Skip to main content
Vastattu

Blacklisted by spam filter

  • 31. lokakuuta 2024
  • 3 kommenttia
  • 219 katselukerrat

Mistä apua kongreettisesti

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates

Jukka2024 kirjoitti:

Mistä apua kongreettisesti

Jos sinulla on useampia postiosoitteita , niin lähetä itsellesi testiviestejä ja selvitä , missä kohtaa virheilmoitus tulee.

Ilmeisesti otsikossa mainittu IP-osoite on joutunut joko Elisan tai sitten postin vastaanottajan palveluntarjoajan spam-listalle. Yksi konsti on sammutttaa esim. yöajaksi modeemi/reititin , jolloin käytössäsi oleva IP-osoite vapautuu muille käyttöön ja saat sitten laitteita käynnistettäessä uuden osoitteen , joka toivon mukaan ei ole spam-listalla.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

3 kommenttia

Sokrates
  • 6405 kommenttia
  • Vastaus
  • 31. lokakuuta 2024
Jukka2024 kirjoitti:

Mistä apua kongreettisesti

Jos sinulla on useampia postiosoitteita , niin lähetä itsellesi testiviestejä ja selvitä , missä kohtaa virheilmoitus tulee.

Ilmeisesti otsikossa mainittu IP-osoite on joutunut joko Elisan tai sitten postin vastaanottajan palveluntarjoajan spam-listalle. Yksi konsti on sammutttaa esim. yöajaksi modeemi/reititin , jolloin käytössäsi oleva IP-osoite vapautuu muille käyttöön ja saat sitten laitteita käynnistettäessä uuden osoitteen , joka toivon mukaan ei ole spam-listalla.


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • 2448 kommenttia
  • 31. lokakuuta 2024
Sokrates kirjoitti:

Yksi konsti on sammutttaa esim. yöajaksi modeemi/reititin

Tässä tapauksessa kyse on mobiililaajakaistasta, joten ei tarvitse odottaa yön yli. Riittää kun sammuttaa reitittimen ja käynnistää uudelleen.

Yön yli tai pari päivää jouduu odottamaan kiinteillä laajakaistoilla. Ellei sitten vaihda reitittimen asetuksista WAN-portin MAC-osoitetta, silloin saa uuden osoitteen samantien.

Sokrates kirjoitti:

uuden osoitteen , joka toivon mukaan ei ole spam-listalla.

Aina voi toivoa, mutta huonolla tuurilla roskapostittaja on saanut niin monta Elisan osoitetta estolistalle, että seuraavakin osoite antaa saman virheilmoituksen.

Silloin ei auta kuin käyttää VPN-palvelua tai toisen operaattorin internetliittymää.


  • 4634 kommenttia
  • 31. lokakuuta 2024
Jukka2024 kirjoitti:

Mistä apua kongreettisesti

 

 

Aikaisemminkin samanmoista vaivaa näyttää olleen, tuossa vain tuo IP-osoitekin.

Ota kuitenkin yhteyttä asiakaspalveluun:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.

Soittakaa minulle

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit