Vastattu

Outbound total recipient limit?

  • 6 June 2023
  • 22 kommenttia
  • 307 katselukerrat

Virhe havaittu.

SMTP-virhe: [421] 4.3.2 You have reached your outbound total recipient limit, please try again later

 

Onko tätä tapahtunut muille?

Millä saa tuon ongelman pois?

Tapahtuu säännöllisesti selaimen webmailia käytettäessä.

Esim tänään lähetetty 2 viestiä toisessa 1 vastaanottaja ja toisessa parisen kymmentä ja sen jälkeen postilaatikko ei suostu lähettämään mitään.

 

Maksimi viestimäärä asetusta ei kerrota missään….

Onko kyseessä vain yritys saada maksulliseen neuvontanumeroon soittoja mahdollisimman paljon?

 

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MikaE72 8 June 2023, 14:04

Katso alkuperäinen viesti

22 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Recipient limit viittaa viestissä olevien vastaanottajien määrään. Ilmeisesti se parisenkymmentä oli liikaa.

Kokeile ensi kerralla lähettää ryhmäviesti pienemmissä erissä.

Asiakaspalvelu ei tiennyt moisen rajan olemassa olosta.

Eikä siitä mikä se raja on numeerisesti.

Aika erikoista….

 

Kyseessä maksullinen sähköpostipalvelu joten kyllä rajoista pitäisi kertoa jos kyseistä sähköpostia ei voi käyttää esim isomman kaveriporukan tiedottamiseen.

Käyttäjätaso 7

Asiakaspalvelu ei tiennyt moisen rajan olemassa olosta.

Eikä siitä mikä se raja on numeerisesti.

Aika erikoista….

 

Kyseessä maksullinen sähköpostipalvelu joten kyllä rajoista pitäisi kertoa jos kyseistä sähköpostia ei voi käyttää esim isomman kaveriporukan tiedottamiseen.

Roskapostittajat käyttävät samaa lähetysmenetelmää ja muistaakseni Traficom on määrännyt ryhmäviesteille jonkin vastaanottajien maksimirajan. No sitä en tiedä , mikä se on ja näyttää siltä ettei Elisan aspakaan tiedä.Tekninen vikapalvelu saattaa tietää.

Ongelman voinee kiertää siten , että luo ryhmän , johon sisällyttää kaikki tarpeelliset vastaanottajat. Ryhmän lähettäminen käsitellään yleensä yhtenä viestinä.

Jos ryhmä muuttuu vähän joka kerta niin aika kelvoton on tuo ryhmäviesti.

 

Tuo raja ei ole kyllä toiminnassa koko aikaa edes koska välillä lähtee isokin lähetys ja sitten on taas kausia jolloin ei pysty lähettämään.

 

Käyttäjätaso 7

Jos ryhmä muuttuu vähän joka kerta niin aika kelvoton on tuo ryhmäviesti.

Tuo raja ei ole kyllä toiminnassa koko aikaa edes koska välillä lähtee isokin lähetys ja sitten on taas kausia jolloin ei pysty lähettämään.

Kieltämättä ongelmallista on.

En ole itse pitkään aikaan käyttänyt sähköpostin ryhmäviestejä , vaan viestintä on suurimmalta osalta siirtynyt WhatsAppiin.

Elisan tekninen vikapalvelu luultavasti voisi auttaa noissa mainitsemissasi ongelmissa. Kokeile laittaa yhteyslomakkeella vikailmoitus asiasta aspalle ja pyydä siihen asiantuntijan vastausta , kun tavan aspa ei asiasta näytä tietävän mitään.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

PS. Googlen Gmailissa tuo vastaanottajaraja näyttäisi olevan 500.

Tuollaista linkkiä ei elisan sivuilta helposti löydäkään….kokeillaanpa.

 

Kaikki normi polut kun ohjaa omaguruun….2.5eur minuutti tai 35eur 15min….

Ja kyseessä kun ei ole käyttäjävirhe joten tuollainen laskutus tuntuu kohtuuttomalta….

