Skip to main content

Sain juuri sähköpostia Elisa Oyj Asiakaspalvelusta ja se kuului seuraavasti:

Arvoisa asiakas,

Haluamme tiedottaa, että toukokuun laskunne käsittelyssä on valitettavasti tapahtunut tekninen virhe, jonka seurauksena veloitus on tehty kahteen kertaan.

Pahoittelemme tapahtunutta ja hyvitämme luonnollisesti virheellisesti veloitetun summan kokonaisuudessaan.

Hyvityksen vahvistamiseksi ja prosessin loppuunsaattamiseksi pyydämme teitä klikkaamaan alla olevaa painiketta:

Kuvake, jossa teksti: Käsittele hyvitys nyt

Viestin sähköpostiosoite ei todellakaan ollut Elisan vaan: elisa128@bkssecurityservice…. de

Laitoin tuohon linkkiin ylimääräisiä pisteitä.
 

Onko tämä teille tuttu juttu?

Sun kannattaa jatkolähettää tuo huijausviesti osoitteeseen abuse@elisa.fi koska sinne kannattaa laittaa nuo elisan nimissä tehdyt huijausviestit.


Sain juuri sähköpostia Elisa Oyj Asiakaspalvelusta ja se kuului seuraavasti:

Arvoisa asiakas,

Haluamme tiedottaa, että toukokuun laskunne käsittelyssä on valitettavasti tapahtunut tekninen virhe, jonka seurauksena veloitus on tehty kahteen kertaan.

Pahoittelemme tapahtunutta ja hyvitämme luonnollisesti virheellisesti veloitetun summan kokonaisuudessaan.

Hyvityksen vahvistamiseksi ja prosessin loppuunsaattamiseksi pyydämme teitä klikkaamaan alla olevaa painiketta:

Kuvake, jossa teksti: Käsittele hyvitys nyt

Viestin sähköpostiosoite ei todellakaan ollut Elisan vaan: elisa128@bkssecurityservice…. de

Laitoin tuohon linkkiin ylimääräisiä pisteitä.
 

Onko tämä teille tuttu juttu?

Noita huijausviestejä tulee nykyisin  aika-ajoin.

Elisan toivetta huijausviestien suhteen:

Huijausyritykset ja tietojenkalastelu - Elisa

Huijausviestit Elisan nimissä

Mikäli tietojenkalasteluviestin lähettäjä esiintyy Elisana, jatkolähetäthän saamasi viestin osoitteeseen  abuse@elisa.fi  Huom! Kyseisessä osoitteessa otetaan vastaan vain ilmoituksia Elisaa koskevista huijausyrityksistä.


Ei ole Elisan roskaposti järjestelmä kunnossa jos oman firman nimissä tehdyt huijjaukset pääsevät läpi. Manua lainaten : Tarttis varmaan tehrä jotain.


Ei ole Elisan roskaposti järjestelmä kunnossa jos oman firman nimissä tehdyt huijjaukset pääsevät läpi. Manua lainaten : Tarttis varmaan tehrä jotain.

Vastapainoksi esim. Elisan omia tilausvahvistusviestejä on mennyt suoraan roskapostiin.


Ei ole Elisan roskaposti järjestelmä kunnossa jos oman firman nimissä tehdyt huijjaukset pääsevät läpi. Manua lainaten : Tarttis varmaan tehrä jotain.

se ei todellakaan ole kunnossa.


Sain juuri sähköpostia Elisa Oyj Asiakaspalvelusta ja se kuului seuraavasti:

Arvoisa asiakas,

Haluamme tiedottaa, ...

Hyvityksen vahvistamiseksi ja prosessin loppuunsaattamiseksi pyydämme teitä klikkaamaan alla olevaa painiketta:

Kuvake, jossa teksti: Käsittele hyvitys nyt

Viestin sähköpostiosoite ei todellakaan ollut Elisan vaan: elisa128@bkssecurityservice…. de

Tuossa on nyt aika monta kohtaa, joiden perusteella viestin voi sanoa olevan roskaa. Siitäkin huolimatta, että Elisalla on ollut tapana lähetellä roskalta näyttäviä asiaviestejä roskapostittajalta näyttävistä osoitteista. Ja sitä mukaa kun asiakaspalvelun ja markkinointiväen suomentaito heikenee, myös epäilyttävän epäsuomalaiseen malliin muotoillut asiaviestit todennäköisesti lisääntyy.

 

 

Ei ole Elisan roskaposti järjestelmä kunnossa jos oman firman nimissä tehdyt huijjaukset pääsevät läpi. Manua lainaten : Tarttis varmaan tehrä jotain.

Miten niin ei ole kunnossa? Tuollainen se on aina ollut. Eli oletettavasti toimii ihan niin (huonosti) kuin on suunniteltu toimivan.


Osallistu keskusteluun