Vastattu

Ulkomailta tulevien puhelujen esto?

  • 6 February 2019
  • 47 kommenttia
  • 11586 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

47 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Et ole lukenut 8 kk sitten kirjoittamaani vastausta ollenkaan tai et vaan ymmärrä. Minulla on elisan puhelinliittymässä ulkomailta tulevien puheluiden esto ja se maksaa 12 euroa, maksu on kertaluonteinen, ei uusiudu ja sen voi milloin tahansa itse kytkeä päälle ja pois. Se täytyy vaan kerrran sopia elisan kanssa ja maksaa yhden kerran 12 euroa. Ei monimutkaista. Moderaattoriksi olet väärällä paikalla koska jaat tietämäsi täysin väärin.


Kuulostaa vähän erikoiselta , sillä ei tällaista toimenpidettä ole ainakaan asiakaspalveluhinnastossa. Asiasta on keskusteltu vuosia ja olisihan tällainen ihan tervetullut toiminto.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/asiakaspalveluhinnasto/

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Kinnostaisi myöskin minua, mahtaako tällainen oikeasti olla ? @OmaYhteisö-tiimi 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18


Meillä ei ole mahdollista estää ulkomailta saapuvia puheluita edes asiakaspalvelun puolella. 

 

Et ole lukenut 8 kk sitten kirjoittamaani vastausta ollenkaan tai et vaan ymmärrä. Minulla on elisan puhelinliittymässä ulkomailta tulevien puheluiden esto ja se maksaa 12 euroa, maksu on kertaluonteinen, ei uusiudu ja sen voi milloin tahansa itse kytkeä päälle ja pois. Se täytyy vaan kerrran sopia elisan kanssa ja maksaa yhden kerran 12 euroa. Ei monimutkaista. Moderaattoriksi olet väärällä paikalla koska jaat tietämäsi täysin väärin.

Pidetäänpäs nyt kuitenkin keskustelu asiallisena!

Veikkaan, että tapauksessasi on mennyt ulkomaisista numeroista tulevien puheluiden, sekä saapuvien puheluiden esto ulkomaanverkossa sekaisin. Näistä ensimmäisiä ei voida estää, jälkimmäiset voidaan, eli toimii vain tilanteissa kun itse olet ulkomailla jolloin tuo estää kaiken puheluiden vastaanottamisen. Kuulostaako *351*[oma pinkoodi tähän]# tutulta? Samanlaisilla koodeilla voidaan estää myös mm. lähtevät kotimaan- tai ulkomaanpuhelut liittymästäsi, tai vaikkapa estää kaikki saapuvat puhelut (olettaen että palvelu on kytketty käyttöön asiakaspalvelusta). Pelkästään ulkomaisista numeroista tulevia puheluita näillä ei kuitenkaan pysty estämään. 

Käyttäjätaso 7


Meillä ei ole mahdollista estää ulkomailta saapuvia puheluita edes asiakaspalvelun puolella. 

 

Et ole lukenut 8 kk sitten kirjoittamaani vastausta ollenkaan tai et vaan ymmärrä. Minulla on elisan puhelinliittymässä ulkomailta tulevien puheluiden esto ja se maksaa 12 euroa, maksu on kertaluonteinen, ei uusiudu ja sen voi milloin tahansa itse kytkeä päälle ja pois. Se täytyy vaan kerrran sopia elisan kanssa ja maksaa yhden kerran 12 euroa. Ei monimutkaista. Moderaattoriksi olet väärällä paikalla koska jaat tietämäsi täysin väärin.

Pidetäänpäs nyt kuitenkin keskustelu asiallisena!

