Määräaikaisia sopimuksia ei kannata tehdä tarjouksen vuoksi, ellei tarjous ole kova.
Voit vielä yrittää olla yhteydessä Elisaan joka mahdollisesti ei anna siirtää numeroa, tuolloin voit hyväksyä Elisan tarjouksen. Numero ei siirry Telialle, kuin vasta, kun Elisa sen luovuttaa.
Koska Telian sopimus ei ole vielä alkanut, ei määräaika voi sitoa vielä.
En toki ole täysin selvillä kuinka menee, mutta älähän helpolla Teliaan mene.
Nyt soi Radical Redemption - Until I Win (Radio Edit).
Määräaikaisia sopimuksia ei kannata tehdä tarjouksen vuoksi, ellei tarjous ole kova.
Voit vielä yrittää olla yhteydessä Elisaan joka mahdollisesti ei anna siirtää numeroa, tuolloin voit hyväksyä Elisan tarjouksen. Numero ei siirry Telialle, kuin vasta, kun Elisa sen luovuttaa.
Koska Telian sopimus ei ole vielä alkanut, ei määräaika voi sitoa vielä.
En toki ole täysin selvillä kuinka menee, mutta älähän helpolla Teliaan mene.
Nyt soi Radical Redemption - Until I Win (Radio Edit).
Sen liittymän voi siirtää toiselle operaattorille vaikka olisi määräaikainen. Maksat samaan aikaan kahteen paikkaan
Määräaikaisia sopimuksia ei kannata tehdä tarjouksen vuoksi, ellei tarjous ole kova.
Voit vielä yrittää olla yhteydessä Elisaan joka mahdollisesti ei anna siirtää numeroa, tuolloin voit hyväksyä Elisan tarjouksen. Numero ei siirry Telialle, kuin vasta, kun Elisa sen luovuttaa.
Koska Telian sopimus ei ole vielä alkanut, ei määräaika voi sitoa vielä.
En toki ole täysin selvillä kuinka menee, mutta älähän helpolla Teliaan mene.
Nyt soi Radical Redemption - Until I Win (Radio Edit).
Niin, mutta jos numero on Elisan hallussa? Eihän Telia saa sitä numeroa Elisalta, ennen kuin Elisa sen vapauttaa Telian käyttöön. Telian määräaikaisessa sopimuksessa on vain nimi paperissa, kun Elisalla on numero hallussa. Eli jos ei Elisa anna numeroa siirtää ja pitää asiakkaan, paremmalla tarjouksella, niin eihän Telia silloin mitään voi oli puhelinnumeron siirto hankittu Marsissa, netissä tai kaupassa. Jos Telia pakottaisi minua määräaikaiseen soppariin, joka on huonompi, kuin muut sopimukset keskimäärin markkinoilla.
Varmaan olisi ensimmäinen ja viimeinen Telian palvelu/tuote.
Nyt soi Ran-D - Fade To Grey (Original Mix).
Toisaalta asiakas pyytänyt oman vanhan liittymänumeronsa siirtoa, joka ei mielestäni ole täysin sama asia kuin vastentahtoisesti avattu liittymä uudella numerolla. Onkohan siinä liittymänavauslomakkeen ehdoissa lukenut, että liittymän saa silti avata, vaikka luovutettavassa liittymässä oli määräaikaisuus jäljellä.
Ole hyvä.
Mahtavaa olla avuksi, DNA tai Elisa, kummatkin varmasti parempia kuin Telia. Hienoa, jos sait kunnollisen liittymän Elisalta, etkä uskonut heti Telian myyjää! Vapaus kannattaa!
Silloin kun sopimus ei ole vielä alkanut, määräajalla ei voi sitoa.
Nyt soi Noisecontrollers - Down Down (Original Mix).
Soita Telialle ja käykää tapaus yhdessä läpi.
https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/
Nyt soi Avi8 - Heartless (Radio Edit).
https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/
Nyt soi Avi8 - Heartless (Radio Edit).
Ensin kannattaa selvittää asia palveluntarjoajan kanssa, eikä "suinpäin" mennä KKV:n pakeille.
https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/Nyt soi Avi8 - Heartless (Radio Edit).
Kuluttajaneuvonnalla yleensä ensimmäinen kysymys on että onko koitettu ite sopia, jos kahteen viikkoon ei saa itelleen vastausta tai vastaus ei miellytä niin sit he lähestyy palveluntarjoajaa 🙂
Minäkin olen tilanteessa, jossa haluan peruuttaa tekemäni määräaikaisen sopimuksen. En niinkään paremman tarjouksen - vaan Telialta saamani surkean asiakaspalvelun vuoksi. Vastaavasti Elisalta sain ihan mahtavaa palvelua sekä puhelimessa että liikkeessä, joskin puhelimessa ollut (huippuhauska) myyjä VAKUUTTI, ettei perumisesta koituisi kuluja. ..toisin kävi :D
Sain tänä aamuna Telialta puhelun, jossa uhattiin sakolla mikäli en päästäkään numeroani siirtymään Elisalta. -.-
Onko lisää kokemuksia samasta tilanteesta? Minusta on outoa, että heillä on oikeus sakottaa, vaikka palvelun toimituspäivämäärä (ja näin ollen määräaikaisuuden alkaminen) on vasta tulevaisuudessa.
Nimimerkillä,
älä koskaan allekirjoita määräaikaista sopimusta 😃
Ja ”sakko” ehkä huono sanavalinta, mutta juuri tätä sanaa hekin käyttivät.
Isoin ongelma Telian kanssa on, että sopimusta ei saa sopimusta tehdessään kirjallisena, eikä sitä edes näytetä ja käydä riittävällä tarkkuudella läpi. Käytännössä olet täysin myyjän tyhjänpäiväisten lätinöiden armoilla ja allekirjoitat sokkona "sopimuksen" sähköisesti. Myöhemmin asiasta tulee sähköpostiin tilausvahvistus, josta vasta selviää tilauksen sisältö. Itse otin tilausvahvistuksen saatuani samana päivänä yhteyttä Telian, koska se ei mielestäni vastannut liikkeessä sovittua. Telia kieltäytyi perumasta kauppaa. Telian asiakaspalvelun näkemys on, että asiat heidän kanssaan pitää hoitaa kuluttajariitalautakunnan kanssa. No otin saman tien yhteyttä kuluttajaneuvontaan, joka näyttää olevan ensimmäinen askel kohti lautakuntaan. Mutta en todellakaan voi suositella Teliaa ja lähinnä siitä syystä, ettei asioita pysty hoitamaan heidän kanssaan millään tavalla, vaan asioiden hoitamiseen Telian asiakaspalvelunkin näkemyksen mukaan tarvitaan viranomainen.
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi