Elisa ja roskaposti

  • 21 July 2022
  • 9 kommenttia
  • 195 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

Miten kummassa sähköpostiin alkoi tulvia roskapostia välittömästi sen jälkeen, kun kävin päivittämässä puhelinliittymän Elisan standillä? Vähintään yhtä paljon ihmetyttää, ettei tämä “omalaina” yms. roska tartu Elisan roskapostisuodattimeen.

 

Jos tätä joku Elisalainen sattuu lukemaan, niin voisitteko ystävällisesti kertoa, miten tuon  roskatulvan saa loppumaan?

 

Painottaisin edelleen, että tätä ongelmaa ei ollut ennen käyntiä Elisan puheilla. Multa ei kysytty, että saako mulle lähettää mainospostia tms. Ei prkl saa.

draakki 4 kuukautta sitten

Hmm, Elisa ei luonnollisesti missään nimessä vuoda tai välitä asiakkaiden sähköpostiosoitteita eteenpäin mainostamista tai mitään muutakaan tarkoitusta varten, mutta meidän kautta on mahdollista saada kyllä tarkoin valituilta yhteistyökumppaneilta mainosviestejä vain ja jos ne on sallittuna viestintäasetuksissa 🤔 nämä mainos- ja viestintäasetukset voi aina tarkistaa OmaElisasta vaikkei olisi mitään laskuttuvia palveluita parhaillaan edes auki Elisalla, koska jokainen jolla on verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne käytössä pääsee vahvalla tunnistautumisella kirjautumaan sisään.

Omat markkinointiasetukset voi tarkistaa kohdasta Omat tiedot > Viestintä > Etuni yhteistyökumppaneilta

Jos tuolla on estettynä/off-tilassa nämä edut yhteistyökumppaneilta niin sitten kyse on ollut vain onnettomasta sattumasta, ja sähköposti on vuotanut esimerkiksi jonkin sivuston käyttäjätietoihin kohdistuneessa tietomurrossa. 😕 Esimerkiksi F-Securella on palveluita mistä voi tarkistaa onko oma sähköposti vuotanut jollekin roskapostilistalle. 👍🏼

Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

Tälläisiä nämä maksulliset sähköpostit ovat.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Tälläisiä nämä maksulliset sähköpostit ovat.


Oliko viestisi sarkasmia? No oli tai ei niin maksullisuudesta se ei tasan johdu vaan siitä että joku on vuotanut Kivinenän sähköpostiosoitteen roskapostittajille. Itselleni ei sellasta roskapostia tule Elisan postiin. Tosin roskapostisuodinta voisi kehittää paremmaksi jos se kerran vuotaa.

Käyttäjätaso 1

Se vuotaja lienee siinä tapauksessa Elisa ja/tai joku “yhtteistyökumppani.”

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

Tälläisiä nämä maksulliset sähköpostit ovat.


Oliko viestisi sarkasmia? No oli tai ei niin maksullisuudesta se ei tasan johdu vaan siitä että joku on vuotanut Kivinenän sähköpostiosoitteen roskapostittajille. Itselleni ei sellasta roskapostia tule Elisan postiin. Tosin roskapostisuodinta voisi kehittää paremmaksi jos se kerran vuotaa.

Juu ei todellakaan johdu maksullisuudesta, maksamallaan rahalla kun ei saa edes ilmaisen sähköpostin veroista suodatinta.

Käyttäjätaso 1

Tälläisiä nämä maksulliset sähköpostit ovat.


Oliko viestisi sarkasmia? No oli tai ei niin maksullisuudesta se ei tasan johdu vaan siitä että joku on vuotanut Kivinenän sähköpostiosoitteen roskapostittajille. Itselleni ei sellasta roskapostia tule Elisan postiin. Tosin roskapostisuodinta voisi kehittää paremmaksi jos se kerran vuotaa.

Jos osoite on jostain vuotanut, niin siinä tapauksesta vuotaja löytynee Elisalta. Sen verran sopiva tuo ajankohta on. Yhtälailla, roskapostisuodatin kyllä syö ihan asiapostiakin, mutta näitä samankaltaisia selviä roskia se ei syö. Ettei olis ihan Elisan yhteistyökumppanin lähettelemiä?

Käyttäjätaso 1

Ilmeisesti täällä ei ole yhtään elisalaista kommentoimaan tuota yhteistyökumppani -arvelua?

Käyttäjätaso 6

Hmm, Elisa ei luonnollisesti missään nimessä vuoda tai välitä asiakkaiden sähköpostiosoitteita eteenpäin mainostamista tai mitään muutakaan tarkoitusta varten, mutta meidän kautta on mahdollista saada kyllä tarkoin valituilta yhteistyökumppaneilta mainosviestejä vain ja jos ne on sallittuna viestintäasetuksissa 🤔 nämä mainos- ja viestintäasetukset voi aina tarkistaa OmaElisasta vaikkei olisi mitään laskuttuvia palveluita parhaillaan edes auki Elisalla, koska jokainen jolla on verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne käytössä pääsee vahvalla tunnistautumisella kirjautumaan sisään.

Omat markkinointiasetukset voi tarkistaa kohdasta Omat tiedot > Viestintä > Etuni yhteistyökumppaneilta

Jos tuolla on estettynä/off-tilassa nämä edut yhteistyökumppaneilta niin sitten kyse on ollut vain onnettomasta sattumasta, ja sähköposti on vuotanut esimerkiksi jonkin sivuston käyttäjätietoihin kohdistuneessa tietomurrossa. 😕 Esimerkiksi F-Securella on palveluita mistä voi tarkistaa onko oma sähköposti vuotanut jollekin roskapostilistalle. 👍🏼

Käyttäjätaso 1

Hmm. Kaikki mainos- ja viestintäasetukset on ruksittu pois päältä. Eikä vuotojakaan löytynyt. Se tässä herätti eniten ihmetystä, että saman kaavan mukainen ilmiselvä roskaposti alkoi yllättäen tulla läpi Elisan roskapostisuodattimesta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

Muistanko ihan väärin, vai oliko Saunalahdella joskus aikoinaan sähköposti saatavilla sellaisena, että @ merkin jälkeen tuli vasta tuo osio sähköpostissa josta tunnistettiin asiakas, eli ennen @ merkkiä sähköpostiosoitteeseen pystyi kirjoittamaan mitä vaan.

Eli siis vaikkapa tyyliin “epaluotettavan.sivuston.nimi@tunnisteosio.saunalahti.fi”

Tällä tyylillähän vuotokohteen saisi helposti kiinni, jos vain jaksaisi tuota etuosaa joka paikkaan erikseen laitella.

Tosin, jos tuon spammaaja hoksaa niin se voi itse yhtä hyvin muuttaa tuon etuosan, ja posti tulee perille …

Osallistu keskusteluun