Kertokaapas fiksummat mitä tässä pitäisi tehdä: äitini asuu maaseudulla, reilun 10 kilometrin päässä lähimmästä KAUPUNGISTA. Puhelin pimeni torstai-iltana, mutta sai sentään soitettua naapurista minulle että näin kävi.
Tänään sitten töitten jälkeen asiaa ihmettelemään. Puhelin ei tosiaan käynnistynyt. Olin vienyt vanhan puhelimeni hätävaraksi mutta simkortin asennettuani ilmeni että eipä toimi, paskana on (se kortti siis), puhelin ei havaitse sitä ollenkaan (oman sim-korttini kanssa se kyllä toimi).
Eipä siinä, ajattelin sitten tilata uuden simkortin OmaElisan kautta. Valitettavasti äidilläni ei ole tietokonetta mistä syystä hänen pankkitunnuksensa ovat siskoni hoidossa. Kirjautuminen onnistui kunhan olin tehnyt turhan sähköpostitilin äidilleni ja ehdin jo iloita että eteneehän tämä. Vaan eipä edennyt. Ilmeisesti tuosta pankissa tehdystä linkityksestä johtuen äitini pankkitunnukset eivät näytäkään äitini liittymätietoja, vaan vain siskoni jolla ei Elisassa ole mitään.
Siispä Prismalle jossa muistin Elisan putiikin joskus muinoin sijainneen. Turhaan tietysti, vaikka ensimmäinen Googleteltu tieto muuta väitti, niin eipä ollut enää. Siskoni muisti että Cittarilla on sellainen pikkukioski missä yli-innokkaat myyjät tarttuvat hihaan kuin helvetti. Äkkiä sinne. Turhaan tietysti, varmaan siksi että oli perjantai, edellisenä iltana siellä oltiin vielä siihen aikaan oltu paikalla.
Tässä vaiheessa alkoi jo käyrä kohota. Avovaimoni soitti puolestani puhelinpalveluun, jossa arvioiduksi takaisinsoittoajaksi annettiin puoli tuntia. Ei riittänyt reilu tuntikaan ja sitten kello olikin jo yli kuuden, eli se siitä.
Eli kysymykseni kuuluu: onko ainut mahdollinen tapa toimivan simkortin saamiseksi ajaa reilun puolen sadan kilometrin päähän seuraavaan kaupunkiin, missä lähin Elisan myymälä ainakin näyttäisi olevan, vai onnistuisiko uuden tilaaminen esimerkiksi siitä Cittarin palvelupisteestä jos raahaisin äitini mukaan henkilöllisyyden todentamiseksi ja siellä sattuisi joku paikalla olemaan?
Hiukan stressaavaa kun ikäihminen on maaseudulla yksin ilman toimivaa puhelinta. Tai siis ilman toimivaa simkorttia, puhelin siellä kyllä olisi.
//EDIT 8.9.2025: Muokattu otsikkoa osuvammaksi - eepuska
Viallisen SIM-kortin vaihto
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eepuska
Tässä tapauksessa kun äitisi OmaElisa näyttää jostain syystä siskosi tiedot eikä hänen omiaan, on ehdottomasti paras tapa asian nopeaan ratkaisuun käydä äidin kanssa Cittarin palvelupisteellä. Tuolloin hän saa mukaansa heti aktiivisen simkortin.👍Mikäli OmaElisassa näkyisi äitisi liittymä olisi sinun mahdollista käydä ilman häntä hakemassa tyhjä simkortti, jonka pystyisitte sitten aktivoimaan OmaElisan kautta liittymälle.✅ Jos asuu kovin pitkällä lähimmästä myymälästä/myyntipisteeltä on myös mahdollista saada ylimääräinen kortti mukaan vastaavia tilanteita varten.
OmaElisasta mainitsen sen verran, että mikäli loit äidillesi täysin uuden Elisa Tunnuksen täysin uudella sähköpostilla ja tästäkin huolimatta kirjautuessa näkyvät siskosi eikä äitisi omat tiedot, niin suosittelen laittamaan meille viestiä OmaElisan kautta, jotta asiakaspalvelun puolelta pystytään tarkistamaan tuo tunnusasia.😊
Elisan myymälöiden ja myyntipisteiden sijainnit sekä aukioloajat löytyvät kätevästi tältä sivulta:
https://elisa.fi/myymalat/#map
Toki joskus voi olla poikkeuksia, että myyntipiste on jouduttu sulkemaan normaalia aikaisemmin esim. sairastumisen vuoksi.😊
Tervetuloa OmaYhteisöön
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
ELISAN TYÖNTEKIJÖIDEN KIRJAUTUMINEN KIRJAUDU TAI REKISTERÖIDY ELISA TUNNUKSELLA
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi

