Kolumbus

  • 27 September 2021
  • 2 kommenttia
  • 118 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
  • Kommentaattori
  • 32 kommenttia

Sähköpostiin, jossa on roskapostisuodatus, on tullut viimeisten päivien aikana arviolta yli 700 roskapostia. Tänään n. 600.  On käsittämätöntä, että kun postit ohjautuu Gmail- tai BlueMail -postilaatikkoon, roskaposteja ei tule. Olen aiemminkin ihmetellyt ja valittanut Elisan sähköpostipalvelusta. Miten Gmail ja Bluemail voivat toimia niin paljon paremmin. Aiemmin saamani ohjeen mukaan, minun pitäisi kopioida roskapostin lähettäjän sähköpostiosoite ja siirtää se roskapostikansiolistaan Omaelisa -sivustossa. Olen sitä joskus tehnyt. 700   osoitetta!!!! Jossain on jotain pahasti pielessä. Maksanut roskapostisuodatuksesta vuosia.


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

2 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Ohhoh, tuleehan tuota roskapostia varmasti vähän yli oman tarpeen 😕 Gmailissa kieltämättä on hyvin toteutettu se miten se mitäkin postia filtteröi. Osaa mm. suoraan tunnistaa erilaisia tarjousposteja ja kategorioida omaan laatikkoonsa jne.

 

Roskapostisuodatinta toki kehitetään koko ajan, mutta nopeasti kehittyvien roskapostittajien perässä pysyminen on kaikenkaikkiaan haastavaa puuhaa.

Käyttäjätaso 1

 

Alla kirje, jonka lähetin Elisalle äsken. Kahdesti on Elisa vastannut, että onpa ikävä juttu. Kertovat roskapostin suodattimen toiminnasta ja käsittelysäännöistä. Ne olen useiden vuosien aikana oppinut. Tämä yhteisön tiedoksi

"Kolmas kerta kun lähetän viestin samasta asiasta. Lukekaa nyt se viesti. Osaan roskapostin suodattimen käsittelysäännöt. Kyllä. Niillä ei nyt ole mitään käyttöä. Tänään olen saanut yli 500 roskapostia. Yli 500 roskapostia. Yli 500 lähettäjän sähköpostiosoitetta. Yli 500 otsaketta. Yli viikon ajan. Onko tämä nyt vain minun ongelmani. Elisaa se ei tunnu kiinnostavan."