Elisan puhelinmyynti myi minulle sitkeästi uutta liittymää iPadiin ja lopulta suotuin pienen säästön vuoksi. Liittymä piti toimitta uudella SIM-kortilla kotiin, mutta ei sitä kuulunut. Sitten Posti toimitti kirjeen, joka oli toimitettu nimelläni väärään osoitteeseen Jyväskylään, vaikka asun Helsingissä. Selvitin Elisan asiakaspalvelu chatin kautta, asiaa ja sain selville, että myyjä oli kirjannut osoitteekseni Jyväskylän, katunimi ja numero olivat oikein. Chatti Ida M. sanoi korjanneensa asian, mutta äsken väärä osoite löytyi taas OmaElisan tiedoista.
- Miten on mahdollista, että puhelinmyyjä voi muuttaa antamiani osoitetietoja? Hehän voisivat nimissäni tilata kaikenlaista johonkin väärään osoitteeseen nimissäni, minun siitä tietämättä.
- Mitä kaikkea muuta puhelinmyyjät pääsevät muuttamaan asiakastiedoistani? Koen, että henkilötietoni ovat vaarassa Elisan puhelinmyyntitoiminnna johdosta.
Uuden liittymän piti myyntisopimuksen mukaan korvata vanha iPadissäni ollut liittymä, mutta siellä se vain edelleen oli olemassa OmaElisan tietojen mukaan. Eikö tällainen kuuluisi tapahtua automaattisesti?
Eli tämä oli viimeinen kerta kun ostan Elisan puhelinmyyjältä mitään!

