Skip to main content
Vastaus

Puhelut pätkii

  • August 11, 2022
  • 6 kommenttia
  • 3912 katselukerrat

Missähän voisi olla vika?

Elisan liittymät, puhelin OnePlus 8pro ja aina puhelun aikana kuuluvuus minulta linjan toiseen päähän pätkii niin, että toinen ei kuule mitä sanon. 

Toinen versio ongelmasta on, että puheluissa voi olla useamman sekunnin viive - alkupuhelu toimii normaalisti mutta yhtäkkiä huomataan, että toisen vastaus tulee armotta myöhässä.

 

Liittymä on 4g

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Hermot menee

Käytätkö VoWiFi-puheluita?

Kokeile kääntää puhelimesta VoWiFi pois päältä. Se voi löytyä esimerkiksi Asetukset → Verkko ja internet → Mobiiliverkko, Lisäasetukset → Soitetaan Wi-Fi-puhelut → Käytä Wi-Fi-puheluita → pois.

Onko sinulla huono 4G-kuuluvuus?

Kokeile kääntää puhelimesta VoLTE pois päältä. Esimerkiksi Asetukset → Verkko ja internet → Mobiiliverkko, Lisäasetukset → VoLTE → pois.

Tämä toimi! 

 

Nyt pitkätkin puhelut toimivat normaalisti. 

Kiitos avusta 😊

 

Ei mene enää hermot 😅

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

6 kommenttia

tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • August 11, 2022

Soitatko normaalipuhelua vai kenties whatsapin tai muun pikaviestimen kautta ?


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • August 11, 2022

Normipuhelua

 

 


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • August 12, 2022

Käytätkö VoWiFi-puheluita?

Kokeile kääntää puhelimesta VoWiFi pois päältä. Se voi löytyä esimerkiksi Asetukset → Verkko ja internet → Mobiiliverkko, Lisäasetukset → Soitetaan Wi-Fi-puhelut → Käytä Wi-Fi-puheluita → pois.

Onko sinulla huono 4G-kuuluvuus?

Kokeile kääntää puhelimesta VoLTE pois päältä. Esimerkiksi Asetukset → Verkko ja internet → Mobiiliverkko, Lisäasetukset → VoLTE → pois.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • August 12, 2022

Kiitos, kokeilen tätä. Molemmat olivat päällä.

 

 


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • August 12, 2022

Morjes @Hermot menee ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 

Onpas todella kurjan kuuloinen ongelma, joka pitää ehdottomasti selvittää 😕 olisinkin heti ensimmäisenä antanut juuri nuo vinkit mitkä @irritus kerkesikin jo laittaa (kiitos!) eli testaa nyt ihmeessä puheluita ilman että VoLTE (eli 4G-puhelut) ja VoWiFi (eli wifi-puhelut) on päällä. Tällöin puhelut kulkevat “perinteisemmin” 2G- tai 3G-verkon kautta mitä kautta peruspuheluliikenne reitittyy, eikä datana 4G- tai wifi-verkossa. Tällä saadaan rajailtua heti ongelmaa jo enemmän 🙂 

Jos nämä asetusmuutokset ei auta, olisi huippujuttu jos pystyisit kokeilemaan SIM-korttiasi mahdollisesti toiseen puhelimeen, esim. vanhaan varalle jääneeseen puhelimeen tai vaikkapa jonkun perheenjäsenen, naapurin tai tutun luuriin, ja testaamaan puheluita toisella laitteella. Saadaan tällä sitten myös rajailtua mahdollista päätelaiteongelmaa pois pelistä 🙂


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • Vastaus
  • August 12, 2022

Käytätkö VoWiFi-puheluita?

Kokeile kääntää puhelimesta VoWiFi pois päältä. Se voi löytyä esimerkiksi Asetukset → Verkko ja internet → Mobiiliverkko, Lisäasetukset → Soitetaan Wi-Fi-puhelut → Käytä Wi-Fi-puheluita → pois.

Onko sinulla huono 4G-kuuluvuus?

Kokeile kääntää puhelimesta VoLTE pois päältä. Esimerkiksi Asetukset → Verkko ja internet → Mobiiliverkko, Lisäasetukset → VoLTE → pois.

Tämä toimi! 

 

Nyt pitkätkin puhelut toimivat normaalisti. 

Kiitos avusta 😊

 

Ei mene enää hermot 😅