Veikkaan, että tapauksessasi on mennyt ulkomaisista numeroista tulevien puheluiden, sekä saapuvien puheluiden esto ulkomaanverkossa sekaisin. Näistä ensimmäisiä ei voida estää, jälkimmäiset voidaan, eli toimii vain tilanteissa kun itse olet ulkomailla jolloin tuo estää kaiken puheluiden vastaanottamisen. Kuulostaako *351*[oma pinkoodi tähän]# tutulta? Samanlaisilla koodeilla voidaan estää myös mm. lähtevät kotimaan- tai ulkomaanpuhelut liittymästäsi, tai vaikkapa estää kaikki saapuvat puhelut (olettaen että palvelu on kytketty käyttöön asiakaspalvelusta). Pelkästään ulkomaisista numeroista tulevia puheluita näillä ei kuitenkaan pysty estämään. 


Hmmm….

Tuohan se on ollut tilanne iät ja ajat. Toisaalta kyllä puhelinkeskus tietää mistä puhelu tulee , joten teoriassa olisi mahdollista estää ulkomaisista verkoista ja ulkomaisesta liittymästä saapuvat puhelut. Siis sallia puhelut vain kotimaisissa verkoissa ja kotimaisten liittymien välillä olipa ne missä tahansa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Näkisin kyllä selkeän tarpeen tälle.

Käyttäjätaso 5

Nämä ketjussa keskustellut huijauspuhelut ovat kovasti tapetilla myös operaattorin puolella.

Ongelmana on kuitenkin se, että uusia tapoja numeroiden väärentämiseen ja muuhun hämärään kehitetään jatkuvasti lisää, niin kun yksi saadaan kuriin on tilalla 5 uutta tapaa joilla huijarit operoi. 

Omayhteisö moderaattoreiden ja Elisa asiakaspalvelun tiedot on asiasta täysin erilaiset. Minulle kytkettiin ulkomailta saapuvista numeroista puheluiden esto siten että lähetin pyynnön omaelisassa viestinä asiakaspalveluun. Sen jälkeen asiakaspalvelu soitti minulle ja palvelu kytkettiin Elisa asiakaspalvelun kertoman mukaan että kaikki ulkomailla kytketyt puhelinnumerot ovat estettyjä. Ei ulkomaan verkkoa käyttäneet puhelut. Maksoin palvelusta pyydetyn 12 euroa ja asiakaspalvelun ohjeilla laitoin kytketyksi. Em jälkeen yksi kaveri soitti Espanjasta, omasta Suomen puhelinnumerostaan joka on +358 alkuinen. Puhelu tuli normaalisti ja sitä ei voinut soittaa Espanjasta Suomeen käyttämättä ulkomaiden verkkoja. Samoin, asiakaspalvelun puhelimitse kertomansa ohje ettei ulkomaan numeroista tule eston jälkeen puheluita, palvelu on toiminut oikein. Summarum: Omayhteisö moderaattorit ja Elisa asiakaspalvelu ohjeiden erilaisuus on ennenkin aiheuttanut sen ettei omayhteisössä saatuihin ohjeisiin voi luottaa yhtään, mutta tämä on yksi esimerkki omayhteisössä. Asiakaspalvelu ja omayhteisö ovat siis täysin eri asiat.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Omayhteisö moderaattoreiden ja Elisa asiakaspalvelun tiedot on asiasta täysin erilaiset. Minulle kytkettiin ulkomailta saapuvista numeroista puheluiden esto siten että lähetin pyynnön omaelisassa viestinä asiakaspalveluun. Sen jälkeen asiakaspalvelu soitti minulle ja palvelu kytkettiin Elisa asiakaspalvelun kertoman mukaan että kaikki ulkomailla kytketyt puhelinnumerot ovat estettyjä. Ei ulkomaan verkkoa käyttäneet puhelut. Maksoin palvelusta pyydetyn 12 euroa ja asiakaspalvelun ohjeilla laitoin kytketyksi. Em jälkeen yksi kaveri soitti Espanjasta, omasta Suomen puhelinnumerostaan joka on +358 alkuinen. Puhelu tuli normaalisti ja sitä ei voinut soittaa Espanjasta Suomeen käyttämättä ulkomaiden verkkoja. Samoin, asiakaspalvelun puhelimitse kertomansa ohje ettei ulkomaan numeroista tule eston jälkeen puheluita, palvelu on toiminut oikein. Summarum: Omayhteisö moderaattorit ja Elisa asiakaspalvelu ohjeiden erilaisuus on ennenkin aiheuttanut sen ettei omayhteisössä saatuihin ohjeisiin voi luottaa yhtään, mutta tämä on yksi esimerkki omayhteisössä. Asiakaspalvelu ja omayhteisö ovat siis täysin eri asiat.

