Skip to main content

Itselläni on käytössä Saunalahden prepaid liittymä modeemissa, eli ainoastaan netin käyttöä varten. Päiväveloitus kuuluisi olla 0,99€/vrk mutta olen jo pidemmän aikaa huomannut että saldosta häviää välillä muutamia senttejä ylimääräistä, viimeisen viiden päivän aikana saldosta on kadonnut 0,69€ enmmän kuin kuuluisi.

 Haluan tiedon paljonko saldoa on käytetty, mihin aikaan ja mistä syystä. Puheluita tai viestejä ei liittymän kautta siirry joten mistä nuo ylimääräiset veloitukset johtuvat?

Muuten ei ole mitään valittamista nopeus on aina liittymän maksimit ja toimii kuten pitääkin, mutta harmittaa tuo saldon katoaminen, pidemmän päälle siinä menettää melko paljonkin.

Itselläni on käytössä Saunalahden prepaid liittymä modeemissa, eli ainoastaan netin käyttöä varten. Päiväveloitus kuuluisi olla 0,99€/vrk mutta olen jo pidemmän aikaa huomannut että saldosta häviää välillä muutamia senttejä ylimääräistä, viimeisen viiden päivän aikana saldosta on kadonnut 0,69€ enmmän kuin kuuluisi.

 Haluan tiedon paljonko saldoa on käytetty, mihin aikaan ja mistä syystä. Puheluita tai viestejä ei liittymän kautta siirry joten mistä nuo ylimääräiset veloitukset johtuvat?

Muuten ei ole mitään valittamista nopeus on aina liittymän maksimit ja toimii kuten pitääkin, mutta harmittaa tuo saldon katoaminen, pidemmän päälle siinä menettää melko paljonkin.

nyt kuulostaa vialta, ja kehottaisin ruveta selvittämään. harmi vaan kun prepaid liittymässä ei saa historia tietoja, tosin kuin lataus liittymällä oma elisassa. ja lopuksi vikailmoituksia asiakaspalveluun.

olen yhdestä lähteestä kuullut että prepaid ja lataus liittymien hinnat pikkuisen nousevat, lähinnä minuutti, viesti ja nouseva data, johonkin 7.7 snt ja 0.77 snt tasolle. mutta ei koske päivä kattoa. tätä voi kutsua elisan alvin jälkinostoiksi.

jotenkin epäilen onko hinnan muutokset mennyt vähän poskelleen.

itse testailen latausliittymällä jollakin aikataululla.

 


katso seuraava jos liittyy.

https://yhteiso.elisa.fi/puheliittymaet-7/latausliittymaen-saldon-muutos-527194

 


olen jo pidemmän aikaa huomannut että saldosta häviää välillä muutamia senttejä ylimääräistä,

Oletko käyttänyt internettiä iltaisin kello 22 jälkeen? Elisan puhelinkeskuksessa tapahtuu jälkikäyntiä ja kello 22 jälkeiset käytöt voivat veloittua virheellisesti seuraavan vuorokauden käyttönä.

@lasselusse jo linkittikin keskusteluun aiheesta, Latausliittymän saldon muutos. Vaikka tuo keskustelu on Latausliittymästä, sama ongelma koskee myös prepaideja. Ainakin Elisa Prepaid ja Telia Prepaid kärsivät samasta viasta.

Voit välttyä tältä varmistamalla ennen puoltayötä, että puhelinkeskus sulkee avoimen laskutustiketin.

  1. Lopeta tiedonsiirto
  2. Katkaise mobiilidata, mikäli laitteesi tukee sitä.
  3. Mene lentotilaan tai sammuta virrat.
  4. Poistu lentotilasta tai kytke virrat takaisin päälle.
  5. Odota, että laite kirjautuu uudelleen verkkoon. Eli näyttöön tai hallintasivulle ilmestyy elisa.
  6. Jos tarkoituskin on sammuttaa laite, sammuta se nyt.

olen yhdestä lähteestä kuullut että prepaid ja lataus liittymien hinnat pikkuisen nousevat

Prepaid-liittymien hinnat nousevat, mutta vasta marraskuun alussa. Uudet hinnat näkyvät jo Elisan kaupassa, kun avaa otsikon Hinnasto. Tuolta kuitenkin puuttuu maininta alkavalta minuutilta veloittamiseen siirtymisestä, jota Prepaid-liittymien käyttäjät ovat tekstiviestillä saaneet.

Latausliittymistä ei ole vielä tullut tiedotetta. Tämä ei sinänsä yllätä, sillä muutokset Prepaid- ja Latausliittymiin toteutetaan usein eriaikaisesti.


olen jo pidemmän aikaa huomannut että saldosta häviää välillä muutamia senttejä ylimääräistä,

Oletko käyttänyt internettiä iltaisin kello 22 jälkeen? Elisan puhelinkeskuksessa tapahtuu jälkikäyntiä ja kello 22 jälkeiset käytöt voivat veloittua virheellisesti seuraavan vuorokauden käyttönä.

@lasselusse jo linkittikin keskusteluun aiheesta, Latausliittymän saldon muutos. Vaikka tuo keskustelu on Latausliittymästä, sama ongelma koskee myös prepaideja. Ainakin Elisa Prepaid ja Telia Prepaid kärsivät samasta viasta.

Voit välttyä tältä varmistamalla ennen puoltayötä, että puhelinkeskus sulkee avoimen laskutustiketin.

  1. Lopeta tiedonsiirto
  2. Katkaise mobiilidata, mikäli laitteesi tukee sitä.
  3. Mene lentotilaan tai sammuta virrat.
  4. Poistu lentotilasta tai kytke virrat takaisin päälle.
  5. Odota, että laite kirjautuu uudelleen verkkoon. Eli näyttöön tai hallintasivulle ilmestyy elisa.
  6. Jos tarkoituskin on sammuttaa laite, sammuta se nyt.

olen yhdestä lähteestä kuullut että prepaid ja lataus liittymien hinnat pikkuisen nousevat

Prepaid-liittymien hinnat nousevat, mutta vasta marraskuun alussa. Uudet hinnat näkyvät jo Elisan kaupassa, kun avaa otsikon Hinnasto. Tuolta kuitenkin puuttuu maininta alkavalta minuutilta veloittamiseen siirtymisestä, jota Prepaid-liittymien käyttäjät ovat tekstiviestillä saaneet.

Latausliittymistä ei ole vielä tullut tiedotetta. Tämä ei sinänsä yllätä, sillä muutokset Prepaid- ja Latausliittymiin toteutetaan usein eriaikaisesti.

Nettiä on käytetty myös kello 22 jälkeen ja varmasti myöhemminkin, sillä modeemi on 24/7 päällä ja kaikki kodin laitteet siihen yhteydessä. Menee kyllä liian hankalaksi jos joka päivä täytyisi tuo “rituuali” tehdä ennen kello 22

Uusi hinnasto on tiedossa, siitä on tullut tekstiviesti, mutta koskee vain puheluita sekä viestejä netin käyttö edelleen 0,99€/vrk.


Kannattaa tuosta ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, voivat siellä katsoa tuota vähän tarkemmin. 👍


Osallistu keskusteluun