Käyttäjätaso 7

Tuollaista linkkiä ei elisan sivuilta helposti löydäkään….kokeillaanpa.

 

Kaikki normi polut kun ohjaa omaguruun….2.5eur minuutti tai 35eur 15min….

Ja kyseessä kun ei ole käyttäjävirhe joten tuollainen laskutus tuntuu kohtuuttomalta….

Piilossa on se lomake.

No kyllä se yhteystietojen sivuilta löytyy kohdasta “Asiakaspalvelu” nimellä “Sähköinen yhteydenottolomake” , mutta on väritykseltään niin vaalea , että ei sitä oikein näe ellei tiedä , että sellainen siellä on.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Vaikuttaa siltä , että se lomake on ihan tarkoituksella piilotettu , ettei vain asiakkaat käyttäisi sitä ilmaista vaihtoehtoa.

Käyttäjätaso 7

Tuollaista linkkiä ei elisan sivuilta helposti löydäkään….kokeillaanpa.

 

 

Tuossa alhaalla himmeänä se yhteydenottolomake.

Elisan ja Saunalahden asiakaspalvelu - Elisa

kas onhan se siellä himmeellä tosiaan. 

 

Omaguruun 10min puhelu on sen about 27.50 eur….

 

businesta...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Vaikuttaa siltä , että se lomake on ihan tarkoituksella piilotettu , ettei vain asiakkaat käyttäisi sitä ilmaista vaihtoehtoa.

Ilmaisia vaihtoehtoja on muitakin kuin lomake ja asiat hoituvat paljon sujuvammin, siksi sitä ei ensisijaiseksi asiointivälineeksi tyrkytetä.

Ennenvanhaan lomakkeet olivat parasta mitä on keksitty, eivät enää nykyään.

Käyttäjätaso 7

Vaikuttaa siltä , että se lomake on ihan tarkoituksella piilotettu , ettei vain asiakkaat käyttäisi sitä ilmaista vaihtoehtoa.

Ilmaisia vaihtoehtoja on muitakin kuin lomake ja asiat hoituvat paljon sujuvammin, siksi sitä ei ensisijaiseksi asiointivälineeksi tyrkytetä.

Ennenvanhaan lomakkeet olivat parasta mitä on keksitty, eivät enää nykyään.

Joo onhan noita chatbotteja ym. , mutta kun se osaamisen taso tuntuu siellä palvelevien henkilöiden osalta olla kovin puutteellista ja botti nyt ei tiedä oikein mitään.

Minusta asiakkaalle pitäisi jäädä kirjallinen dokumentti siitä mistä on keskusteltu ja mitä on sovittu.

Tässäkin ketjussa aloittaja taisi mainita , että aspa ei osannut vastata kysymyksiin. Miksiköhän se suora ilmainen yhteys oikealle asiantuntijalle on yhteystiedoista poistettu? No vastaanpa ihan itse , että syynä on silkka rahanahneus.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +2

Asiakaspalvelu ei tiennyt moisen rajan olemassa olosta.

Eikä siitä mikä se raja on numeerisesti.

Aika erikoista….

 

Kyseessä maksullinen sähköpostipalvelu joten kyllä rajoista pitäisi kertoa jos kyseistä sähköpostia ei voi käyttää esim isomman kaveriporukan tiedottamiseen.

Roskapostittajat käyttävät samaa lähetysmenetelmää ja muistaakseni Traficom on määrännyt ryhmäviesteille jonkin vastaanottajien maksimirajan. No sitä en tiedä , mikä se on ja näyttää siltä ettei Elisan aspakaan tiedä.Tekninen vikapalvelu saattaa tietää.

Ongelman voinee kiertää siten , että luo ryhmän , johon sisällyttää kaikki tarpeelliset vastaanottajat. Ryhmän lähettäminen käsitellään yleensä yhtenä viestinä.

Jos kyseessä todella on Traficomin määräämä raja, niin sehän löytyy sitten julkisesta dokumentistakin. Traficomin raja voi koskea vain suomalaisia palveluntarjoajia, joten esim. Gmailia käyttämällä voi kiertää ko. rajan.