Tää hämmästyttää kyllä tällä hetkellä itseäni, sillä tietääkseni tollasta kytkentää ei ole olemassa noissa gsm tekniikan määrityksissä. Mikäli sulla ei vielä ole, niin pystytkö laittaan ton puhelinnumerosi profiiliisi niin moderointi voi käydä tsekkaamassa tuon pyynnön ja että mitä liittymälle tehty? Mikäli tommonen on oikeasti mahdollista toteuttaa, niin tällöin toi olis hyvä saada muutenkin laajemmin aspan tietoon meillä.

Muistatko tuota koodia millä säädät estoa päälle ja pois?

Käyttäjätaso 7

Asiakaspalvelu ja omayhteisö ovat siis täysin eri asiat.

Juu onhan se niinkin , mutta OmaYhteisön työntekijät (siis elisalaiset) ovat asiakaspalvelun työntekijöitä eli työskentelevät vuorotellen molemmissa palvelukanavissa.

Viestit omaelisassa Elisa asiakaspalvelu/minä, olettaakseni näet. Palvelu on kytketty noin 26.2.21 - siitä viikko eteenpäin, en muista tuon tarkempaa päivämäärää. Enkä viitsi asiaa alkaa omaelisasta penkomaan. Päälle ja pois kytkentä on @roopeg viestissään kertoman mukainen, samanlainen kaava kytkennän asiakaspalvelussa jälkeen. Laitan puhelinnumeroni sinulle viestinä tässä omayhteisö palvelussa jos viestin sinulle voi lähettää. Palvelua ei olisi kytketty ollenkaan jos se olisi toisenlainen kuin Elisa asiakaspalvelu puhelussa kertoi ja kertomani mukainen. Te olettaakseni näette myös soiton Elisan asiakaspalvelusta minulle jossa asia on sovittu ja kytketty. Yhteen; Omayhteisön moderaattoreiden viestit tässä ketjussa on täysin erilaiset kuin Elisa asiakaspalvelun puhelussa kertoma. Palvelu on toiminut kuten asiakaspalvelu on kertonut mutta omayhteisön moderaattoreiden kertoma on kuin asia olisi eri asia kokonaan, ohjeistattekin eri tavalla kuin asiakaspalvelu. Mikäli asia on kuten kerroin ja Elisa ei myönnä, vien asian viranomaisteitä koska ei omayhteisön moderaattoreiden tavalla väärin kertoen saa menetellä, asia on toimintatavoiltaan laillisesti oikein määriteltynä erilainen kuin omayhteisö moderaattoreiden, suhteessa asiakaspalvelun samasta asiasta täysin erilaiseen ohjeeseen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Asiakaspalvelu ja omayhteisö ovat siis täysin eri asiat.

Juu onhan se niinkin , mutta OmaYhteisön työntekijät (siis elisalaiset) ovat asiakaspalvelun työntekijöitä eli työskentelevät vuorotellen molemmissa palvelukanavissa.

