Vastattu

IMAP-sähköpostilaatikko ja Elisan liittymä

  • 11 February 2022
  • 2 kommenttia
  • 78 katselukerrat

Hei! Minulla on IMAP-sähköpostilaatikko webhotellitarjoajalta Xetnet.fi omasta domainistani asennettu Samsung S21 Ultra puhelimeen (Samsungin vakio-sähköposti-appi). Viestit saapuvat ja lähtevät kun olen Wifi-kotiverkossani (DNA) ihan normaalisti, mutta kun käytän tien päällä (Elisan liittymä) niin tuntuu, ettei viestien saapumisesta tule ilmoituksia. Voiko kyseessä olla jokin asetus sähköpostiohjelmassa tai voiko se tunnistaa, että kyseessä on mobiilidata käytössä ja se ei tarkista sähköpostiviestejä niin usein palvelimelta tms? Liittymässä ei varmaan mikään rajoita asiaa eli ongelma on oltava ohjelmallinen/asetuksissa?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus 14 February 2022, 10:14

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

2 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Moikka @jope90 ja tervetuloa OmaYhteisöön!

 

Kyllähän tuo äkkiseltään kuulostaa siltä, että aivan kuin mobiilidatalla sähköpostin synkronointi olisi pois päältä tai synkronoinnin aikaväli olisi asetettuna niin pitkäksi, että aiheuttaa ko. ongelmaa. Nyt en osaa suoraan noista asetuksista sanoa mistä löytyvät, mutta olettaisin tuon löytyvän sähköpostisovelluksen asetuksista / puhelimen asetuksista “Tilit” kohdan alta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Jos sähköpostisovellukselta on kielletty mobiilidatan käyttö, postit haetaan ainoastaan langattomassa lähiverkossa.

Nämä asetukset lienevät asetuksetyhteydet valikossa. Ne saattavat löytyä myös asetukset → sovellukset ja kyseinen sähköpostisovellus alta.