Yhdestä viestistä tässä puhutaan koko ajan, joten kommenttisi toinen kappale jää epäselväksi.

Käyttäjätaso 7

Vaikuttaa siltä , että se lomake on ihan tarkoituksella piilotettu , ettei vain asiakkaat käyttäisi sitä ilmaista vaihtoehtoa.

Ilmaisia vaihtoehtoja on muitakin kuin lomake ja asiat hoituvat paljon sujuvammin, siksi sitä ei ensisijaiseksi asiointivälineeksi tyrkytetä.

Ennenvanhaan lomakkeet olivat parasta mitä on keksitty, eivät enää nykyään.

Joo onhan noita chatbotteja ym. , mutta kun se osaamisen taso tuntuu siellä palvelevien henkilöiden osalta olla kovin puutteellista ja botti nyt ei tiedä oikein mitään.

 

 

Voihan Chatista ottaa tallenteen keskustelusta sähköpostiin.

Vähemmän aikaa vaativasta selvittelystä Chattipalvelija lähettää vastauksen

tekstiviestilläkin tunnin, parin päästä.

Tekee vikailmoituksenkin vaikka siltä istumalta.

OmaElisassa jos viestittelee, niin saahan sieltäkin pyydettäessä

vastausviestin viesteihin kirjallisena.

Vaikka ensisijaisesti hoidetaankin soittamalla ja

yhteyslomakkeella useimmat.

 

 

 

 

Käyttäjätaso 7

Vaikuttaa siltä , että se lomake on ihan tarkoituksella piilotettu , ettei vain asiakkaat käyttäisi sitä ilmaista vaihtoehtoa.

Ilmaisia vaihtoehtoja on muitakin kuin lomake ja asiat hoituvat paljon sujuvammin, siksi sitä ei ensisijaiseksi asiointivälineeksi tyrkytetä.

Ennenvanhaan lomakkeet olivat parasta mitä on keksitty, eivät enää nykyään.

Joo onhan noita chatbotteja ym. , mutta kun se osaamisen taso tuntuu siellä palvelevien henkilöiden osalta olla kovin puutteellista ja botti nyt ei tiedä oikein mitään.

Minusta asiakkaalle pitäisi jäädä kirjallinen dokumentti siitä mistä on keskusteltu ja mitä on sovittu.

 

Voihan Chatista ottaa tallenteen keskustelusta sähköpostiin.

Vähemmän aikaa vaativasta selvittelystä Chattipalvelija lähettää vastauksen

tekstiviestilläkin tunnin, parin päästä.

Tekee vikailmoituksenkin vaikka siltä istumalta.

OmaElisassa jos viestittelee, niin saahan sieltäkin pyydettäessä

vastausviestin viesteihin kirjallisena.

Vaikka ensisijaisesti hoidetaankin soittamalla ja

yhteyslomakkeella useimmat.

Kaikkeahan sitä voi kikkailla , mutta lomakkeella lähetettyyn viestiin tulee vastaus sähköpostilla ainakin pyydettäessä tapahtumanumerolla varustettuna ja siitä eteenpäin sitä viestiketjua voi jatkaa tarvittaessa. Kaikki viestit on silloin automaattisesti asiakkaalla tallessa ilman kikkailua ja yhdessä paikassa.

Nuo chatit soveltuu vain yksinkertaisten asioiden ratkaisemiseen , ei monimutkaisten , jotka vaativat useita yhteydenottoja ja mittaustuloksia.

Puhelimitse ei sopimusasioita kannata hoitaa , koska huomenna et muista mistä puhuttiin ja mitä sovittiin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Nuo chatit soveltuu vain yksinkertaisten asioiden ratkaisemiseen , ei monimutkaisten , jotka vaativat useita yhteydenottoja ja mittaustuloksia.

Isossa kuvassa nämä tapaukset, jotka eivät kerralla ratkea “monimutkaisuutensa” vuoksi, ovat onneksi erittäin harvinaisia.

 

Käyttäjätaso 7

Nuo chatit soveltuu vain yksinkertaisten asioiden ratkaisemiseen , ei monimutkaisten , jotka vaativat useita yhteydenottoja ja mittaustuloksia.