Joo siis sen verran selkeytän vielä että moderaattorit on asiakaspalvelussa töissä, tekevät vain siinä ohella moderointivuoroja täällä. Elisalainen tägillä taas voi olla kuka vain kuka on Elisalla töissä ja tehnyt tunnuksen itselleen tänne, ei siis tarkoita että jos on “Elisalainen” että olisi välttämättä asiakaspalvelussa töissä :)

Sinulle ei voinut viestiä laittaa mutta näet puhelinnumeroni muutoinkin koska sillä olen rekisteröityneenä omayhteisöön. Ja voit katsoa milloin asiakaspalvelu soittanut minulle palvelu on kytketty. Tuo em 26.2. pvm on väärin, mielessäni oli vaan em pvm mutta se on eri. Katso puhelulokista ja asiakaspalvelu/ak viestit.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Sinulle ei voinut viestiä laittaa mutta näet puhelinnumeroni muutoinkin koska sillä olen rekisteröityneenä omayhteisöön. Ja voit katsoa milloin asiakaspalvelu soittanut minulle palvelu on kytketty. Tuo em 26.2. pvm on väärin, mielessäni oli vaan em pvm mutta se on eri. Katso puhelulokista ja asiakaspalvelu/ak viestit.

Lisäiletkö puhelinnumerosi tuonne profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin niin päästään sitä kautta katsomaan tuota tilannetta tarkemmin :) 

@JJesseJ laiton numeron.

Käyttäjätaso 7

Asiakaspalvelu ja omayhteisö ovat siis täysin eri asiat.

Juu onhan se niinkin , mutta OmaYhteisön työntekijät (siis elisalaiset) ovat asiakaspalvelun työntekijöitä eli työskentelevät vuorotellen molemmissa palvelukanavissa.

Joo siis sen verran selkeytän vielä että moderaattorit on asiakaspalvelussa töissä, tekevät vain siinä ohella moderointivuoroja täällä. Elisalainen tägillä taas voi olla kuka vain kuka on Elisalla töissä ja tehnyt tunnuksen itselleen tänne, ei siis tarkoita että jos on “Elisalainen” että olisi välttämättä asiakaspalvelussa töissä :)


Juu taisin edellä puhua OmaYhteisön työntekijoistä (moderaattoreista) , jotka ovat aspalaisia normaalisti , en Elisan työntekijöistä. Se on totta , että molempia täällä seikkailee. :wink:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Sinulle ei voinut viestiä laittaa mutta näet puhelinnumeroni muutoinkin koska sillä olen rekisteröityneenä omayhteisöön. Ja voit katsoa milloin asiakaspalvelu soittanut minulle palvelu on kytketty. Tuo em 26.2. pvm on väärin, mielessäni oli vaan em pvm mutta se on eri. Katso puhelulokista ja asiakaspalvelu/ak viestit.

Joo, oon estänyt noi yksityisviestit  itseltäni sillä en enää ole moderointihommissa :) Mutta @JJesseJ otti hommasta koppia ja selvittelee tuota nyt, olet siis hyvissä käsissä ja vastauskin varmasti saadaan pian että mistä tarkalleen on kysymys  :) 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@JJesseJlaiton numeron.

Kiitoksia. 
Suuret pahoittelut siitä, että sinulle aiemmin on annettu virheellistä tietoa, että tuo esto estäisi kaikki ulkomailta saapuvat puhelut.

Kävin katsomassa tuon liittymän tilanteen ja sinulle on asiakaspalvelun kautta lisätty liittymälle tuo esto mistä @roopeg  jo aiemmin tuolla mainitsi. 
Eli kyseinen esto ei estä kaikkia ulkomailta saapuvia puheluita vaan se estää saapuvat puhelut sinulle silloin kun sinä olet ulkomaan verkossa.
Tuon asetuksen tehtyäsi korttia voi käyttää puheluiden vastaanottamiseen vain Elisan verkossa Suomessa. Tuon eston avulla on siis mahdollista välttää vastaanottomaksut, kun olet ulkomailla.

Lisäsin sinulle 12€ liittymän saldoon hyvityksenä tuosta väärästä informaatiosta. :)

@JJesseJlaiton numeron.

Kiitoksia. 
Suuret pahoittelut siitä, että sinulle aiemmin on annettu virheellistä tietoa, että tuo esto estäisi kaikki ulkomailta saapuvat puhelut.

