Skip to main content

Puhelinliittymän toimimattomuus ja laskutus

  • October 20, 2025
  • 18 kommenttia
  • 264 katselukerrat

  • Keskustelija

Liittymät ei kuulu, ei voi tehdä vikailmoitusta, ei saa puhelin aikoja ja kun vikana on ettei liittymä toimi niin nää henkilöt soittaa ja kun ei puhelu men läpi niin merkkaavat sen ratkistuksi. Nyt kun vaihdoin liittymää niin laskuttavat ajasta jolloin olin jo vaihtanut operaattoria. Miten voi olla tämmöstä?

 

EDIT: 21.10.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi ja tekstistä tuhmat sanat pois. -Jaakop

18 kommenttia

  • October 20, 2025

Liittymät ei kuulu, ei voi tehdä vikailmoitusta, ei saa puhelin aikoja ja kun vikana on ettei liittymä toimi niin nää pösilöt soittaa ja kun ei puhelu men läpi niin merkkaavat sen ratkistuksi. 

Elisalla kun voi tehdä vikailmoituksen kirjallisestikin. Kirjallisesti vastataankin.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 20, 2025

Taitavat sensuroida kommentointia koska kun yritin vastata, jäi vaan pyörimään?

Ja mistä tämä kirjallinen reklamointi mahtaa löytyä? En löytänyt kun sen älytttömän chatin joka kiertää kehää. Mikä tämmönen firma on johon saa jonottaa > tunnin ja sit puhelut katkeaa? Nyt yritin selvittää miten voin reklamoida laskusta? Laskutetaan liittymästä joka on jo toisella operaattorilla? Kovasti mainostavat ja kun sain tarjouksen s-postiin jossa oli puhelin numero niin siihen vastattiin heti! Mutta kaikki muut ei vastaa. Umpisurkea operaattori, selkeesti vielä on hPY henkeä siellä. Taidat olla E-trolli?

 

EDIT: 21.10.2025 // Yhdistetty kaksi saman aiheen ketjua. -Jaakop


  • October 20, 2025

Taitavat sensuroida kommentointia koska kun yritin vastata, jäi vaan pyörimään?

Ja mistä tämä kirjallinen reklamointi mahtaa löytyä? 

Nyt yritin selvittää miten voin reklamoida laskusta? Laskutetaan liittymästä joka on jo toisella operaattorilla?

OmaElisan kautta voi vika/häiriöilmoituksen tehdä:

Omaelisa Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset

Laskutusasiatkin hoituu vallan mainiosti.

Tarkista lasku OmaElisassa:

Omaelisa Laskut 

PDF erittely sivu 2.

Tuolla vielä ohjetta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/sopimukset/irtisanominen/

Huomaathan, että tulet saamaan loppulaskun irtisanotusta liittymästä, jos liittymän käyttö- tai kuukausimaksuja on vielä laskuttamatta.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laskutus-maksaminen/laskun-loppusumma/#loppulasku

Saitko laskun jo irtisanotusta liittymästä

  • Liittymillämme on sopimusehdoissa määritellyt irtisanomisajat, joten liittymän käyttö ja laskutus päättyvät aikaisintaan irtisanomisajan umpeuduttua.
  • Liittymien kausimaksut veloitetaan etukäteen ja käytön mukaiset maksut jälkikäteen.
  • Irtisanotusta liittymästä veloitetaan vielä mahdolliset käytön mukaiset maksut viimeisellä laskulla, joka saapuu sinulle yleensä vasta liittymän irtisanomisen jälkeen.
  • Irtisanottujen liittymien laskut näet myös OmaElisan Laskut-sivulta.

Esimerkki: Irtisanot liittymäsi 16.9. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta, joten liittymä irtisanotaan 30.9. Syyskuun alussa olet saanut laskun, jolla on veloitettu kausimaksuja syyskuun loppuun. Lokakuussa saat vielä laskun, jossa veloitetaan kausimaksuun kuulumattomat maksut, kuten käytön mukaiset puhelumaksut tai pakettiliittymään kuulumattomat puhelut syyskuun ajalta.


Porkkana
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • October 20, 2025

Meilläkin on niitä määräaikaisia liittymiä jo ja jos ei ole hyvää syytä niin jää sitten laskuttumaan vuodeksi vaikka operaattoria vaihtaisi.


Porkkana
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • October 20, 2025

Irtisanomisaikakin laskutetaan.


  • Tulokas
  • October 21, 2025

Kyllä jos oisin tienny millainen tää elisa on, en olisi koskaan ottanut, aspaan todella vaikea päästä. Tuli viesti jotta lasku on omaelisassa, en päässyt edes verkkopankkitunnuksilla, tuli että sivua ei voi näyttää, yritin 2viikkoa ja sitten sain viikonpäähän soittoajan, kerroin heille että lasku on siellä mutta en voi maksaa, kun en pääse sisään, sanoi että lähettää ssähköpostiin, tästä tuli 15e lisälasku!!!!!, vaikka vika on heidän ei minun, sen jälkeen toimi sit tää omaelisa, vähän tuntuu et tarkoituksella tehdään tästä vaikeaa,jotta voidaan lisälaskuttaa, kuten eilen yritin taas päästä aspaan, 15min jonotusta ja luovutin,jotta ei laskunouse taas lisää.

