Kiinnitetty keskustelu F.A.Q.

Usein kysyttyä matkapuhelinliittymistä

  • 20 April 2022
  • 5 kommenttia
  • 883 katselukerrat
Usein kysyttyä matkapuhelinliittymistä
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1981 kommenttia

Tähän artikkeliin olemme keränneet joitain useimmin kysyttyjä kysymyksiä matkapuhelinliittymistä.

 

Kuinka tilaan ja aktivoin uuden SIM-kortin?
Helpoimmin tilaat uuden kortin OmaElisasta ja saat sen suoraan kotiisi kahden arkipäivän kuluessa. Uuden kortin voit noutaa myös Elisan myymälästä tai tilata sen esa_pekka-botiltamme 🤖. Esa_pekan ja lisäohjeita löydät täältä

 

Puhelimeni kysyy PUK-koodia?

Jos näppäilet vahingossa PIN-koodin kolme kertaa väärin, tarvitset puhelimen avaamiseksi PUK-koodin. Löydät PUK-koodisi OmaElisasta. Lisäohjeita PUK-koodiin liittyen löydät täältä.

 

Palvelunumerot, palveluviestit ja mobiilimaksut - mitä ne ovat?
Liittymälläsi on mahdollista käyttää lisämaksullisia palveluita. Tällaisia palveluita ovat esimerkiksi palvelunumerot, palvelutekstiviestit ja mobiilimaksut. Lisätietoa 

 

Miten numeron siirto toiselta operaattorilta etenee?
Numeronsiirto toiselta operaattorilta vie vähintään viisi arkipäivää.  Katso tarkempi kuvaus ja ohje numeronsiirron vaiheista täältä.

 

Tarvitsetko apua laitteesi käyttöön tai käyttöönottoon?
Kuvallisia yleisimpien puhelimien käyttöön löydät täältä.


5 kommenttia

Onko ketään muuta kustu silmään liittymäkaupoilla. Mulle luvattiin marraskuussa kun vaihdoin liittymän Elisaan että parin laskun jälkeen tulee s-ryhmän lahjakortti. Ei oo näkynyt. Luulin että nämä olisi jo taaksejäänyttä aikaa liittymäkaupoissa, mutta näköjään joiltain puljuilta alihankkijoineen onnistuu🤣

Käyttäjätaso 5

Onko ketään muuta kustu silmään liittymäkaupoilla. Mulle luvattiin marraskuussa kun vaihdoin liittymän Elisaan että parin laskun jälkeen tulee s-ryhmän lahjakortti. Ei oo näkynyt. Luulin että nämä olisi jo taaksejäänyttä aikaa liittymäkaupoissa, mutta näköjään joiltain puljuilta alihankkijoineen onnistuu🤣


Moikka @Jomatala ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Mikäli asiasi on edelleen ajankohtainen ja hoitamatta, laitatko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi . 🤔

Mistä johtuu että vaikka en ole lähettänyt ensimmäistäkään tekstiviestiä laskutuksen aikana ja liittymässäni on kiinteähintainen mobiilidata, puhelu ja tekstiviestit niin laskussa oli väitetty ja peritty tekstiviestimaksuja iso-britanniaan?

Summahan ei toki ole suuri mutta tämä on eräs syy miksi siirryin dna:sta esimerkiksi pois kun alettiin ilman lupia muuttelemaan ja perimään hintoja.

Teille ei ole sähköpostia ja turha on soitella, oma elisa sovelluksellakaan ei ole asiakaspalvelumahdollisuutta muuta kuin lätistä teidän kanssa.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Eihän sinulla vain ole Applen laite?

iMessage-sovellus lähettelelee tekstiviestejä ympäri maailmaa puhelinta käyttöönotettessa tai jos vaihdat sim-kortin.

Eihän sinulla vain ole Applen laite?

iMessage-sovellus lähettelelee tekstiviestejä ympäri maailmaa puhelinta käyttöönotettessa tai jos vaihdat sim-kortin.

On iPhone mutta ollut käytössä tällä liittymällä jo vuoden ja ensimmäisen kerran tuli nuo mysteeriset ulkomaan tekstiviestit.

 

Sim korttia tosin vaihtelen joka päivä Androidin ja iPhonen välillä, mutta tätäkin on tullut tehtyä jo pitkään.

 

Taidatpa muten olla oikeassa että se lasku tulee juurikin iMessage  aktivoinnista tai Androidin puolella jostakin vastaavasta, pitää estää nuo ja ennenhän näitä ei ole tullut.

Osallistu keskusteluun