Vastattu

Elisan sähköposti ei toimi Outlookissa päivityksen jälkeen

  • 6 September 2023
  • 5 kommenttia
  • 433 katselukerrat

Moi,

 

Löytyisikö apuja kun tämänpäiväisen sähköpostipäivityksen jälkeen en saa enää puhelimen (android) outlookkia yhdistämäään sähköpostiin. Pyytää kirjautumaan, muutoin kaikki asetukset ennallaan, mutta kun laittaa salasanan uudestaan antaa kirjautumisvirheen ja käskee tarkistaa sähköpostin ja salasanan. Toimi vielä aamupäivällä ihan normaalisti.

 

Koitin omaelisasta käydä vaihtamassa salasanan, mutta ei vaikutusta. Uuteen webmailiin pääsee kyllä kirjautumaan.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi mr_copy 6 September 2023, 16:04

Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Voisiko olla, että Outlook ei tue mahdollisia erikoismerkkejä salasanassa? Varmistaisin myös, että Outlookille on määritetty varmasti ajantasaiset palvelinasetukset. Olihan Outlookiin annettu myös koko sähköpostiosoite, eikä esimerkiksi pelkkää laatikon tunnusta? 🤔 Loistavaa myös saada siut mukaan OmaYhteisöön @mr_copy! 🔥

Käyttäjätaso 7

Olihan Outlookiin annettu myös koko sähköpostiosoite, eikä esimerkiksi pelkkää laatikon tunnusta? 🤔

En tiedä Outlookista , mutta Thunderbird kyllä toimii riippumatta siitä onko tunnus sähköpostiosoite vai laatikkotunnus.

PS. Vanhassa postissa piti postiohjelmaa käytettäessä tunnuksena käyttää laatikkotunnusta , mikäli tilillä oli edelleenlähetys päällä. Vieläkö tämä rajoitus on voimassa??

No näemmä ongelma korjaantui sillä että poisti vanhan imap tilin kokonaan outlookista ja teki uuden tilin (aivan samoilla asetuksilla 😀)… no pääasia että toimii taas.

Käyttäjätaso 7

No näemmä ongelma korjaantui sillä että poisti vanhan imap tilin kokonaan outlookista ja teki uuden tilin (aivan samoilla asetuksilla 😀)… no pääasia että toimii taas.

Tämmöistä muistaakseni on esiintynyt joskus aikaisemminkin vanhan palvelun aikana , vaikka palvelimella ei ole mikään muuttunut. Taitaa olla Outlookin ominaisuus.

Minulla on Thunderbird pelittänyt liki kymmenen vuotta samoilla asetuksilla.

No näemmä ongelma korjaantui sillä että poisti vanhan imap tilin kokonaan outlookista ja teki uuden tilin (aivan samoilla asetuksilla 😀)… no pääasia että toimii taas.

 

Ja meikäläisellä oli sama homma.

 

Pähkäilin ja mietin, soitin jopa Elisan aspan tetuunkin, mutta koska en jaksanut jonottaa enää kolmatta tuntia, aloin kollailla Elisan uuden Webmailin ohjeita, josko niissä olisi mainittu saapuvan tai lähtevän postin palvelimista jotain. Eipä ollut, joten ajattelin, että jos haluan ratkaista oikeasti ongelmani, se ei varmasti onnistu sen enempää aspan kuin manuskankaan avulla, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi Elisan OmaYhteisö. Täältä vastaus löytyi jotakuinkin ajassa 2 sekuntia ja 3 sadasosaa, joten kiitosta vaan.

 

Boldasin Webmailin tarkoituksella yllä olevasta kappaleesta, sillä Elisa on kaikissa tiedotteissaan ja ohjeissaan puhunut sähköpostiuudistuksen osalta vain Webmailista. Niinpä ajattelin, että voisiko olla jopa mahdollista, että Elisa on poistanut kokonaan mailien käyttöön clientilla. No, onneksi niin ei ollut.

 

Jos joku elisalainen lukee tämän ketjun, niin tästä saa kyllä poimia vinkiksi sellaisen, että tiedotteissa olisi voinut – ja voi edelleen – mainita selkeästi sen, että sähköpostit toimivat jatkossakin sähköpostiohjelmilla vanhoilla asetuksilla. Sekin kannattaa mainita, ettei mailiohjelman käynnistäminen uudelleen välttämättä auta, mutta tilin poisto ja sen uudelleen laittaminen auttaa.

 

Sillai.

Osallistu keskusteluun