Skip to main content

Viisi kertaa ilmoitettu läheisen kuolemasta Elisalle

  • May 20, 2022
  • 8 kommenttia
  • 929 katselukerrat

Olen nyt ollut yhteydessä Elisan aspaan viisi kertaa. Ilmoittanut isäni kuolemasta. Viimeisin yhteydenotto Elisalta oli uskomaton. Palautimme Elisaviihde paketin joka ensinnäkin oli myyty hänelle sen jälkeen kun olin ilmoittanut Alzheimerdiagnoosin heille ja ilmoittanut että isäni on edunvalvontapäätöstä odotteleva potilas eikä hänelle saa myydä enää mitään.

Viihdepaketti on palautettu, isäni kuoli 5.4.2022 joka on myös nyt viisi kertaa ilmoitettu asiakaspalveluun. Tänään tuli minulle tekstiviesti että laite on palautettu mutta he laskuttavat kuitenkin sopimuksen mukaan 08.02.2024 saakka. Mihinköhän laskut menevät?

Minä niitä en ainakaan maksa. 

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

8 kommenttia

Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • May 20, 2022

Olen nyt ollut yhteydessä Elisan aspaan viisi kertaa. Ilmoittanut isäni kuolemasta. Viimeisin yhteydenotto Elisalta oli uskomaton. Palautimme Elisaviihde paketin joka ensinnäkin oli myyty hänelle sen jälkeen kun olin ilmoittanut Alzheimerdiagnoosin heille ja ilmoittanut että isäni on edunvalvontapäätöstä odotteleva potilas eikä hänelle saa myydä enää mitään.

Viihdepaketti on palautettu, isäni kuoli 5.4.2022 joka on myös nyt viisi kertaa ilmoitettu asiakaspalveluun. Tänään tuli minulle tekstiviesti että laite on palautettu mutta he laskuttavat kuitenkin sopimuksen mukaan 08.02.2024 saakka. Mihinköhän laskut menevät?

Minä niitä en ainakaan maksa. 

Veikkaan, että kuolinpesä ne joutuu maksamaan


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • May 20, 2022

Olen nyt ollut yhteydessä Elisan aspaan viisi kertaa. Ilmoittanut isäni kuolemasta. Viimeisin yhteydenotto Elisalta oli uskomaton. Palautimme Elisaviihde paketin joka ensinnäkin oli myyty hänelle sen jälkeen kun olin ilmoittanut Alzheimerdiagnoosin heille ja ilmoittanut että isäni on edunvalvontapäätöstä odotteleva potilas eikä hänelle saa myydä enää mitään.

Viihdepaketti on palautettu, isäni kuoli 5.4.2022 joka on myös nyt viisi kertaa ilmoitettu asiakaspalveluun. Tänään tuli minulle tekstiviesti että laite on palautettu mutta he laskuttavat kuitenkin sopimuksen mukaan 08.02.2024 saakka. Mihinköhän laskut menevät?

Minä niitä en ainakaan maksa. 

Veikkaan, että kuolinpesä ne joutuu maksamaan

Kuolleen henkilön avoimet ja tulevat laskut ovat mitättömiä, eivät ole periytyviä. Tai ainakin näin oman isäni kohdalla.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • May 20, 2022

Tiedän nuo kyllä. Olen yrittänyt irtisanoa näitä kaikkia palveluita. Tiedän että kuolinpesä maksaa ne laskut jotka ovat aiheutuneet ennen kuolemaa. Ei kyse ole siitä. Vaan se etten saa esim. näitä äärettömän “hienoja” aspan tyyppejä tajuamaan että nuo palvelut lopetetaan kun henkilö on kuollut.

Kuolinpesä jolla ei ole varoja ei myöskään mitään maksa. Velat eivät periydy. Siitä en ole huolissani vaan se etten saa näitä tajuamaan että henkilö on kuollut.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • May 20, 2022

Pointtini on etten viiden soiton jälkeen ole saanut lopetettua näitä liittymiä/palveluita. 


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • May 21, 2022

Pointtini on etten viiden soiton jälkeen ole saanut lopetettua näitä liittymiä/palveluita. 

Juu ymmärretty kyllä. Toivottavasti täältä @OmaYhteisö-tiimi saavat asiaa edistettyä. Muistan että itsekkin jouduin muutamaan paikkaan asiasta vääntämään. Voimia sulle ja jaksamista asian parissa.


Forum|alt.badge.img+21

Hei @Reija Suomento! Osanotot tapahtuneen johdosta, ja pahoittelut, että meillä ei olla onnistuttu asian hoitamisessa. Mikäli asia on vielä ajankohtainen, laitatko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle.


  • Tulokas
  • June 16, 2022

Kävin kaksi päivää mieheni kuolemasta paikan päällä myymälässä lopettamassa kaikki hänen ja hänen yhden miehen yrityksen liittymät sekä .Elisa Viihteen. Elisa Viihteen siirto minun nimiin ei onnistunut. Sulkeminen sujui parin viikon kuluttua, mutta tallenteet hävisivät kun jouduin aloittamaan itselle uuden paketin. Myymälässä kerrottiin, että firman nimissä olleet mobiilidata- ja puhelinliittymät lopetetaan. Minulla oli jo valmiiksi oikeus hoitaa firman asioita Elisessä. Reilun kuukauden päästä tuli lasku ja huomasin, että mieheni aktiivisesti käyttämää puhelinliittymä ei oltu lopetettuaan. Tein siitä huomautuksen sähköpostitse, kun nyt lakon loputtua puhelinlinjat ovat tukossa. Parin päivän päästä tuli sähköposti, jossa kertoivat yrityäneensä soittaa ja kertoivat, ettei määräaikaista liittymää voi sulkea. Olin pyytänyt soittamaan omaan numerooni, johon ei ollut tullut soittoa. Todennäköisesti olivat soittaneet kuolleen mieheni siihen lopettamattomaan numeroon. Iroonisesti tuo soitto emailin kellonajat päätellen oli tehty mieheni hautajaisten aikaan. En olisi tietenkään vastannut itsekkään tuolloin, mutta vainajalla ei silloin ollut oikein aikaa vastata Elisan soittoon.


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • June 17, 2022

Moikka @Avopuoliso ja tervetuloa OmaYhteisöön!

 

Voit laittaa meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi ja voimme läpi käydä asiasi. 🤔