Vastattu

Millä perusteella Elisan sähköpostipalvelu luokittelee lähtevän postin spammiksi?

  • 19 January 2023
  • 4 kommenttia
  • 113 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Olen yrittänyt useaan kertaan lähettää Outlook-sähköpostiohjelmasta viestiä, jonka liitteenä on pdf-dokumentti. Posti ei lähde liitteen kera kuin itselleni osoitettuna, mutta ilman liitettä viesti kyllä kulkee. Käytän siis normaalia Kolumbus-sähköpostia (etunimi.sukunimi@kolumbus.fi).

Virheilmoitus on tällainen: 550 5.7.1 Content is suspected spam

Tämä kyllä rajoittaa asioiden tehokasta hoitamista pahasti. 

Ounastelin, että luokittelu perustuisi lukuisiin URL-linkkeihin, joita dokumentissa on, mutta ei niiden poistaminenkaan auttanut. 

Miten / kuka tilanteen voisi laukaista, jos olen joutunut ikiajoiksi mustalle listalle?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Rauturitari 21 January 2023, 08:58

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Olisi kyllä erittäin mielenkiintoista ja tarpeellista tietää, millä perusteella lähtevän postin palvelun luokittelee viestin spammiksi eikä lähetä sitä. Tietäisi varoa avainsanoja tms., joihin luokittelu perustuu. 

 

EDIT: Otettu nimi pois -Lautturi

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Tässähän voisi varmuudeksi kokeilla vielä webmailin kautta lähettämistä, onnistuisiko sieltä. Jotenkin tuo haiskahtaa nyt sille, että liitetiedoston kanssa lähettäminen on jostain syystä johtuen tällä hetkellä “spammilistalla” osaltasi, mutta normaalien viestien osalta taas sitten ei 🤔

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Webmail on kokeiltu ja välitön virheilmoitus oli täsmälleen sama. Otsikon muuttaminen tai liitetiedoston poistaminen (siirsin liitteen pilveen linkin päähän) kokonaan ei auttanut mitään. Tilanne pitäisi saada jotenkin puretuksi.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Ongelma on ratkaistu asiakaspalvelun toimesta. Olin joutunut estolistalle.

Osallistu keskusteluun