Vastattu

Telia määräaikainen sopimus

  • 18 toukokuu 2019
  • 15 kommenttia
  • 1322 katselukerrat

Tein urpona eilen Citymarketissa Telian tyypin houkkuttelemana määräaikaisen liittymän heille. Sain nyt kuitenkin Elisalta paremman tarjouksen jonka haluaisin hyväksyä. Voinko vielä päästä jotenkin irti tuosta Telian sopimuksesta.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MerjaHannele 20 toukokuu 2019, 15:32

Kiitos neuvosta. Soitin tänään vielä Elisalle ja he sanoivat, että Telian sopimuksen voi purkaa. Ja he lupasivat hoitaa asian. Ja sain samalla soitolla sovittua Elisan kanssa uuden hinnan liittymälle. Hyvää palvelua.
Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

Sainkin tähän jo vastauksen Telialta. Sopimus on kuulemma sitova, koska tehty kaupassa eikä ole etäkauppa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Myymälässä harvemmin voi mitään purkaa.

Määräaikaisia sopimuksia ei kannata tehdä tarjouksen vuoksi, ellei tarjous ole kova.

Voit vielä yrittää olla yhteydessä Elisaan joka mahdollisesti ei anna siirtää numeroa, tuolloin voit hyväksyä Elisan tarjouksen. Numero ei siirry Telialle, kuin vasta, kun Elisa sen luovuttaa.

Koska Telian sopimus ei ole vielä alkanut, ei määräaika voi sitoa vielä.

En toki ole täysin selvillä kuinka menee, mutta älähän helpolla Teliaan mene.

Nyt soi Radical Redemption - Until I Win (Radio Edit).
Myymälässä harvemmin voi mitään purkaa.

Määräaikaisia sopimuksia ei kannata tehdä tarjouksen vuoksi, ellei tarjous ole kova.

Voit vielä yrittää olla yhteydessä Elisaan joka mahdollisesti ei anna siirtää numeroa, tuolloin voit hyväksyä Elisan tarjouksen. Numero ei siirry Telialle, kuin vasta, kun Elisa sen luovuttaa.

Koska Telian sopimus ei ole vielä alkanut, ei määräaika voi sitoa vielä.

En toki ole täysin selvillä kuinka menee, mutta älähän helpolla Teliaan mene.

Nyt soi Radical Redemption - Until I Win (Radio Edit).


Sen liittymän voi siirtää toiselle operaattorille vaikka olisi määräaikainen. Maksat samaan aikaan kahteen paikkaan
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Myymälässä harvemmin voi mitään purkaa.

Määräaikaisia sopimuksia ei kannata tehdä tarjouksen vuoksi, ellei tarjous ole kova.

Voit vielä yrittää olla yhteydessä Elisaan joka mahdollisesti ei anna siirtää numeroa, tuolloin voit hyväksyä Elisan tarjouksen. Numero ei siirry Telialle, kuin vasta, kun Elisa sen luovuttaa.

Koska Telian sopimus ei ole vielä alkanut, ei määräaika voi sitoa vielä.

En toki ole täysin selvillä kuinka menee, mutta älähän helpolla Teliaan mene.

Nyt soi Radical Redemption - Until I Win (Radio Edit).
Sen liittymän voi siirtää toiselle operaattorille vaikka olisi määräaikainen. Maksat samaan aikaan kahteen paikkaan

Niin, mutta jos numero on Elisan hallussa? Eihän Telia saa sitä numeroa Elisalta, ennen kuin Elisa sen vapauttaa Telian käyttöön. Telian määräaikaisessa sopimuksessa on vain nimi paperissa, kun Elisalla on numero hallussa. Eli jos ei Elisa anna numeroa siirtää ja pitää asiakkaan, paremmalla tarjouksella, niin eihän Telia silloin mitään voi oli puhelinnumeron siirto hankittu Marsissa, netissä tai kaupassa. Jos Telia pakottaisi minua määräaikaiseen soppariin, joka on huonompi, kuin muut sopimukset keskimäärin markkinoilla.

Varmaan olisi ensimmäinen ja viimeinen Telian palvelu/tuote.

Nyt soi Ran-D - Fade To Grey (Original Mix).
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Itelle tuli ainakin mieleen, että ruotsalaisyritys avaisi sitten tilatun liittymän täysin uudella numerolla, ellei NUMSIa saisi tehtyä asiakkaan kiellettyä numeronsa luovuttamisen elisalta. Olisihan tuo aikalailla /seestä, mutta liittymämyyntiä on tehtävä kaikesta huolimatta.

