Skip to main content
Tein urpona eilen Citymarketissa Telian tyypin houkkuttelemana määräaikaisen liittymän heille. Sain nyt kuitenkin Elisalta paremman tarjouksen jonka haluaisin hyväksyä. Voinko vielä päästä jotenkin irti tuosta Telian sopimuksesta.
Sainkin tähän jo vastauksen Telialta. Sopimus on kuulemma sitova, koska tehty kaupassa eikä ole etäkauppa.
Myymälässä harvemmin voi mitään purkaa.



Määräaikaisia sopimuksia ei kannata tehdä tarjouksen vuoksi, ellei tarjous ole kova.



Voit vielä yrittää olla yhteydessä Elisaan joka mahdollisesti ei anna siirtää numeroa, tuolloin voit hyväksyä Elisan tarjouksen. Numero ei siirry Telialle, kuin vasta, kun Elisa sen luovuttaa.



Koska Telian sopimus ei ole vielä alkanut, ei määräaika voi sitoa vielä.



En toki ole täysin selvillä kuinka menee, mutta älähän helpolla Teliaan mene.



Nyt soi Radical Redemption - Until I Win (Radio Edit).
Myymälässä harvemmin voi mitään purkaa.



Määräaikaisia sopimuksia ei kannata tehdä tarjouksen vuoksi, ellei tarjous ole kova.



Voit vielä yrittää olla yhteydessä Elisaan joka mahdollisesti ei anna siirtää numeroa, tuolloin voit hyväksyä Elisan tarjouksen. Numero ei siirry Telialle, kuin vasta, kun Elisa sen luovuttaa.



Koska Telian sopimus ei ole vielä alkanut, ei määräaika voi sitoa vielä.



En toki ole täysin selvillä kuinka menee, mutta älähän helpolla Teliaan mene.



Nyt soi Radical Redemption - Until I Win (Radio Edit).




Sen liittymän voi siirtää toiselle operaattorille vaikka olisi määräaikainen. Maksat samaan aikaan kahteen paikkaan


Myymälässä harvemmin voi mitään purkaa.



Määräaikaisia sopimuksia ei kannata tehdä tarjouksen vuoksi, ellei tarjous ole kova.



Voit vielä yrittää olla yhteydessä Elisaan joka mahdollisesti ei anna siirtää numeroa, tuolloin voit hyväksyä Elisan tarjouksen. Numero ei siirry Telialle, kuin vasta, kun Elisa sen luovuttaa.



Koska Telian sopimus ei ole vielä alkanut, ei määräaika voi sitoa vielä.



En toki ole täysin selvillä kuinka menee, mutta älähän helpolla Teliaan mene.



Nyt soi Radical Redemption - Until I Win (Radio Edit).
Sen liittymän voi siirtää toiselle operaattorille vaikka olisi määräaikainen. Maksat samaan aikaan kahteen paikkaan


Niin, mutta jos numero on Elisan hallussa? Eihän Telia saa sitä numeroa Elisalta, ennen kuin Elisa sen vapauttaa Telian käyttöön. Telian määräaikaisessa sopimuksessa on vain nimi paperissa, kun Elisalla on numero hallussa. Eli jos ei Elisa anna numeroa siirtää ja pitää asiakkaan, paremmalla tarjouksella, niin eihän Telia silloin mitään voi oli puhelinnumeron siirto hankittu Marsissa, netissä tai kaupassa. Jos Telia pakottaisi minua määräaikaiseen soppariin, joka on huonompi, kuin muut sopimukset keskimäärin markkinoilla.



Varmaan olisi ensimmäinen ja viimeinen Telian palvelu/tuote.



Nyt soi Ran-D - Fade To Grey (Original Mix).
Itelle tuli ainakin mieleen, että ruotsalaisyritys avaisi sitten tilatun liittymän täysin uudella numerolla, ellei NUMSIa saisi tehtyä asiakkaan kiellettyä numeronsa luovuttamisen elisalta. Olisihan tuo aikalailla /seestä, mutta liittymämyyntiä on tehtävä kaikesta huolimatta.



Toisaalta asiakas pyytänyt oman vanhan liittymänumeronsa siirtoa, joka ei mielestäni ole täysin sama asia kuin vastentahtoisesti avattu liittymä uudella numerolla. Onkohan siinä liittymänavauslomakkeen ehdoissa lukenut, että liittymän saa silti avata, vaikka luovutettavassa liittymässä oli määräaikaisuus jäljellä.
Moikka @MerjaHannele ! Mikäli asia on edelleen ajankohtainen niin tässä tapauksessa katsottaisiin mieluusti ihan yksityisviestillä, mikä tilanne on. Laitathan asiakasnumeron profiiliin ja yksityisviestin @OmaYhteisö-tiimi , joka sisältää numeron, jota asia koskee niin katsotaan tilanne meiltä päin.
Kiitos neuvosta. Soitin tänään vielä Elisalle ja he sanoivat, että Telian sopimuksen voi purkaa. Ja he lupasivat hoitaa asian. Ja sain samalla soitolla sovittua Elisan kanssa uuden hinnan liittymälle. Hyvää palvelua.
Kiitos neuvosta. Soitin tänään vielä Elisalle ja he sanoivat, että Telian sopimuksen voi purkaa. Ja he lupasivat hoitaa asian. Ja sain samalla soitolla sovittua Elisan kanssa uuden hinnan liittymälle. Hyvää palvelua.

Ole hyvä.



Mahtavaa olla avuksi, DNA tai Elisa, kummatkin varmasti parempia kuin Telia. Hienoa, jos sait kunnollisen liittymän Elisalta, etkä uskonut heti Telian myyjää! Vapaus kannattaa!



Silloin kun sopimus ei ole vielä alkanut, määräajalla ei voi sitoa.



