Skip to main content

Puhelinliittymän päivitys OmaElisan kautta

  • October 2, 2025
  • 8 kommenttia
  • 191 katselukerrat

Sokrates

Kurkistelimme perheen paremman puoliskon kanssa hänen puhelinliittymäänsä ja sen päivitysvaihtoehtoja Oma Elisassa.

No eipä siellä ollut enää kuten aiemmin kuin yksi liittymä tarjolla ja kuten arvata saattaa , niin sekin oli merkittävästi kalliimpi kuin nykyinen. Siis käytännössä ei ollut tarjolla mitään järkevää.

Muistelen , että aiemmin päivityssivulla voi valita koko uusmyynnissä olevasta valikoimasta mihin päivittää säilyttäen tietenkin nykyisen puhelinnumeron.

Milloinka tämä tällaiseksi on muuttunut , että Oma Elisassa itsepalveluna ei voi valita haluamaansa liittymää????

Mitäs mieltä olette tällaisesta käytännöstä?

EDIT: 2.10.2025 // Korjattu otsikon kirjoitusasua. -eepuska

8 kommenttia

  • October 2, 2025

Sehän on hyvä, että firma itsekin usuttaa asiakkaita tekemään liittymäsiirto muualle, jotta päästään keskustelemaan oikeasta liittymävalikoimasta vähän oikeammilla hinnoilla.

 

Vai oliko tämä nyt sittenkään tarkoitus…

 

Nyt on muuten menossa (jollei juuri loppunut?) sellaiset tarjouskampanjat operaattorinvaihtajille, ettei hetkeen olekaan ollut tarjolla. Siis nimenomaan suoraan vaihtajille, ei ole tarvinnut odottaa winbackia. Varmaan halutaan sitouttaa asiakkaat itselle ennen kuin erehtyvät Gigalle tai Oomille. 


roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+20
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • October 2, 2025

Onko nyt kyse nimenomaan suoraan OmaElisan kautta tehtävästä päivityksestä, vaiko sellaisesta jossa OmaElisa ohjaa ensin tuonne verkkokaupan puolelle, jossa sitten näytetään vaihtoehdot? Testailin muutamallakin eri liittymällä ja näkymä liittymän sivulla OmaElisassa on hieman erilainen riippuen siitä, että onko päivitettävä liittymä määräaikainen vaiko toistaiseksi voimassaoleva.


  • October 2, 2025

Sehän on ollutkin OmaElisassa niin, että näyttää vain yhden liittymän, kun siellä liittymässä lukee: Päivitystarjous.

Muuten ohjaa verkkokauppaan ja näyttää uusmyynnissä olevat liittymät.

 


Sokrates
  • Keskustelun aloittaja
  • October 2, 2025

Sehän on ollutkin OmaElisassa niin, että näyttää vain yhden liittymän, kun siellä liittymässä lukee: Päivitystarjous.

Muuten ohjaa verkkokauppaan ja näyttää uusmyynnissä olevat liittymät.

 

Ei kyllä näytä kuin yhden liittymän , joka on ainoa valittava. Joskus aiemmin on näyttänyt koko uusmyynnissä olevan sortimentin. Toki verkkokaupan kautta voi valita enemmän , kun kirjautuu sinne.


Sokrates
  • Keskustelun aloittaja
  • October 2, 2025

Onko nyt kyse nimenomaan suoraan OmaElisan kautta tehtävästä päivityksestä, vaiko sellaisesta jossa OmaElisa ohjaa ensin tuonne verkkokaupan puolelle, jossa sitten näytetään vaihtoehdot?

Ei se Oma Elisa anna valita kuin sen tarjotun eikä ohjaa verkkokauppaan kuten aiemmin.

Testailin muutamallakin eri liittymällä ja näkymä liittymän sivulla OmaElisassa on hieman erilainen riippuen siitä, että onko päivitettävä liittymä määräaikainen vaiko toistaiseksi voimassaoleva.

Toistaiseksi voimassa olevasta liittymästä on kyse.


roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+20
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • October 2, 2025

Aivan, tässä puhutaan siis kahdesta hieman erityyppisestä liittymän päivittämisen toiminnallisuudesta. Usein liittymän sivulla on vain nappi “Päivitä”, joka ohjaa verkkokauppaan katsomaan vaihtoehtoja. Joskus sen tilalle kuitenkin ilmestyy juuri tuo ​@Kimblez mainitsema “Päivitystarjous”, jolloin koko tarjouksen sisältö ja sen lunastaminenkin tapahtuu suoraan OmaElisasta. Tämän ollessa näkyvillä tuota kauppaan ohjausta ei samaan aikaan näy.

Ihan hyvä huomio kyllä, mietin että voisiko jopa nämä molemmat vaihtoehdot olla ainakin joskus tarjolla! Sellainen helppous tuossa kuulostaisi ainakin omaan korvaan ihan hyvältä, että “nappaa tämä tarjous tästä, tai katso kaupasta lisää vaihtoehtoja”, ehkä jotain tällaista! 👍 Ja tosiaan juuri noin, eli enemmän niitä vaihtoehtoja näkee jokatapauksessa siirtymällä Kaupan puolelle, joka sieltä OmaElisan yläreunan navigaatiostakin löytyy. 👍


  • October 2, 2025

Ja tosiaan juuri noin, eli enemmän niitä vaihtoehtoja näkee jokatapauksessa siirtymällä Kaupan puolelle, joka sieltä OmaElisan yläreunan navigaatiostakin löytyy. 👍

Kätevämpää, kun vähän alempaa sivulta valitsee:  Puhelinliittymät

Pääsee suoraan kirjautuneena kaupan uusmyynnissä oleviin liittymiin OmaElisan sivulta ja muilta sivuilta kirjautumattomana. Seurasin sivusta, kun ihan ensikertalainen OmaElisan sivulta tuota kautta meni katsomaan vanhan tilalle uutta.

 

 


Sokrates
  • Keskustelun aloittaja
  • October 3, 2025

Ihan hyvä huomio kyllä, mietin että voisiko jopa nämä molemmat vaihtoehdot olla ainakin joskus tarjolla! Sellainen helppous tuossa kuulostaisi ainakin omaan korvaan ihan hyvältä, että “nappaa tämä tarjous tästä, tai katso kaupasta lisää vaihtoehtoja”, ehkä jotain tällaista! 👍 Ja tosiaan juuri noin, eli enemmän niitä vaihtoehtoja näkee jokatapauksessa siirtymällä Kaupan puolelle, joka sieltä OmaElisan yläreunan navigaatiostakin löytyy. 👍

Itselläni ei ole meneillään mitään liittymien päivityksiä , mutta nostin asiaa hiukan esille sen vuoksi , että Elisalla tuntuu olevan käynnissä epätoivoinen asiakkaiden houkuttelu kaikkein kalleimpiin liittymiin riippumatta siitä tarvitseeko asiakas sellaista tai ei.

Vähän hassultahan se tuntuu , että Elisa tarjoaa asiakasetuna huomattavasti kalliimpaa liittymää , mikä asiakkaalla nyt on. Minä kyllä ymmärrän asiakasedun niin , että sen hinta on edullisempi kuin nykyinen. Toisekseen niihin edullisimpiin vaihtaminen on työnnetty pidemmän ja hankalamman ketjun taakse ettei vain asiakas vahingossakaan sinne päätyisi.

Meneeköhän Elisalla niin huonosti , että pitää markkinoinnissa turvautua noin epätoivoisiin temppuihin??