Vastattu

Saunalahti Latausliittymän käytön seuranta OmaElisassa

  • 28 July 2023
  • 8 kommenttia
  • 152 katselukerrat

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Minulla on OmaElisassa näkyvissä kolme puhelinliittymää (2 kpl Saunalahti Huoleton ja Saunalahti Latausliittymä).

 

Jos tarkastelen Huoleton-liittymien käytön seurantaa, ne avautunat OmaElisaan suoraan näkyville.

Sen sijaan, katsoessani Latausliittymän seurantaa, se aukeaakin erillisen linkin kautta OmaElisan nettisivulle. Tämä linkitys ei tunnu aina toimivan, usein nettisivu ei aukea lainkaan vaikka käytössä oli sitten kyseeessä mikä päätelaite tai selain vaan ja yhteytenäkin valokuitu.

 

Onkohan tämä yleinenkin ongelma ja miksi Latausliittymän tietojen tarkastelu ei voi tapahtua OmaElisan-sovellukssen sisällä samoin kuin muiden liittymien kohdalla?

 

Eihän tämä nyt iso ongelma ole, mutta hieman ärsyttävä...

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg 28 July 2023, 13:23

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Minulla on OmaElisassa näkyvissä kolme puhelinliittymää (2 kpl Saunalahti Huoleton ja Saunalahti Latausliittymä).

 

Jos tarkastelen Huoleton-liittymien käytön seurantaa, ne avautunat OmaElisaan suoraan näkyville.

Sen sijaan, katsoessani Latausliittymän seurantaa, se aukeaakin erillisen linkin kautta OmaElisan nettisivulle. Tämä linkitys ei tunnu aina toimivan, usein nettisivu ei aukea lainkaan vaikka käytössä oli sitten kyseeessä mikä päätelaite tai selain vaan ja yhteytenäkin valokuitu.

 

Onkohan tämä yleinenkin ongelma ja miksi Latausliittymän tietojen tarkastelu ei voi tapahtua OmaElisan-sovellukssen sisällä samoin kuin muiden liittymien kohdalla?

 

Eihän tämä nyt iso ongelma ole, mutta hieman ärsyttävä...

Ilmeisesti kyse on Oma Elisan mobiiliappista. Valitettavasti sitä rakennetaan kuin “Iisakin kirkkoa” ja homma on vielä vaiheessa ja on ollut jo pari vuotta. Kyllä minulla ne selaimeen aukeavat sivut toimivat siedettävästi eli saattaa olla kiinni selaimesta tai nettiyhteydestä.

Kun avaat Oma Elisan tietokoneen selaimella , niin siellä ei tällaisia erikoisuuksia ole liittymätyypistä johtuen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Tosiaan, OmaElisan sovelluksessa osa ominaisuuksista avautuu näin “sovelluksen sisäisessä selaimessa”. Latausliittymät on sen verran erilaisia kuin muut puhelinliittymät, että tuo muiden liittymien kohdalla toimiva sivurakenne ei näissä toimi. Eli vastauksena viimeiseen kysymykseesi: koska sitä sivua ei ole sovellukseen luotu. 🙂

Testailin omaa latausliittymäni ja ainakin nyt tuntuisi mukavasti tuo sisäinen selain aukeavan ja homma toimii. Tuohon selaimeen vaikuttaa tosi vahvasti toki myös käytössä oleva puhelinlaite. Onko sinulla @nettiukko minkä mallinen puhelin käytössä jolla ongelmia erityisesti ilmenee?

Käyttäjätaso 7

Tosiaan, OmaElisan sovelluksessa osa ominaisuuksista avautuu näin “sovelluksen sisäisessä selaimessa”. Latausliittymät on sen verran erilaisia kuin muut puhelinliittymät, että tuo muiden liittymien kohdalla toimiva sivurakenne ei näissä toimi. Eli vastauksena viimeiseen kysymykseesi: koska sitä sivua ei ole sovellukseen luotu. 🙂

Pikkuisen ontuu tuo selitys , koska tietokoneella kaikki liittymät aukeavat samalla tavalla. Ei sillä liittymä-tyypillä ole merkitystä , vaan kyse on vain siitä , että mobiiliappiin ei niitä kaikkia sivuja ole vielä tehty ja osa sivuista näytetään selaimella kuten tietokoneella. Olisikohan tekijöistä pulaa , kun sen mobiiliappin kehitys on niin hidasta???

