Skip to main content

Yritin tehdä tähän aihepiiriin aiemmin annettujen ohjeiden suuntaisesti. En kuitenkaan löydä esim. config sysiin. Elisan sp-tilini on lajia nic.fi.  

Yritin tehdä tähän aihepiiriin aiemmin annettujen ohjeiden suuntaisesti. En kuitenkaan löydä esim. config sysiin.

Uusimmasta Thunderbirdistä asetustenmuokkain löytyy kohdasta Työkalut / Asetukset / Yleiset ja sen sivun alimpana on nappi Asetusten muokkain. Tässä ketjussa on ohjeet miten tuosta virheilmoituksesta pääsee eroon.

https://yhteiso.elisa.fi/saehkoeposti-68/disallowed-helo-string-524808?tid=524808&fid=68


Oletko kuitenkin löytänyt asetukset? Valikoista ne löytyvät TyökalutAsetukset tai MuokkaaAsetukset. Mikäli et käytä valikoita, kokeile ☰ → Asetukset.

Valitse vasemmasta palstasta ryhmä Yleiset. Rullaa oikea palsta alareunaan saakka. Rullaa vielä oikeaan reunaan saakka. Sieltä löytyy nappi Asetusten muokkain…


Kiitos! Asetukset on ollut helppo löytää. Löysin nyt ohjeitten mukaan myös asetusten muokkaimen. Mutta siitä eteenpäin en valitettavasti osannut mitään tehdä. Ilmeisesti jotakin asetusta olisi syytä muuttaa, mutta mitä niistä ja miten?

Tämä Helo-ongelma ilmaantui Thunderbirdiini yhtäkkiä. Ohjelma on toiminut hyvin vuosia. Nytkin se vastaanottaa kaikki tulevat viestit, mutta ei siis lähetä viestejä. Ajattelin, että saattoiko ongelma nousta pintaan automaattisen ohjelmapäivityksen myötä. 

 


Tämä Helo-ongelma ilmaantui Thunderbirdiini yhtäkkiä. Ohjelma on toiminut hyvin vuosia. Nytkin se vastaanottaa kaikki tulevat viestit, mutta ei siis lähetä viestejä. Ajattelin, että saattoiko ongelma nousta pintaan automaattisen ohjelmapäivityksen myötä.

Tuskin , koska minullekin päivittyi tuo uusin versio ja kaikki toimii kuten ennenkin. Tarkista palvelinasetukset ja jos ei senkään jälkeen toimi , niin tee vikailmoitus.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/palvelut/sahkopostin-asetukset/

 


Täälläkin toimii uuden päivityksen jälkeen, niinkuin ennenkin.

Vika/häiriöilmoitus (jos tarvetta) vaihtoehtoja:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Soittakaa minulle/Häiriöilmoitus

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/Häiriöilmoituksen 24h.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisa taitaa olla paras vaihtoehto sähköpostiongelmaan:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti>Häiriöilmoitukset>Elisa Sähköpostipalvelu/Sähköposti


Vika/häiriöilmoitus (jos tarvetta) vaihtoehtoja:

Elisa ei tarjoa tukea Thunderbird-ohjelmalle, joten sinne nyt on ihan turha tässä asiassa ottaa yhteyttä.


Ilmeisesti jotakin asetusta olisi syytä muuttaa, mutta mitä niistä ja miten?

Tämä on sikäli hankala tapaus, että mitään asetusta ei muuteta, vaan joudut luomaan kokonaan uuden asetuksen tyhjästä.

Jos sinulla on vain yksi tili määritelty Thunderbirdiin, voit toimia kaavamaisesti. Muutoin toista ohje ja korvaa smtp1 aina smtp2, smtp3, smtp4 jne.

Ensimmäisen sähköpostitilin asetuksen määrittelemikseksi sijoita mail.smtpserver.smtp1.hello_argument asetusmuokkaimen hakukenttään. Alle pitäisi tulla laatikko, jossa on asetuksen nimi, muoto ja plus-symboli. Vaihda muodoksi merkkijono ja klikkaa plus-nappulaa.

Tämän jälkeen keksi koneellesi sopiva nimi, lisää perään .kolumbus.fi ja syötä se laatikkoon. Hyväksy arvon tallennus klikkaamalla pukki-merkistä.


Vika/häiriöilmoitus (jos tarvetta) vaihtoehtoja:

Elisa ei tarjoa tukea Thunderbird-ohjelmalle, joten sinne nyt on ihan turha tässä asiassa ottaa yhteyttä.

Väärä kohdehenkilö.

Vikailmoitusehdotus tuli jo aikaisemmassa viestissä.

Laitoin vain vaihtoehtoja.


Kiitos kaikista vastauksista. En tiedä, mitä nyt tapahtui: Kävin kyllä pari Thunderbirdin asetusten muokkauksessa, mutta en tehnyt mitään. Ohjelma ei siis useaan päivään suostunut lähettämään viestejä, vaan aina tuli yrityksen jälkeen tuo HELO String -virheilmoitus. Ja eilen illalla Thunderbird  yhtäkkiä alkoi lähettämään viestit normaalisti. Ajattelin, että jokin päivityksen bugi olisi korjattu, mutta ilmeisesti kyse ei ollut siitä. Joka tapauksessa tosi hienoa, että nyt on toimintaohje vastaisten ongelmien varalle!  


Onneksi nyt toimii taas 😊 Tervetuloa vielä OmaYhteisöön @jjuntu!


Vika/häiriöilmoitus (jos tarvetta) vaihtoehtoja:

Elisa ei tarjoa tukea Thunderbird-ohjelmalle, joten sinne nyt on ihan turha tässä asiassa ottaa yhteyttä.

Joo ei tarjoa tukea Thunderbirdille , mutta vastaa palvelimista.

Kun kerran vika poistui ilman asiakkaan toimenpiteitä , niin luultavasti palvelinpäässä tehtiin jotakin. No sitähän meille ei kerrota.


Osallistu keskusteluun