Skip to main content

Rinnakkaisliittymän sim-kortti ei toimi

  • June 3, 2025
  • 5 kommenttia
  • 125 katselukerrat

Sim tuli mutta ei toimi, herjaa että sim kortille ei ole käyttäjähallintaa.

EDIT: 4.6.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -Jaakop

5 kommenttia

  • June 3, 2025

Jos on vaikka viallinen, niin Elisa myymälästäkin saa uuden

Olethan aktivoinut Sim-kortin:

Uuden SIM-kortin tilaus ja käyttöönotto - Elisa

Sim-kortin aktivointi OmaElisassa

Jos on vaikka viallinen, niin Elisa myymälästäkin saa uuden

Ota yhteyttä asiakaspalveluun:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Chat Omaelisassa  ma-pe 8-19

Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21. 

Soittakaa minulle 

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa 

Tai: Omaelisa /Tuki/Varaa soittoaika

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Omaelisassa:

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit


sjuhani
Forum|alt.badge.img+8
  • Mentor
  • June 4, 2025

Sim tuli mutta ei toimi, herjaa että sim kortille ei ole käyttäjähallintaa.

EDIT: 4.6.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -Jaakop

Vaikuttaa siis vahvasti siltä, että rinnakkaisliittymä ei ole (vielä) aktivoitunut – jostain syystä. Ellei mitään erillistä aktivointiohjeistusta tullut SIM-kortin toimituksen mukana – eikä missään yhteydessä ole ollut mainintoja mahdollisesta myöhäisemmästä tarkemmasta käyttööntuloajankohdasta – on aihetta ottaa yhteyttä Elisan asiakaspalveluun, ellei asia ole jo ratkennut. (Myös laskutuksen oikeellisuus kannattaa varmentaa samalla, ettei tule maksaneeksi ilmasta.)


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • June 4, 2025

Joo ei näköjään ole aktivoitu ja asiakaspalvelu ei asiaa voi hoitaa, vikapalvelu ei soita sovittuun aikaan. Täytyy varmaan ruveta katselemaan vaihtoehtoja. Hirvee homma vaihtaa kaikki liittymät, viihdepalvelut yms.  mutta eipä tunnu Elisaa kiinnostavan asioiden hoito


sjuhani
Forum|alt.badge.img+8
  • Mentor
  • June 4, 2025

Joo ei näköjään ole aktivoitu ja asiakaspalvelu ei asiaa voi hoitaa, vikapalvelu ei soita sovittuun aikaan. Täytyy varmaan ruveta katselemaan vaihtoehtoja. Hirvee homma vaihtaa kaikki liittymät, viihdepalvelut yms.  mutta eipä tunnu Elisaa kiinnostavan asioiden hoito

Omienkin kokemusteni mukaan Elisan asiakaspalvelun taso ja ihan koko palvelusuunnittelunkin asiakasystävällisyys ovat viime aikoina kyllä kokonaisuutena sukeltaneet surullisen tuntuvissa määrin. Vielä esimerkiksi vuosi, pari sitten asiakaspalvelukin toimi ainakin useimmissa yleisimmissä asioissa pääosin hyvin, mutta nyt puheluajan varaamallakaan ei tunnu saavan yhteyttä enää yhtä luotettavasti, vaan vaikkapa noin 45 minuuttia myöhässä sovitusta, kuten itsellänikin eräässä asiassa kävi viime viikon perjantaina. Jopa pieni ihme oli, että asiat sentään tuolla kertaa tuntuivat tulleen selviksi – joskin kyse oli tällä erää kohdallani vain tiettyjen menettelykäytäntöjen ja -vaihtoehtojen varmistamisesta tietyissä tilanteissa.


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • June 6, 2025

Ikävä kuulla, ettei tuo Rinnakkaisliittymän SIM-kortti ole toiminut. Sen pitäisi kuitenkin olla heti käytettävissä normaalissa tilanteessa. Toivottavasti asia selviää mahdollisimman pian!

Tervetuloa OmaYhteisöön ​@Grimland !


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • June 6, 2025

Tekninen "tuki" ei osannut sanoa miks kortti minulla mutta ei aktivoitu. Ei muka pysty aktivoimaan siitä. No ongelma ratkeaa kun tilasin liittymän kilpailijalta. Harmi, jo saunalahden ajoista ollut asiakas mutta nyt loppuu.