Kiinnitetty keskustelu F.A.Q.

Usein kysyttyä matkapuhelinliittymistä

Usein kysyttyä matkapuhelinliittymistä
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +12
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 2157 kommenttia

Tähän artikkeliin olemme keränneet joitain useimmin kysyttyjä kysymyksiä matkapuhelinliittymistä.

 

Kuinka tilaan ja aktivoin uuden SIM-kortin?
Helpoimmin tilaat uuden kortin OmaElisasta ja saat sen suoraan kotiisi kahden arkipäivän kuluessa. Uuden kortin voit noutaa myös Elisan myymälästä tai tilata sen esa_pekka-botiltamme 🤖. Esa_pekan ja lisäohjeita löydät täältä

 

Puhelimeni kysyy PUK-koodia?

Jos näppäilet vahingossa PIN-koodin kolme kertaa väärin, tarvitset puhelimen avaamiseksi PUK-koodin. Löydät PUK-koodisi OmaElisasta. Lisäohjeita PUK-koodiin liittyen löydät täältä.

 

Palvelunumerot, palveluviestit ja mobiilimaksut - mitä ne ovat?
Liittymälläsi on mahdollista käyttää lisämaksullisia palveluita. Tällaisia palveluita ovat esimerkiksi palvelunumerot, palvelutekstiviestit ja mobiilimaksut. Lisätietoa 

 

Miten numeron siirto toiselta operaattorilta etenee?
Numeronsiirto toiselta operaattorilta vie vähintään viisi arkipäivää.  Katso tarkempi kuvaus ja ohje numeronsiirron vaiheista täältä.

 

Tarvitsetko apua laitteesi käyttöön tai käyttöönottoon?
Kuvallisia yleisimpien puhelimien käyttöön löydät täältä.


17 kommenttia

Onko ketään muuta kustu silmään liittymäkaupoilla. Mulle luvattiin marraskuussa kun vaihdoin liittymän Elisaan että parin laskun jälkeen tulee s-ryhmän lahjakortti. Ei oo näkynyt. Luulin että nämä olisi jo taaksejäänyttä aikaa liittymäkaupoissa, mutta näköjään joiltain puljuilta alihankkijoineen onnistuu🤣

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Onko ketään muuta kustu silmään liittymäkaupoilla. Mulle luvattiin marraskuussa kun vaihdoin liittymän Elisaan että parin laskun jälkeen tulee s-ryhmän lahjakortti. Ei oo näkynyt. Luulin että nämä olisi jo taaksejäänyttä aikaa liittymäkaupoissa, mutta näköjään joiltain puljuilta alihankkijoineen onnistuu🤣


Moikka @Jomatala ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Mikäli asiasi on edelleen ajankohtainen ja hoitamatta, laitatko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi . 🤔

Mistä johtuu että vaikka en ole lähettänyt ensimmäistäkään tekstiviestiä laskutuksen aikana ja liittymässäni on kiinteähintainen mobiilidata, puhelu ja tekstiviestit niin laskussa oli väitetty ja peritty tekstiviestimaksuja iso-britanniaan?

Summahan ei toki ole suuri mutta tämä on eräs syy miksi siirryin dna:sta esimerkiksi pois kun alettiin ilman lupia muuttelemaan ja perimään hintoja.

Teille ei ole sähköpostia ja turha on soitella, oma elisa sovelluksellakaan ei ole asiakaspalvelumahdollisuutta muuta kuin lätistä teidän kanssa.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Eihän sinulla vain ole Applen laite?

iMessage-sovellus lähettelelee tekstiviestejä ympäri maailmaa puhelinta käyttöönotettessa tai jos vaihdat sim-kortin.

Eihän sinulla vain ole Applen laite?

iMessage-sovellus lähettelelee tekstiviestejä ympäri maailmaa puhelinta käyttöönotettessa tai jos vaihdat sim-kortin.

On iPhone mutta ollut käytössä tällä liittymällä jo vuoden ja ensimmäisen kerran tuli nuo mysteeriset ulkomaan tekstiviestit.

 

Sim korttia tosin vaihtelen joka päivä Androidin ja iPhonen välillä, mutta tätäkin on tullut tehtyä jo pitkään.

 

Taidatpa muten olla oikeassa että se lasku tulee juurikin iMessage  aktivoinnista tai Androidin puolella jostakin vastaavasta, pitää estää nuo ja ennenhän näitä ei ole tullut.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Nyt kun Posti on hidastanut kirjeiden kulku sekä postinjako palveluitaan, eikä jaa postia enää joka päivä - niin mikä on todellinen Sim-kortin postitse saapumiseen kuluva aika?

