Olen asettanut käyttämiltäni sähköpostiosoitteilta OmaElisassa ”Roskapostisuodatin”-lisäpalvelun pois päältä, koska tahdon suodattaa spämmin itse omalla IMAP-clientilläni ja omilla suodatussäännöilläni. Sähköpostiasetuksissa (sivulla verkkoasiointi.elisa.fi/sahkoposti) ei siis enää ole väkästä ”Roskapostisuodatin”-kohdassa.
Tästä huolimatta Elisan sähköpostipalvelu ohjaa edelleen satunnaisia viestejä Spam-kansioon — ironisesti mm. Elisan omat Elisa Kirja -mainosviestit päätyvät sinne.
Jos ”Roskapostisuodatin”-väkäsen ottaminen pois sähköpostiasetuksista OmaElisassa ei riitä, miten saan kytkettyä Elisan roskapostisuodatuksen kokonaan pois päältä niin, ettei se enää ohjaa viestejä Spam-kansioon?
Sähköpostilaatikkoni ovat alun perin Netikan peruja, jos sillä on mitään vaikutusta asiaan teknisesti.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett
Hei,
Olen asettanut käyttämiltäni sähköpostiosoitteilta OmaElisassa ”Roskapostisuodatin”-lisäpalvelun pois päältä, koska tahdon suodattaa spämmin itse omalla IMAP-clientilläni ja omilla suodatussäännöilläni. Sähköpostiasetuksissa (sivulla verkkoasiointi.elisa.fi/sahkoposti) ei siis enää ole väkästä ”Roskapostisuodatin”-kohdassa.
Tästä huolimatta Elisan sähköpostipalvelu ohjaa edelleen satunnaisia viestejä Spam-kansioon — ironisesti mm. Elisan omat Elisa Kirja -mainosviestit päätyvät sinne.
Jos ”Roskapostisuodatin”-väkäsen ottaminen pois sähköpostiasetuksista OmaElisassa ei riitä, miten saan kytkettyä Elisan roskapostisuodatuksen kokonaan pois päältä niin, ettei se enää ohjaa viestejä Spam-kansioon?
Sähköpostilaatikkoni ovat alun perin Netikan peruja, jos sillä on mitään vaikutusta asiaan teknisesti.
Moikka @Juhani Aho ja tervetuloa OmaYhteisöön!
Voit laittaa meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi , että voidaan tarkistaa sähköpostilaatikkoasi. 🙂
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Olen asettanut käyttämiltäni sähköpostiosoitteilta OmaElisassa ”Roskapostisuodatin”-lisäpalvelun pois päältä, koska tahdon suodattaa spämmin itse omalla IMAP-clientilläni ja omilla suodatussäännöilläni. Sähköpostiasetuksissa (sivulla verkkoasiointi.elisa.fi/sahkoposti) ei siis enää ole väkästä ”Roskapostisuodatin”-kohdassa.
Tästä huolimatta Elisan sähköpostipalvelu ohjaa edelleen satunnaisia viestejä Spam-kansioon — ironisesti mm. Elisan omat Elisa Kirja -mainosviestit päätyvät sinne.
Jos ”Roskapostisuodatin”-väkäsen ottaminen pois sähköpostiasetuksista OmaElisassa ei riitä, miten saan kytkettyä Elisan roskapostisuodatuksen kokonaan pois päältä niin, ettei se enää ohjaa viestejä Spam-kansioon?
Sähköpostilaatikkoni ovat alun perin Netikan peruja, jos sillä on mitään vaikutusta asiaan teknisesti.
Moikka @Juhani Aho ja tervetuloa OmaYhteisöön!
Voit laittaa meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi , että voidaan tarkistaa sähköpostilaatikkoasi. 🙂
Oletko varma ettei IMAP clienttisi siirrä näitä posteja roskapostikansioon ?
Hyvä kysymys — ja arvasin, että joku tätä kysyy — mutta käyttämieni asiakasohjelmien (Thunderbird, iOSin Mail-sovellus) roskaposti-IMAP-kansio on oletuksena ”Junk”, ei Elisan käyttämä ”Spam”. En ole tätä oletusta mennyt muuttamaan. iOSissa IMAP-roskapostikansiota ei taida edes pystyä asettamaan mihinkään muuhun sijaintiin.
Pientä lisäsekavuutta aiheuttaa se, että niin Thunderbird, iOSin Mail-sovellus kuin Elisan webmail-toteutuskin kukin piilottavat roskaposti-IMAP-kansionsa oikean nimen suomennoksen taakse, mutta nyt siis tarkoitan todellisia IMAP-taustakansioita ja niiden nimiä, en käyttöliittymän suomennettuja nimiä.
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.