Olen selaillut sekä Elisan yhteisöstä että netistä otsikon mukaiseen tilanteeseen vastausta saamatta kuitenkaan mitään tarkempaa selville. Ongelma oli todellinen, mutta Elisa-myymäläpalvelijan esittämä ratkaisu on kuulopuhetta.
Alkuaan ongelman esitti minulle - älykännyköistä jotain tietävälle - ystäväni myös käytännössä enkä löytänyt sille ratkaisua, koska MINUN puheluni samalle kohteelle toimivat aivan ok. Varmuudeksi uudelleenkäynnistin kohteen puhelimen. En saanut tilaisuutta uudelleenkäynnistää soittajan puhelinta (peruspuhelin).
Elisan myymälässä saatiin kuin saatiinkin korjauksen (en tiedä kuinka korjaus tehtiin) jälkeen puhelu valittajalta menemään tälle vastaanottajalle, johon valittajan soittamat puhelut olivat aiemmin tuutanneet varattua. Elisan (myymälä)selitys oli kuulemma ollut “soittajan puhelujen ohjaaminen vastaajaan”. Huomion arvoista lienee, ettei vastaanottajan älypuhelinliittymässä, joka on Elisan kuten soittajankin, ole ollenkaan vastaajapalvelua.
Kuinka olemattomaan vastaajaan voidaan soittajan puhelu ohjata?
Miksi VAIN yksi soittaja on ohjattu vastaajaan?