 

EDIT: 21.10.2025 // Muokattu tuhma sana pois. -Jaakop


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 21, 2025

Ei ollut määräaikainen liittymä ja operaattori vaihtui 26/09, ei mene minulla jakeluun miten E laskuttaa 01.10 - 03.10 ajalta? 

Kimblez. Niin, voin katsella laskua mutta miten voin siitä reklamoida? Mutta ei sillä ole väliä, jätän sen osuuden maksamatta ja katson miten käy. Koitas irtisanoa joku E liittymä, pitää soittaa, ei voi tehdä netissä vaikka laissa niin edellytetään. Totaali surkea operaattori. Onks se sun mielestä ihan OK et kun soitat 010 190 240 jonotat yli tunnin? EIkä voi jättä takaisin soittopyyntöä.

Ei mun omaelisan sivuilta löydy tommosta:

Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset

Tuki löytyy omaelisasta mutta sen alla ei löydy mitä väität?

Tuki kohdasta löytyy kohta Laskutus ja maksaminen, sitä kun klikkaa se ehdottaa kirjautumista omaelisaan vaikka olen sinne jo kirjatunut. Kiva luuppi tehty. 

Mulla oli Moi liittymät ja sen tukeen kun soitti, vastattiin poikkeuksetta alta 5min. Asun Keski-Suomessa ja tukiasemia harvakseen, mutta sähkökatkoja usein niin joutui soittelemaan että onko tukiasema käynnistynyt katkojen jälkeen. Kun 3G ajettiin alas, periferiassa asuminen tän suhteen hankaloitui. Miksi vaihdoin? Tuttu E myyjä teki hyvän tarjouksen jossa mobiilivarmenne jota ei saa Moi liittymiin. 

Tää on varmaan tarkoituksella tehty tosi vaikeaksi, ja jos vähän harventasi niit typeriä tv-mainoksia vois tukeen palkata enemmän porukkaa, mutta kun pitää vaan myydä enemmän tätä sontaa.

AMF elisa!


  • October 21, 2025

Ei ollut määräaikainen liittymä ja operaattori vaihtui 26/09, ei mene minulla jakeluun miten E laskuttaa 01.10 - 03.10 ajalta? 

Kimblez. Niin, voin katsella laskua mutta miten voin siitä reklamoida? Mutta ei sillä ole väliä, jätän sen osuuden maksamatta ja katson miten käy. Koitas irtisanoa joku E liittymä, pitää soittaa, ei voi tehdä netissä vaikka laissa niin edellytetään. Totaali surkea operaattori. Onks se sun mielestä ihan OK et kun soitat 010 190 240 jonotat yli tunnin? EIkä voi jättä takaisin soittopyyntöä.

Ei mun omaelisan sivuilta löydy tommosta:

Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset

Tuki löytyy omaelisasta mutta sen alla ei löydy mitä väität?

Tuki kohdasta löytyy kohta Laskutus ja maksaminen, sitä kun klikkaa se ehdottaa kirjautumista omaelisaan vaikka olen sinne jo kirjatunut. Kiva luuppi tehty. 

 

Ei sieltä sivun alhaalta tuesta, vaan

OmaElisan sivun oikealta ylhäältä nimipallukan vierestä klikkaa kolmea viivaa>Tuki>Viestit ja ilmoitukset jne.

 Sitten vaan laskutuksesta viestiä ja parissa päivässä tulee vastaus.

 

 


  • Tulokas
  • October 21, 2025

EIkä toi chatti toimi, eilenki jonoti ihan turhaan ja siitä tulee nyt lasku asiakaspalvelusta jota en saanu, tulee kyl noottia elisalle 

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 21, 2025

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 21, 2025

Ohessa screenshot mun omaelisa, ei oo 3 viivaa ennkä löydä laskutukselle viestiä kohtaa.


Forum|alt.badge.img+16
  • Tietopankki
  • October 22, 2025

Itse siirryin myös Elisan palveluiden käyttäjäksi ja tarjouksen asain sitten maksuttoman kuukauden MTV Katsomoon ja Ruutu+ palveluun. Lopetin palvelut hyvissä ajoin ennen kuin tarjousaika loppuu. Mutta niimpä vaan oli laskulle ilmestunut noiden palveluiden veloitus. Laitoin toissapäivänä viestiä OmaELisan kautta, mutta ei ole vieläkään viestiin reagoitu. 

Ja onhan tuo ELisan 5G verkko surkea taajama-alueen ulkopuolella. 10 M nopeuksiin saattaa päästä paikasta riippumatta.