Nyt soi Noisecontrollers - Down Down (Original Mix).
Minulle kävi samoin, tein määräaikaisen sopimuksen telialle ja Elisan tarjosi paremman liittymän halvemmalla ja lupasivat hoitaa peruutuksen telialle. Nyt kuitenkin lasku telialta liittymästä jota ei koskaan avattu. Onko vinkkejä miten pääsen telian laskuista eroon?
Onko vinkkejä miten pääsen telian laskuista eroon?



Soita Telialle ja käykää tapaus yhdessä läpi.
Ole yhteydessä kuluttajaneuvojiin.



https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/



Nyt soi Avi8 - Heartless (Radio Edit).
Ole yhteydessä kuluttajaneuvojiin.



https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/

Nyt soi Avi8 - Heartless (Radio Edit).




Ensin kannattaa selvittää asia palveluntarjoajan kanssa, eikä "suinpäin" mennä KKV:n pakeille.


Ole yhteydessä kuluttajaneuvojiin.



https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/Nyt soi Avi8 - Heartless (Radio Edit).
Ensin kannattaa selvittää asia palveluntarjoajan kanssa, eikä "suinpäin" mennä KKV:n pakeille.


Kuluttajaneuvonnalla yleensä ensimmäinen kysymys on että onko koitettu ite sopia, jos kahteen viikkoon ei saa itelleen vastausta tai vastaus ei miellytä niin sit he lähestyy palveluntarjoajaa 🙂
Toki, mutta yleensä Telian kanssa asiointi on tuloksetonta, kokemusta on... Minua on pompoteltu yhdessä asiassa niin paljon Telialla, etten enää avaa yhtäkään palvelua Telialle. Olisi pitänyt olla yhteydessä kuluttajaneuvojaan itsekin, kun Telia ei suostunut sulkemaan asiakastiliä millään. Ainoa tapa oli lähettää kirje Telian konttorille, kun sanoin, että olen sinne päin menossa itse kaverimatkan ohessa, niin ei saanutkaan toimittaa vaan piti postin toimittaa. Eli minun olisi pitänyt maksaa Telia-tunnuksen poistosta postikulujen verran. Kaikkialla muualla on poisto onnistunut nettipalveluna. Muun muassa Elisalla, Elisan tilin jouduin kyllä availemaan uusiksi vuosien päästä kun tuli taloyhtiökaista. Minusta Telian kanssa ei kannata edes yrittää sopia asioista. Telia ei halua palvella asiakkaita, vaan heitä pompotellaan.
Hei! Sain sovittua laskuasian Telialta mutta vaati jonkin verran sitkeyttä (kolme yhteydenottoa Teliaan parina päivänä) . Olen ollut lomareissulla Hossassa ja onneksi puhelinliittymä Elisalta, oli meinaan ainoa, jonka nettiyhteys toimi Hossan erämaassa. Siis loppu hyvin, kaikki hyvin ja jatkossa jos asiat ei toimi ,aina ensin yhteys palveluntarjojaan terveisin Torvelo.
Moi!



Minäkin olen tilanteessa, jossa haluan peruuttaa tekemäni määräaikaisen sopimuksen. En niinkään paremman tarjouksen - vaan Telialta saamani surkean asiakaspalvelun vuoksi. Vastaavasti Elisalta sain ihan mahtavaa palvelua sekä puhelimessa että liikkeessä, joskin puhelimessa ollut (huippuhauska) myyjä VAKUUTTI, ettei perumisesta koituisi kuluja. ..toisin kävi :D



Sain tänä aamuna Telialta puhelun, jossa uhattiin sakolla mikäli en päästäkään numeroani siirtymään Elisalta. -.-



Onko lisää kokemuksia samasta tilanteesta? Minusta on outoa, että heillä on oikeus sakottaa, vaikka palvelun toimituspäivämäärä (ja näin ollen määräaikaisuuden alkaminen) on vasta tulevaisuudessa.



Nimimerkillä,

älä koskaan allekirjoita määräaikaista sopimusta 😃
Ei kai kukaan muu tässä maassa voi sakottaa kuin oikeuslaitos? Sitä en osaa sanoa, voiko Telia periä sopimusrikkeestä, eli siitä, että et liittymää siirrä, sopimusjakson hintaa?
Kaiketi lain mukaan on oikeus periä, joten sitä suuremmalla syyllä - älkää allekirjoittako määräaikaisia sopimuksia.



Ja ”sakko” ehkä huono sanavalinta, mutta juuri tätä sanaa hekin käyttivät.

Isoin ongelma Telian kanssa on, että sopimusta ei saa sopimusta tehdessään kirjallisena, eikä sitä edes näytetä ja käydä riittävällä tarkkuudella läpi. Käytännössä olet täysin myyjän tyhjänpäiväisten lätinöiden armoilla ja allekirjoitat sokkona "sopimuksen" sähköisesti. Myöhemmin asiasta tulee sähköpostiin tilausvahvistus, josta vasta selviää tilauksen sisältö. Itse otin tilausvahvistuksen saatuani samana päivänä yhteyttä Telian, koska se ei mielestäni vastannut liikkeessä sovittua. Telia kieltäytyi perumasta kauppaa. Telian asiakaspalvelun näkemys on, että asiat heidän kanssaan pitää hoitaa kuluttajariitalautakunnan kanssa. No otin saman tien yhteyttä kuluttajaneuvontaan, joka näyttää olevan ensimmäinen askel kohti lautakuntaan. Mutta en todellakaan voi suositella Teliaa ja lähinnä siitä syystä, ettei asioita pysty hoitamaan heidän kanssaan millään tavalla, vaan asioiden hoitamiseen Telian asiakaspalvelunkin näkemyksen mukaan tarvitaan viranomainen.