Ainakin meidän asuinalueella pääkaupungin kantakaupungissa saattaa nykyisin peruskirje matkata pari-kolme viikkoa ennenkuin saapuu perille 😨

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Nyt kun Posti on hidastanut kirjeiden kulku sekä postinjako palveluitaan, eikä jaa postia enää joka päivä - niin mikä on todellinen Sim-kortin postitse saapumiseen kuluva aika?

 

https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/tiedotteet/20210923_ps_postia_jaetaan_jatkossa_kevennetysti_tiistaisin_ja_torstaisin

Oma käsitykseni on, että SIM-kortit löytävät perille viimeistään viikon kuluessa, usein nopeamminkin. Jos on kiire, SIM-kortteja on myymälöissä ja myyntipisteissäkin saatavilla. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Nyt kun Posti on hidastanut kirjeiden kulku sekä postinjako palveluitaan, eikä jaa postia enää joka päivä - niin mikä on todellinen Sim-kortin postitse saapumiseen kuluva aika?

 

https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/tiedotteet/20210923_ps_postia_jaetaan_jatkossa_kevennetysti_tiistaisin_ja_torstaisin

Oma käsitykseni on, että SIM-kortit löytävät perille viimeistään viikon kuluessa, usein nopeamminkin. Jos on kiire, SIM-kortteja on myymälöissä ja myyntipisteissäkin saatavilla. 

 

Niin ja teillä yhä lukee tuolla, että: Helpoimmin tilaat uuden kortin OmaElisasta ja saat sen suoraan kotiisi kahden arkipäivän kuluessa. Ehkei kannata lupailla noin enää.

Linkkisi kertoo kevennetystä jakelusta, MUTTA MYÖS VUOROPÄIVÄJAKELU on nykyisin käytössä.

 

Monilla alueilla on käytössä kevennetty jakelu, mikä tarkoittaa sitä, että kevennettyinä tiistaina ja torstaina jaamme vain tietyt lähetykset, kuten päiväpostin mukana jaettavat sanomalehdet. Pääosa postista jaetaan näillä alueilla siten maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Toinen käytössä oleva jakelutapa on vuoropäiväjakelu. Vuoropäiväjakelussa päiväpostia jaetaan samalla postinumeroalueella vuoroviikoin eri päivinä. Jakopäiviä ovat maanantai, keskiviikko ja perjantai yhdellä viikolla, sekä tiistai ja torstai sitä seuraavalla viikolla.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Niin ja teillä yhä lukee tuolla, että: Helpoimmin tilaat uuden kortin OmaElisasta ja saat sen suoraan kotiisi kahden arkipäivän kuluessa. Ehkei kannata lupailla noin enää.

 

Sivulle 

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/uuden-sim-kortin-aktivointi/

On nyt päivitetty teksti

 

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Olen yrittänyt päättää liittymän lisäpalvelua, rinnakkaisliittymää, oma Elisassa. Kun painan linkkiä "päätä lisäoalvelu", mitään ei tapahdu, paitsi että tekstit hyppivät näytöllä ylös ja alas. Sama niin puhelimella kuin tietokoneella.  

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Olen yrittänyt päättää liittymän lisäpalvelua, rinnakkaisliittymää, oma Elisassa. Kun painan linkkiä "päätä lisäoalvelu", mitään ei tapahdu, paitsi että tekstit hyppivät näytöllä ylös ja alas. Sama niin puhelimella kuin tietokoneella.  

Ohoh! Tuosta kannattaa ottaa yhteys asiakaspalveluumme, että saadaan mahdollinen bugi korjattua sekä päätettyä tuo lisäpalvelusi. 😊

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Tuo linkki asakaspalveluun vie sivulle jossa neuvotaan hoitamaan asioita oma Elisassa. 

Käyttäjätaso 7

Tuo linkki asakaspalveluun vie sivulle jossa neuvotaan hoitamaan asioita oma Elisassa. 

Löytyy noista yhteystiedoista muutakin kuin Oma Elisa , mm. tämä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Elisalta soitettiin minulle tiistaina ja luvattiin korjata bugi. Ei toimi edelleenkään. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

@Riekkosak oliko puhetta korjausaikataulusta tai oliko tarkoitus olla yhteydessä uudemman kerran kun korjattu? 🤔 Jos mitään näistä ei oltu sovittu, niin voisi olettaa ongelman olevan korjattu. Pahoittelut, jos näin ei ole käynyt. 🙏

Kysyisin asiakaspalvelusta uudemman kerran tilanteesta ja missä mennään tuon kanssa. 👍

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Tiistain soittaja mainitsi, että asia saattaisi olla kunnossa torstaina. Ei toimi nyt perjantaiaamunakaan. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Lisäpalvelun päättäminen ei edelleenkään toimi. Otin uudelleen yhteyttä asiakaspalveluun.

Osallistu keskusteluun