Toisaalta asiakas pyytänyt oman vanhan liittymänumeronsa siirtoa, joka ei mielestäni ole täysin sama asia kuin vastentahtoisesti avattu liittymä uudella numerolla. Onkohan siinä liittymänavauslomakkeen ehdoissa lukenut, että liittymän saa silti avata, vaikka luovutettavassa liittymässä oli määräaikaisuus jäljellä.
Käyttäjätaso 3
Moikka @MerjaHannele ! Mikäli asia on edelleen ajankohtainen niin tässä tapauksessa katsottaisiin mieluusti ihan yksityisviestillä, mikä tilanne on. Laitathan asiakasnumeron profiiliin ja yksityisviestin @OmaYhteisö-tiimi , joka sisältää numeron, jota asia koskee niin katsotaan tilanne meiltä päin.
Kiitos neuvosta. Soitin tänään vielä Elisalle ja he sanoivat, että Telian sopimuksen voi purkaa. Ja he lupasivat hoitaa asian. Ja sain samalla soitolla sovittua Elisan kanssa uuden hinnan liittymälle. Hyvää palvelua.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kiitos neuvosta. Soitin tänään vielä Elisalle ja he sanoivat, että Telian sopimuksen voi purkaa. Ja he lupasivat hoitaa asian. Ja sain samalla soitolla sovittua Elisan kanssa uuden hinnan liittymälle. Hyvää palvelua.
Ole hyvä.

Mahtavaa olla avuksi, DNA tai Elisa, kummatkin varmasti parempia kuin Telia. Hienoa, jos sait kunnollisen liittymän Elisalta, etkä uskonut heti Telian myyjää! Vapaus kannattaa!

Silloin kun sopimus ei ole vielä alkanut, määräajalla ei voi sitoa.

Nyt soi Noisecontrollers - Down Down (Original Mix).
Minulle kävi samoin, tein määräaikaisen sopimuksen telialle ja Elisan tarjosi paremman liittymän halvemmalla ja lupasivat hoitaa peruutuksen telialle. Nyt kuitenkin lasku telialta liittymästä jota ei koskaan avattu. Onko vinkkejä miten pääsen telian laskuista eroon?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Onko vinkkejä miten pääsen telian laskuista eroon?

Soita Telialle ja käykää tapaus yhdessä läpi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ole yhteydessä kuluttajaneuvojiin.

https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/

Nyt soi Avi8 - Heartless (Radio Edit).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ole yhteydessä kuluttajaneuvojiin.

https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/
Nyt soi Avi8 - Heartless (Radio Edit).


Ensin kannattaa selvittää asia palveluntarjoajan kanssa, eikä "suinpäin" mennä KKV:n pakeille.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ole yhteydessä kuluttajaneuvojiin.

https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/Nyt soi Avi8 - Heartless (Radio Edit).
Ensin kannattaa selvittää asia palveluntarjoajan kanssa, eikä "suinpäin" mennä KKV:n pakeille.

Kuluttajaneuvonnalla yleensä ensimmäinen kysymys on että onko koitettu ite sopia, jos kahteen viikkoon ei saa itelleen vastausta tai vastaus ei miellytä niin sit he lähestyy palveluntarjoajaa 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Toki, mutta yleensä Telian kanssa asiointi on tuloksetonta, kokemusta on... Minua on pompoteltu yhdessä asiassa niin paljon Telialla, etten enää avaa yhtäkään palvelua Telialle. Olisi pitänyt olla yhteydessä kuluttajaneuvojaan itsekin, kun Telia ei suostunut sulkemaan asiakastiliä millään. Ainoa tapa oli lähettää kirje Telian konttorille, kun sanoin, että olen sinne päin menossa itse kaverimatkan ohessa, niin ei saanutkaan toimittaa vaan piti postin toimittaa. Eli minun olisi pitänyt maksaa Telia-tunnuksen poistosta postikulujen verran. Kaikkialla muualla on poisto onnistunut nettipalveluna. Muun muassa Elisalla, Elisan tilin jouduin kyllä availemaan uusiksi vuosien päästä kun tuli taloyhtiökaista. Minusta Telian kanssa ei kannata edes yrittää sopia asioista. Telia ei halua palvella asiakkaita, vaan heitä pompotellaan.
Hei! Sain sovittua laskuasian Telialta mutta vaati jonkin verran sitkeyttä (kolme yhteydenottoa Teliaan parina päivänä) . Olen ollut lomareissulla Hossassa ja onneksi puhelinliittymä Elisalta, oli meinaan ainoa, jonka nettiyhteys toimi Hossan erämaassa. Siis loppu hyvin, kaikki hyvin ja jatkossa jos asiat ei toimi ,aina ensin yhteys palveluntarjojaan terveisin Torvelo.

Osallistu keskusteluun