Vastattu

Vanhuksen liittymän vaihto

  • 11 August 2022
  • 6 kommenttia
  • 333 katselukerrat

  • Keskustelija
  • 7 kommenttia

Äidillä, 99 v. on elisan / saunalahden liittymä. Miten voi pienellä paikkakunnalla saada vaihdetuksi liittymän paremmaksi,  jossa ei ole ehkä elisan palvelupistettä? Liittymän vastuuhlö, sisko, asuu 500 km päässä. 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki 12 August 2022, 14:23

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Tuolla ohjetta liitymän vaihtoon/päivitykseeen:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/liittymatyypin-vaihtaminen/

OmaElisassakin voi päivittää liitymän kätevästi:

Tuotteesi ja tilauksesi/liittymä.

Varmaankin äitisi kanssa yhteistyössä ja äidin Elisa tunnuksilla sisko voi

liittymän vaihtaa,tai päivittää.

 

 

 

Niinhän sitä luulisi mutta en usko että sisko käyttää tai osaa käyttää oma elisaa. Pystyykö puhelimitse hoitaa uuden liittymän jos äiti osallistuu siihen toisella liittymällään? 

Käyttäjätaso 7

Niinhän sitä luulisi mutta en usko että sisko käyttää tai osaa käyttää oma elisaa. Pystyykö puhelimitse hoitaa uuden liittymän jos äiti osallistuu siihen toisella liittymällään? 

Parasta kysäistä asiakaspalvelusta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Sen verran hyvää tahtoa luulisi löytyvän, että onnistuu,

jos on onnistuakseen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Jos liittymän tämänhetkinen omistaja eli äiti pääsee puhelimen päähän, niin kunhan hänet on tunnisteltu hän voi valtuuttaa siinä puhelussa toisen henkilön joka on linjoilla samaan aikaan tekemään puheliittymän muutoksen 🙂 valitettavasti ns. pysyvä valtuutus oikeuttaa kyllä sopimusasioista keskustelemisen valtuutetun henkilön kanssa jatkossakin mutta liittymätyypin muutokseen tarvitaan aina sopijan eli liittymän omistajan hyväksyntä ja tunnistaminen, eli pelkkä valtuutettu ei pysty muuttamaan liittymätyyppiä sopijan puolesta ilman että sopija on läsnä. 

Jos äidillä on verkkopankkitunnukset ja/tai mobiilivarmenne niin äitisi OmaElisassa muutoksen voisi tosissaan tilata myös itsepalveluna, joko äitee itse tai sitten esim. sukulaisen avustuksella. 

Kannattaa @Soso mahdollisesti myös harkita jo sitä, että jos äidillesi sopii niin liittymä kannattaisi ehkä siirtää sinun, siskosi tai muun omaisen nimiin. Äitisi voidaan yhä merkitä liittymän käyttäjäksi ja halutessaan myös ohjata erilliseltä asiakasnumerolta laskut hänelle, mutta liitymän hallinta (muutokset, PUK-koodi jne.) voisi mahdollisesti olla näin helpompaa. 👍🏼 Ohjeet liittymän siirtoon toisen nimiin löytyy täältä.

Selvisi ettei tarvitsekaan vaihtaa liittymää kun sen netti oli muuttunut ”itsestään” nopeammaksi. Riittää whatsapille ja kuvien lähettelyyn. Nyt olis vain hyvä saada hänen toinen liittymänsä (lankapuhelimen näköisessä kännykässä) samaan laskuun eli laitoin Oma elisan hänelle kännykkään, mutta ei voi kirjautua pankkitunnistautumisen kautta kun pankkijutut hoitaa toinen 500 km päässä. Jos ottaa mobiilivarmenteen niin voiko sen irtisanoa heti, kun on päässyt sisään. Se on kai kuukausimaksullinen 1,90 / kk, kun sitä ei muuhun tarvita kuin alussa oma elisaan. Kai jatkossa toimii pelkällä sähköpostilla. 

Käyttäjätaso 7

Tuolla on tietoa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/mobiilivarmenne/ohje/usein-kysyttya/

Miten lopetan Elisa Mobiilivarmenne -palvelun, jos en halua enää käyttää sitä?

Elisa Mobiilivarmennetta ei voi sulkea elisa.fi/varmenne -sivujen kautta. Jos haluat sulkea palvelun käytöstäsi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme tai käy myymälässämme.

Eli voihan sen lopettaa näemmä koska tahansa.

Jatkossa sitten OmaElisaan Elisa- tunnuksilla.