Terve
Elisa muutti joskus toukokuussa roskapostinsuodatusjärjestelmäänsä ilman, että siitä mitenkään tiedotettiin asiakkaille.
Saan erään yhdistyksen postia omaan sähköpostiini ja Elisan roskapostiensuodatusjärjestelmä alkoi poistaa viesteistäni erään toimittajan laskuja eli en niitä saanut. Sattumalta tämän kuun alussa kirjauduin Elisan webmailiin ja huomasin, että Spam hakemistossa oli viestejä. Siellä oli mm. kolme muistutuslaskua (joissa tietenkin lisämaksu maksamattomasta laskusta) edeltä mainitulta toimittajalta. Onneksi siis ennätimme juuri maksaa nämä laskut, ettei olisi vielä tullut uusi karhulaskuja.
Poistin omista asetuksistani roskapostinsuodatuksen, mutta sehän ei oikein auta tilanteeseen, koska Elisan järjestelmä edelleen siirtää asiallisia sähköpostiviestejä roskapostiksi, mikä tarkoittaa sitä, että jatkuvasti pitää kirjautua webmailiin (tai käyttää sähköpostiohjelmaa, jolla pystyy lukemaan kaikki Elisan postijärjestelmän kansiot) ja tarkistaa, mitä asiallisia viestejä en ole saanut.
Minusta tämä on tosi surkeaa palvelua, mutta lisäksi on muitakin asioita, jotka eivät toimivan asiakaspalvelun kannalta ovat surkeita. Ensinäkin, jos soittaa asiakaspalvelunumeroon ja valittaa tälläisesta ongelmasta, asiakaspalvelija kehoittaa vain soittamaan maksulliseen Gurun numeroon.
Jos haluaa todellista teknistä tukea, pitää avata pikaviestintä (chat) ja pyytää teknistä henkilöä vastaamaan kysymyksiin.
Toiseksi Elisalla ei ole mitään järkevää viestintäkanavaa tai tapaa mitä kautta asiakas voisi reklamoida suoraan tällaisista ongelmista.
En tiedä saako tälläkään kanavalla mitään järkevää palautetta asiaan ja tietoa siitä, mitä korjaavia toimenpiteitä on Elisa suunnitellut tai tehnyt?
Pitääkö siirtyä käyttämään muiden pohjoismaisten operaattoreiden palveluita tai joitain muita luotettavampia sähköpostipalvelun tarjoajia!
