Skip to main content
Vastaus

yritysnumeroihin soitot

  • April 6, 2022
  • 2 kommenttia
  • 182 katselukerrat

Miksi eivät ns.lisämaksuttomat yritysnumerot sisälly kännykkäliittymän kk- maksuun? Esim. Verotoimisto, Trafi, Kela...?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi lasselusse

Miksi eivät ns.lisämaksuttomat yritysnumerot sisälly kännykkäliittymän kk- maksuun? Esim. Verotoimisto, Trafi, Kela...?

joskus aikoinaan kun lankapuhelimet dominoi niin veloituksissa oli lähinnä ppm (paikallispuhelumaksu) ja pvm (paikallisverkkomaksu). siinä oli lähtevän soittajan operaattori ja vastaanottajan operaattori, lähtevän operaattori hinnoitteli ppm:n ja pvm:n, mutta vastaanottajan operaattori hinnoitteli lisät siihen. kaukopuheluissa ja kansainvälisissä puheluissa välittäjä heittää omat lisät.

kun matkapuhelimet alkoi yleistyy niin lähettäjän operaattori hinnoittelee lähes kaiken, mutta vastaanottajan operaattori veloittaa terminointimaksuja, jotka on käytännössä kuitattava jotenkin asiakkaalta. kuinka voi arvata että nämä epänormaalit numerot ylihinnoitellaan vastaanottajan operaattorin toimesta.

tottakai esim 0600 ja 0700 numeroissa on aina lisänsä.

poliitikkojen pitäisi tehdä asialla jotain. yritys tai organisaatio voi kuitenkin tehdä jotain, esim varata normaalin numeron epänormaalin sijasta, jolloin soitot kuuluukin pakettiin.

kerran soitin telian pakettiliittymällä dna:n asiakaspalveluun, kun dna aspa on numerossa 044144044 niin se meni pakettiin. sitten soitin telialle joka oli jossain 020* numerossa, (kirosanat tähän).

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

2 kommenttia

lasselusse
Forum|alt.badge.img+12
  • Tietopankki
  • Vastaus
  • April 6, 2022

Miksi eivät ns.lisämaksuttomat yritysnumerot sisälly kännykkäliittymän kk- maksuun? Esim. Verotoimisto, Trafi, Kela...?

joskus aikoinaan kun lankapuhelimet dominoi niin veloituksissa oli lähinnä ppm (paikallispuhelumaksu) ja pvm (paikallisverkkomaksu). siinä oli lähtevän soittajan operaattori ja vastaanottajan operaattori, lähtevän operaattori hinnoitteli ppm:n ja pvm:n, mutta vastaanottajan operaattori hinnoitteli lisät siihen. kaukopuheluissa ja kansainvälisissä puheluissa välittäjä heittää omat lisät.

kun matkapuhelimet alkoi yleistyy niin lähettäjän operaattori hinnoittelee lähes kaiken, mutta vastaanottajan operaattori veloittaa terminointimaksuja, jotka on käytännössä kuitattava jotenkin asiakkaalta. kuinka voi arvata että nämä epänormaalit numerot ylihinnoitellaan vastaanottajan operaattorin toimesta.

tottakai esim 0600 ja 0700 numeroissa on aina lisänsä.

poliitikkojen pitäisi tehdä asialla jotain. yritys tai organisaatio voi kuitenkin tehdä jotain, esim varata normaalin numeron epänormaalin sijasta, jolloin soitot kuuluukin pakettiin.

kerran soitin telian pakettiliittymällä dna:n asiakaspalveluun, kun dna aspa on numerossa 044144044 niin se meni pakettiin. sitten soitin telialle joka oli jossain 020* numerossa, (kirosanat tähän).


Forum|alt.badge.img+8
  • Älyniekka
  • April 6, 2022

Se, mitä olen myös ihmetellyt on, että miksi Elisa rahastaa omia asiakkaitaan omaan asiakaspalveluunsa soittamisesta ja vielä jonotuksineen päivineen.

Myyntipalveluun voi toki soittaa ilmaiseksi jos haluaa tilata uusia palveluita,  mutta olemassaolevien palveluiden ylläpitämisestä laskutetaan.  🙄

Toki tämä koskettaa myös muitakin operaattoreita ja heidän omia asiakkaitaan jos operaattorin oma asiakaspalvelunumero on 020 tms. alkuinen, mutta voisi toivoa, että oman operaattorin sisällä asiakaspalvelupuhelut kuuluisi pakettiin. 😐