Kävin katsomassa tuon liittymän tilanteen ja sinulle on asiakaspalvelun kautta lisätty liittymälle tuo esto mistä @roopeg  jo aiemmin tuolla mainitsi. 
Eli kyseinen esto ei estä kaikkia ulkomailta saapuvia puheluita vaan se estää saapuvat puhelut sinulle silloin kun sinä olet ulkomaan verkossa.
Tuon asetuksen tehtyäsi korttia voi käyttää puheluiden vastaanottamiseen vain Elisan verkossa Suomessa. Tuon eston avulla on siis mahdollista välttää vastaanottomaksut, kun olet ulkomailla.

Lisäsin sinulle 12€ liittymän saldoon hyvityksenä tuosta väärästä informaatiosta. :)

Viestissäsi “esto ei estä kaikkia ulkomailta saapuvia puheluita vaan se estää saapuvat puhelut sinulle silloin kun sinä olet ulkomaan verkossa” on täysin väärin sekä asiakaspalvelun kertomuksen mukaan sekä käytännössä havaitun mukaan. Olet moderaattorina eri mieltä kuin asiakaspalvelu puhelussa kertomansa mukaan. Asiakaspalvelu ja minä puhelussa keskustelimme siitä että onko mahdollisuutta että olen ulkomailla puhelinliittymän kanssa ja vastasin puhelussa kysymykseen ei ole. Asiakaspalvelussa puhelussa keskustellut kanssani oli vanhempi nainen.

Palvelun kytkemisen jälkeen on estyneitä olleet kaikki ulkomailla kytketyt puhelut ulkomaisilla numeroilla. Ei ulkomailta ulkomaisessa verkossa soitetut suomalaisilla +358 alkuisilla puhelinnumeroilla.

Kiitos 12 e hyvityksestä. Mutta se ei ratkaissut asiaa ollenkaan.

Minun puolesta asia saa olla, en tykkää lähteä riitelemään. Mutta asia on lähes täysin erilainen asiakaspalvelu/minä puhelun ja omayhteisö viestit/minä. Jos tykkäisitte riidellä, tämä olisi helppo viedä ilmoituksena kkv ja kuluttajariitalautakunta. Olkoon, mutta ette saisi asiakkaita neuvoa väärin, jota moderaattoreiden viestit tässä ketjussa enimmäkseen on olleet.

 

Käyttäjätaso 7

Eli kyseinen esto ei estä kaikkia ulkomailta saapuvia puheluita vaan se estää saapuvat puhelut sinulle silloin kun sinä olet ulkomaan verkossa.

Ko. esto estää myös suomalaisista liittymistä tulevat puhelut vastaanottajan ollessa ulkomailla , ei vain ulkomaisista liittymistä , vai mitä???

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Eli kyseinen esto ei estä kaikkia ulkomailta saapuvia puheluita vaan se estää saapuvat puhelut sinulle silloin kun sinä olet ulkomaan verkossa.

Ko. esto estää myös suomalaisista liittymistä tulevat puhelut vastaanottajan ollessa ulkomailla , ei vain ulkomaisista liittymistä , vai mitä???

Kyllä.

Käyttäjätaso 7

Ei ulkomailta ulkomaisessa verkossa soitetut suomalaisilla +358 alkuisilla puhelinnumeroilla.

Kerroit aiemmin , että kaverisi soitti sinulle Espanjasta suomalaisella liittymällä. Olitko itse silloin Suomessa vai ulkomailla?

Jos olit Suomessa , niin puhelut toimii. Jos olit ulkomailla , niin ei pitäisi toimia.

 

Jos olit Suomessa , niin puhelut toimii. Jos olit ulkomailla , niin ei pitäisi toimia.

 

Kerroin jo useassa viestissä “ vastasin puhelussa kysymykseen ei ole”.

Lue ennen kuin kirjoitat. Anteeksi jos tämä loukkaa. Viestin aihe on kuitenkin jo käsitelty.

Osallistu keskusteluun