Skip to main content
Kysymys

Onko sähköpostissa yleisesti ongelmia?


nefilim
Forum|alt.badge.img+5

Jeps, eilen toimi normaalisti. Tänään ei lähtenyt. Muutin yhtä asetusta ja rupesi lähtemään, sika hitaasti tosin, ja erääseen @elisanet.fi osoitteeseen ei saavu postit. pariin muuhun saapuu normaalisti ??
? Thunderia käytän Win 11.

Tänks kiitos.

Edit : korjaan. posti tulee siihenkin lootaan, mutta toooooooooooooooodella kauan kesti.

10 kommenttia

  • OmaYhteisön luottojäsen
  • June 27, 2026

Täällä ainakin Thunderbirdillä  toimii ihan normaalia vauhtia.


Sokrates
  • June 27, 2026

Jeps, eilen toimi normaalisti. Tänään ei lähtenyt. Muutin yhtä asetusta ja rupesi lähtemään, sika hitaasti tosin, ja erääseen @elisanet.fi osoitteeseen ei saavu postit. pariin muuhun saapuu normaalisti ??
? Thunderia käytän Win 11.

Tänks kiitos.

Hmmmm….

Kokeilin lähettää testipostin yhdestä osoitteestani toiseen ja on kestänyt jo hyvän tovin eikä ole perille saapunut.

Näyttäisi hidasta olevan postin kulku. Normaalisti posti kahden Elisan laatikon välillä kulkee muutamassa sekunnissa.


nefilim
Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Oppinut
  • June 27, 2026

Jeps, eilen toimi normaalisti. Tänään ei lähtenyt. Muutin yhtä asetusta ja rupesi lähtemään, sika hitaasti tosin, ja erääseen @elisanet.fi osoitteeseen ei saavu postit. pariin muuhun saapuu normaalisti ??
? Thunderia käytän Win 11.

Tänks kiitos.

Hmmmm….

Kokeilin lähettää testipostin yhdestä osoitteestani toiseen ja on kestänyt jo hyvän tovin eikä ole perille saapunut.

 

Tämä! Odotin Hesarin varmistuskoodia ja kestijakestijakestijakesti!

 


Sokrates
  • June 27, 2026

Jeps, eilen toimi normaalisti. Tänään ei lähtenyt. Muutin yhtä asetusta ja rupesi lähtemään, sika hitaasti tosin, ja erääseen @elisanet.fi osoitteeseen ei saavu postit. pariin muuhun saapuu normaalisti ??
? Thunderia käytän Win 11.

Tänks kiitos.

Hmmmm….

Kokeilin lähettää testipostin yhdestä osoitteestani toiseen ja on kestänyt jo hyvän tovin eikä ole perille saapunut.

 

Tämä! Odotin Hesarin varmistuskoodia ja kestijakestijakestijakesti!

 

Niinpä.

Noin puoli tuntia on mennyt ensimmäisen testipostin lähettämisestä eikä ole tullut perille eikä myöskään uusinta.

Näyttäisi Elisan posti olevan aika jumissa eikä näytä häiriötiedotteissa olevan mitään sähköpostista.


nefilim
Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Oppinut
  • June 27, 2026

Eikö Elisan kaveria ole paikalla kun on lauantai, vai loukkaantuiko hän kun totesin heidän spamsuodattimen olevan ei-kurantti? ;)


Sokrates
  • June 27, 2026

Eikö Elisan kaveria ole paikalla kun on lauantai, vai loukkaantuiko hän kun totesin heidän spamsuodattimen olevan ei-kurantti? ;)

Kyllä siellä sähköpostin ylläpidossa näyttäisi jotakin tapahtuvan , kun postit alkoivat taas kulkea hetki sitten. Arvelen , että Elisan postipalvelussa tehdään jotakin huolto/muutostöitä ja osa toiminnoista on ollut pois päältä eikä ole vaivauduttu asiasta huoltotiedotetta laittamaan.

Yhteisön henkilökunnallla ei asian kanssa ole mitään tekemistä.


  • OmaYhteisön luottojäsen
  • June 27, 2026

Täällä on toiminut koko ajan ilman mitään viiveitä.


Sokrates
  • June 27, 2026

Täällä on toiminut koko ajan ilman mitään viiveitä.

Sitten kyse voi olla muusta kuin postipalvelimien ongelmasta. Asiakkaat ovat erilaisten yhteyksien päässä ja esim. jonkin runkoreitittimen ongelma voi blokata vain osan käyttäjistä.


nefilim
Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Oppinut
  • June 27, 2026

Eikö Elisan kaveria ole paikalla kun on lauantai, vai loukkaantuiko hän kun totesin heidän spamsuodattimen olevan ei-kurantti? ;)

 

Yhteisön henkilökunnallla ei asian kanssa ole mitään tekemistä.

No niin näyttää. Luulisi, että olisi tietoa _jos_ ongelmia on, ja kertoisivat. Sitä tarkoitin.


nefilim
Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Oppinut
  • June 27, 2026

Täällä on toiminut koko ajan ilman mitään viiveitä.

Elisan botti.