Skip to main content
Vastaus

Sim-kortin vaihto veloituksetta

  • November 10, 2021
  • 8 kommenttia
  • 1760 katselukerrat

Miksi simm-kortti  tulisi vaihtaa,  kun se toimii moitteetta?  Elisa lähetti tekstiviestin jossa sanotaan  simm-kortin olevan iäkäs ja se vaihdetaan uuteen veloituksetta.  Kuitenkaan  saman haltijan muita simm-kortteja ei kehotettu vaihtamaan vaikka ne on samaan aikaan hankittu,  myös puhelimet joissa simmit on  ovat saman ikäisiä ja mallisia.   Voinko tekstiviestiin vedoten vaihtaa veloituksetta kaikkien hallussani olevien liittymien simmit myös veloituksetta?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki

Tuli sama viesti. Tilasin kortin. Vähän väliä palkit pimeänä. Puhelin( karvahattu) ilmoittaa: Ei sim-korttia.

5G-tä vissiin hamuaa. Uutuuden viehätystä. Ei ollut vanhassa moisia oikkuja.

Jos @Kimblez puhelin herjailee ettei se tunnista SIM-korttia niin jotain on ehdottomasti pielessä, ja kortti tulee vaihtaa uuteen. Kun on syytä epäillä viallista SIM-korttia myös uusi vaihto tehdään tottakai veloituksetta. Nopeiten uuden SIM-kortin saa suoraan meidän mistä tahansa myymälästä tai myyntipisteeltä henkilöllisyystodistusta vastaan, tai meidän asiakaspalvelun kautta. :slight_smile:

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

8 kommenttia

Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • November 11, 2021

Miksi simm-kortti  tulisi vaihtaa,  kun se toimii moitteetta?  Elisa lähetti tekstiviestin jossa sanotaan  simm-kortin olevan iäkäs ja se vaihdetaan uuteen veloituksetta.  Kuitenkaan  saman haltijan muita simm-kortteja ei kehotettu vaihtamaan vaikka ne on samaan aikaan hankittu,  myös puhelimet joissa simmit on  ovat saman ikäisiä ja mallisia.   Voinko tekstiviestiin vedoten vaihtaa veloituksetta kaikkien hallussani olevien liittymien simmit myös veloituksetta?


Moikka @dipoli ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Tiettyjä vanhoja SIM-kortteja suositellaan vaihdettavaksi, sillä tietyt vanhat kortit eivät välttämättä tue nykyisiä ominaisuuksia. Kortin kanssa ei siis välttämättä olekaan toimivuusongelmia suoraan, mutta näillä SIM-korteilla ongelmia voi ilmetä esimerkiksi VoLTE:n tai 5G-verkon toimivuuden kanssa.

Veloitukseton kortin vaihto koskee näitä vanhoja kortteja, ja näihin numeroihin on lähetetty tekstiviesti mikäli kortin voi vaihtaa veloituksetta. Kaikkien liittymien SIM-kortteja ei voi veloituksetta tuon perusteella vaihtaa.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • November 11, 2021

Foliohattuteorian mukaan Jään siis odottamaan,  että taloudessamme samaan aikaan ostetuille muillekin liittymille (puhelimet kaikki samanlaisia ja samoilla spekseillä tuunattu) tulee samainen tekstiviesti, Jos näin ei kuitenkaan tapahdu niin selitys hiukan ontuu ja foliohattua pitää nykäistä hiukan syvemmälle päähän...


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • November 11, 2021

Foliohattuteorian mukaan Jään siis odottamaan,  että taloudessamme samaan aikaan ostetuille muillekin liittymille (puhelimet kaikki samanlaisia ja samoilla spekseillä tuunattu) tulee samainen tekstiviesti, Jos näin ei kuitenkaan tapahdu niin selitys hiukan ontuu ja foliohattua pitää nykäistä hiukan syvemmälle päähän...


Tämä ei koska kaikkia vanhoja kortteja, eli ei välttämättä koske kaikkia liittymiä vaikka olisikin samaan aikaan tilattu.


  • November 11, 2021

Tuli sama viesti. Tilasin kortin. Vähän väliä palkit pimeänä. Puhelin( karvahattu) ilmoittaa: Ei sim-korttia.

5G-tä vissiin hamuaa. Uutuuden viehätystä. Ei ollut vanhassa moisia oikkuja.


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • November 11, 2021

Tuli sama viesti. Tilasin kortin. Vähän väliä palkit pimeänä. Puhelin( karvahattu) ilmoittaa: Ei sim-korttia.

5G-tä vissiin hamuaa. Uutuuden viehätystä. Ei ollut vanhassa moisia oikkuja.

Kohta sulle soittaa Elisan myyjä ja kauppaa uutta puhelinta.


  • November 11, 2021

Tuli sama viesti. Tilasin kortin. Vähän väliä palkit pimeänä. Puhelin( karvahattu) ilmoittaa: Ei sim-korttia.

5G-tä vissiin hamuaa. Uutuuden viehätystä. Ei ollut vanhassa moisia oikkuja.

Kohta sulle soittaa Elisan myyjä ja kauppaa uutta puhelinta.

Saattaapi yrittää, en kuitenkaan vastaa.


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • November 12, 2021

Tuli sama viesti. Tilasin kortin. Vähän väliä palkit pimeänä. Puhelin( karvahattu) ilmoittaa: Ei sim-korttia.

5G-tä vissiin hamuaa. Uutuuden viehätystä. Ei ollut vanhassa moisia oikkuja.

Jos @Kimblez puhelin herjailee ettei se tunnista SIM-korttia niin jotain on ehdottomasti pielessä, ja kortti tulee vaihtaa uuteen. Kun on syytä epäillä viallista SIM-korttia myös uusi vaihto tehdään tottakai veloituksetta. Nopeiten uuden SIM-kortin saa suoraan meidän mistä tahansa myymälästä tai myyntipisteeltä henkilöllisyystodistusta vastaan, tai meidän asiakaspalvelun kautta. :slight_smile:


  • November 12, 2021

Tuli sama viesti. Tilasin kortin. Vähän väliä palkit pimeänä. Puhelin( karvahattu) ilmoittaa: Ei sim-korttia.

5G-tä vissiin hamuaa. Uutuuden viehätystä. Ei ollut vanhassa moisia oikkuja.

Jos @Kimblez puhelin herjailee ettei se tunnista SIM-korttia niin jotain on ehdottomasti pielessä, ja kortti tulee vaihtaa uuteen. Kun on syytä epäillä viallista SIM-korttia myös uusi vaihto tehdään tottakai veloituksetta. Nopeiten uuden SIM-kortin saa suoraan meidän mistä tahansa myymälästä tai myyntipisteeltä henkilöllisyystodistusta vastaan, tai meidän asiakaspalvelun kautta. :slight_smile:

Taidanpa tilata uuden Chatin kautta, niin saan keskustelun tallennettua. Kunhan tuo robotti vaan häipyy kuvioista.