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Tosiaan, OmaElisan sovelluksessa osa ominaisuuksista avautuu näin “sovelluksen sisäisessä selaimessa”. Latausliittymät on sen verran erilaisia kuin muut puhelinliittymät, että tuo muiden liittymien kohdalla toimiva sivurakenne ei näissä toimi. Eli vastauksena viimeiseen kysymykseesi: koska sitä sivua ei ole sovellukseen luotu. 🙂

Pikkuisen ontuu tuo selitys , koska tietokoneella kaikki liittymät aukeavat samalla tavalla. Ei sillä liittymä-tyypillä ole merkitystä , vaan kyse on vain siitä , että mobiiliappiin ei niitä kaikkia sivuja ole vielä tehty ja osa sivuista näytetään selaimella kuten tietokoneella. Olisikohan tekijöistä pulaa , kun sen mobiiliappin kehitys on niin hidasta???

Näinhän tuossa kirjoittelinkin, että kyseistä sivua ei vain ole sovellukseen erikseen vielä luotu. Latausliittymissä on ominaisuuksia joita ei muissa puhelinliittymissä ole mm. kaikki lataamiseen liittyvä. Siksi ei voida vain painaa kopioi+liitä nappeja toisesta puhelinliittymän sivusta, vaan tarvitaan koodausta. Puoliksi toimivaa ei kannata näytillä pitää, etenkin kun vaihtoehtona on tuo varsin hyvin toimiva selain. Asiat sillä saa hoidettua mikä lienee kuitenkin tärkeintä, vaikkei se ehkä ihan yhtä nätti ole. 😊

Kehityksen nopeudesta en osaa sen enempää sanoa. Onhan se kuitenkin ihan yleinen juttu niin tässä kuin missä tahansa sovelluskehityksessä, että toteutettavia ideoita ja tarpeita on valtavasti enemmän, kuin resursseja niiden toteuttamiseen. Asioita joudutaan siis priorisoimaan!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Tosiaan, OmaElisan sovelluksessa osa ominaisuuksista avautuu näin “sovelluksen sisäisessä selaimessa”. Latausliittymät on sen verran erilaisia kuin muut puhelinliittymät, että tuo muiden liittymien kohdalla toimiva sivurakenne ei näissä toimi. Eli vastauksena viimeiseen kysymykseesi: koska sitä sivua ei ole sovellukseen luotu. 🙂

Testailin omaa latausliittymäni ja ainakin nyt tuntuisi mukavasti tuo sisäinen selain aukeavan ja homma toimii. Tuohon selaimeen vaikuttaa tosi vahvasti toki myös käytössä oleva puhelinlaite. Onko sinulla @nettiukko minkä mallinen puhelin käytössä jolla ongelmia erityisesti ilmenee?

Kiitos @roopeg vastauksesta!

Puhelimena on iPhone SE (2020) (iOS 16.6) ja tablettina Nokia T20 (Android 12). Ongelma ilmenee toistuvasti molemmilla laitteilla, oli käytössä sitten mobiiliyhteys tai valokuitu. Yhteystyypillä ei näyttäisi olevan tuossa merkitystä.

OmaElisan verkkosivujen kautta nuo kaikki liittymät näkyvät tosiaan normaalisti, harvemmin vaan enää tietokoneen äärestä tulee OmaElisaan mentyä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Tuon sisäisen selaimen toimivuudesta onkin jo myös vikailmoitus tehty, häikkää on huomattu joka koskee osaa sekä iOS- että Android-käyttäjistä. Asia siis tutkinnassa! 🙂

Käyttäjätaso 7

Tuon sisäisen selaimen toimivuudesta onkin jo myös vikailmoitus tehty, häikkää on huomattu joka koskee osaa sekä iOS- että Android-käyttäjistä. Asia siis tutkinnassa! 🙂

Minulla on selaimena puhelimessa Firefox. Sillä on toiminut ihan kelvollisesti.

Käyttäjätaso 7

Näinhän tuossa kirjoittelinkin, että kyseistä sivua ei vain ole sovellukseen erikseen vielä luotu.

No niinpä. Taisi minulta mennä ohi silmien. 😉

 

Kehityksen nopeudesta en osaa sen enempää sanoa. Onhan se kuitenkin ihan yleinen juttu niin tässä kuin missä tahansa sovelluskehityksessä, että toteutettavia ideoita ja tarpeita on valtavasti enemmän, kuin resursseja niiden toteuttamiseen. Asioita joudutaan siis priorisoimaan!

Onhan se vähän noinkin , mutta minulla on tämä appi ollut jo pari vuotta ja sinä aikana ei ole paljon tapahtunut. Muillakin on vastaavia appeja ja eivät ne tällaisia appi + selain hybridejä ole. No Elisalla kestää kaikki kauemman. Toisaalta enpä sitä appia juurikaan tarvitse.

Osallistu keskusteluun