare meddelande att flytt inte lyckats. 

Vad betyder detta? 

Min mor som står för abonnemanget fick sms och vi bekräftade där flytt. Hon gamla och har inga bankkoder. ( Vi använde hennes adress och namn då vi flyttade från Sverige för några år sedan för att kunna öppna abonnemang). Hon har en gammal mobil utan Internet. 

 

Vänligen ring mig på mitt aktuella nummer som skall flyttas ************så jag får snabb hjälp. Jag kan inte finska och uppskattar att ni ringer. (Hittar inte all info på svenska på er hemsida) 

 

EDIT 22.7.2024 // Poistettu tunnistetietoja -Anspandeemus
 

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Hej

 

Jag har köpt abonnemang och fått min nya mobil. Jag har fått meddelande via sms

"Hej, vi har fått godkännande från den nuvarande ägaren av abonnemangets . Din nummerportabilitet fortskrider och du får ett textmeddelande med information om öppnandet av din abonnemang. Mvh, Elisa"

Sen fick jag några timmar senare meddelande att flytt inte lyckats. 

Vad betyder detta? 

Min mor som står för abonnemanget fick sms och vi bekräftade där flytt. Hon är gamla och har inga bankkoder. ( Vi använde hennes adress och namn då vi flyttade från Sverige för några år sedan för att kunna öppna abonnemang). Hon har en gammal mobil utan Internet. 

 

Vänligen ring mig på mitt aktuella nummer som skall flyttas  så jag får snabb hjälp. Jag kan inte finska och uppskattar att ni ringer. (Hittar inte all info på svenska på er hemsida) 

 

Kontakt:

Kundtjänst - Hur kan vi hjälpa dig? - Elisa

Kundtjänst – ring oss eller boka en telefontid

010 190 240​
(msa/lna, gäller även för kötiden)​

mån-tors kl. 9-17, fre kl. 9-16

Meddelanden om störningar och PUK-förfrågningar må-sö 24 h. Ha apparaten till hands när du kontaktar oss om en störningssituation.

BOKA EN TELEFONTID

Hej

 

En kvinna ringde mig i går på min inbokade telefontid.

Hon skulle skicka en blankett som min mor skall fylla i så hon kan föra över abonnemanget som står i hennes namn på mig. Blanketten skulle skickas till min mail xxxx. Jag har ännu inte fått något mail av henne. Vänligen skicka blanketten snarast så att jag kan börja använda min nya mobil och abonnemang hos er Elisa. 

 

mvh xxxx xxxx

xxxxxxxxxx

 

EDIT 23.7.2024 // Poistettu tunnistetietoja -roopeg

Jag har nu sökt er sedan i måndags. (se historik) Idag hade jag åter en telefontid till er och Matts ringde upp. Han beklagade att jag ännu inte fått hjälp och lovade inom 4 minuter skicka dokumentet som jag behöver för att flytta över mitt nummer till Er från Dna. (Mitt abonemang finns ju i min mors namn och hon är 83 år och har inga bankkoder). Dokument som jag skall skriva ut och be min mor skriva under att hon godkänner flytt. Jag tycker det är ledsamt att detta ännu inte är löst och att jag fått hjälp. 2 timmar har nu gått och jag har inte fått dokumentet på min mail. Vad är problemet? Jag fick min mobil som jag köpt via er i fredags och jag önskar såklart kunna komma i gång med att använda den. Mvh Kristina

Osallistu keskusteluun