  • October 22, 2025

Ohessa screenshot mun omaelisa, ei oo 3 viivaa ennkä löydä laskutukselle viestiä kohtaa.

Onhan tuo vähän vajavainen, eikä niinkuin pitäisi.

Kokeile sivun pakotettua päivitystä, josko vaikutusta.

Näpäyttämällä  uudelleenlataus/päivitys-painiketta shift-näppäin pohjassa (tai näppäinoikotie ctrl+F5).

Chromessa myös shift+F5

Kirjaudu puhelimella OmaElisan nettivulle, niin pitäisi näkyä se kolme viivaakin.

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 23, 2025

Käytän Apple laitteita enkä saa kuvailemaasi viivoja esiin. Elisan touhu on outoa:

  • Laskuttavat minua 0110 - 03/10 ja uusi operaattori tuli käyttöön 26/09? En mitenkään ymmärrä kun E kertoo että olin vielä 03/10? Uusi operaattori ilmoitti ja tapahtui että numeroni siirtyy 13:30 26/09, miten E väittää että olin vielä 03/10 heidän systeemeisssä?
  • Selvisi mitä ne yritysnumero veloitukset on; olen epätoivoisesti yrittänyt saad yhteuttä E, en onnistunut, kerran jonotin yli tunnin ja sitten puhelut katkesi. E on niin ahne että veloittaa myös näistä. 
  • Miten itse suhtautuisit jos vaihdat operaattoria ja huomaat että kun olet kotona, en asu missään bunkkerissa, ja joku yrittää soittaa saa ilmoituksen “valitsemaan numeroon ei saada yhteyttä” ja jos käy niin että puhelin soi, puhelu katkeaa kun vastaat.
  • Umpisurkeaa touhua! 

  • October 23, 2025

Käytän Apple laitteita enkä saa kuvailemaasi viivoja esiin. Elisan touhu on outoa:

 

 

 Tuolta pääset  suoraan:


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 23, 2025

Kiitos, tätä en löytänyt. 

Olen käyttänyt tähän jo vaikka kuinka paljon aikaa ja olen vaihtanut operaattoria, eli yhteistyö Elisan kanssa on näitten osalta päättynyt. Olen Messengerillä kertonut tämän stoorin ja katson asian osaltani loppuun käsitellyksi.

Puhelin kulut jotka syntynyt kun soitin Elisalle voi tulla vääntöä, mutta olen maksanut laskut, mutta Elisa ei ole pystynyt toimittamaan mistä maksoin; liittymät ei toimi kotona. Odotaan mielenkiinnolla mitä vielä keksivät, ihmettelen E touhua, malli esimerkki omiin muroihin kusemisesta. 


Forum|alt.badge.img+3
  • Avulias
  • October 24, 2025

Itse otsikkoon meilläpäin kans vaihtelua mitä tulee nopeuteen. Esim keskusta rajaton 5g 300mb toimii kuin unelma vaihteluväli 280 - +300mb

Kun taas lähtee kaupungista syrjempään niin droppaa ja pahasti eikä todellakaan tarvitse kauas mennä kaupungista.

 Keskusta - taajama

Siis puhun ihan sadoista megatavuista mitä tulee nopeuteen. 

Minulla on puhelimessa sovellus mitä käytän (cellmapper). Olen kiertänyt kaikki mastot ja bongailen uusia aina lenkkeillessä.

Eilen oli lisäksi laaja häiriö. Isolla alueella meidän kaupunkia. Plussaa siitä että sain viestin elisalta häiriöstä hyvissä ajoin.

Pieni kaupunki kyseessä mutta kuitenkin yli 20.000 asukasta.

Käytän rajatonta 5g liittymää ja meillä on sikäli jännä tilanne kaupungissa että toisessa päässä kaupunkia DNA toimii paljon paremmin kuin Elisa ja taas toisessa päässä Elisa huomattavasti paremmin. 

Olen ollut Elisan asiakas jo yli 20 vuotta.

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • October 24, 2025

Jaaritellaan nyt hieman, ei ole 5G täällä, saan 4G semmosen 30MBS, mutta minulla on 4 kpl suunnattuja Iskra antenneja jotka antennifirma suuntasi tukiasemaan. 3G verkon alasaajo oli tosi huono juttu periferian porukoille.

Täällä kuuluu kilpailijan verkossa puhelut, mutta Elisa ei ja olen n. 80km  Jyväskylän yläpuolella.

Maksoin kuitenkin ihan saman kun ne joitka enempi keskustassa, surkea operaattori kun vain satsaa  5G verkkoon. Tietää kehua heitä aina tilaisuuden tullen. Peittokartassa on KOKO eteläsuomi muka peitossa. Niitten tekniikka ties tän ongelman joka korjaantuu joskus… 

Huonon myivät.

 

EDIT: 27.10.2025 // Muokattu mainostus ja kirosana pois. -Burnett