Isossa kuvassa nämä tapaukset, jotka eivät kerralla ratkea “monimutkaisuutensa” vuoksi, ovat onneksi erittäin harvinaisia.

 

Joo noinhan se on.

Onneksi olen sikäli onnellisessa asemassa , että osaan ne yksinkertaiset asiat ratkaista ihan itse poislukien ne tapaukset , joissa vika on sellaisessa paikassa , minne en pääse kuten esim. Elisan järjestelmissä.

No eipä sellaisia tapauksia ole kohdalleni osunut edes joka vuosikaan eikä näin ollen ole tarvinnut aspaa häiritä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Jos sähköpostin kanssa on vielä häikkää, niin laita tulemaan viestiä OmaElisan kautta seuraavasti: Asiakaspalvelu - Asiakaspalvelun viestit - Uusi viesti - Häiriöilmoitukset - Sähköposti.

Tuolla saa laitettua tarvittaessa kuvana vielä virheilmoituksen, niin saadaan kurkattua asiaa tarkemmin. Mitä tulee tähän “asiakaspalvelu ei tiennyt moisen rajan olemassa olosta. Eikä siitä mikä se raja on numeerisesti”, niin kaikella on rajansa toki. Kuulostaa kuitenkin siltä, että tuo on mennyt tukkoon muusta syystä, jos olet kuitenkin aiemmin saanut viestejä laiteltua samalle ryhmälle @MikaE72.

Häiriöilmoitus lähetetty.

Tämä ei ole ainoa kerta, näitä on ollut useamminkin.

Ja aina eri jakelulle lähetetyn postin jälkeen. Ei siis ole kyseessä mikään tietty ryhmä osotteita jonka jälkeen tätä tapahtuu. Ongelma webmailissa ei jossain tietyssä email ohjelmassa.

Mutta odotellaan mitä tekninen tuki saa selville.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Vaikuttaa siltä , että se lomake on ihan tarkoituksella piilotettu , ettei vain asiakkaat käyttäisi sitä ilmaista vaihtoehtoa.

Ilmaisia vaihtoehtoja on muitakin kuin lomake ja asiat hoituvat paljon sujuvammin, siksi sitä ei ensisijaiseksi asiointivälineeksi tyrkytetä.

Ennenvanhaan lomakkeet olivat parasta mitä on keksitty, eivät enää nykyään.

Operaattorihan sen toki päättää mikä asiakkaalle on paras yhteydenottotapa. Itse pidän siitä että itselle jää jälki mitä on sovittu. Nauhoitetut puhelut, niihin ei ikinä pääse käsiksi ja jää epäselvissä tilanteissa epäselväksi mitä on sovittu.

Nonii linkki toimi ja tekninen tuki selvitti asian. Oletettavasti homma kunnossa.

Eli kun olet koneellasi kiinni jonkun muun maan kuin Suomen netissä ja lähetät sieltä emailia niin astuu voimaan kyseisessa maassa Elisalla oleva sähköpostin lähetysrajoitus.

Eli esim Suomessa taisi olla 1000 ja esim Espanjassa vain 30 postiosoitetta ajan x sisällä!!!

Ja sen jälkeen posti on jumissa nelisen tuntia.

Eri maissa on eri rajoja.

Näitä ei tietty kerrota kait missään.

Käyttäjätaso 7

Nonii linkki toimi ja tekninen tuki selvitti asian. Oletettavasti homma kunnossa.

Eli kun olet koneellasi kiinni jonkun muun maan kuin Suomen netissä ja lähetät sieltä emailia niin astuu voimaan kyseisessa maassa Elisalla oleva sähköpostin lähetysrajoitus.

Eli esim Suomessa taisi olla 1000 ja esim Espanjassa vain 30 postiosoitetta ajan x sisällä!!!

Ja sen jälkeen posti on jumissa nelisen tuntia.

Eri maissa on eri rajoja.

Näitä ei tietty kerrota kait missään.

Että semmoinen tapaus. No kiva kun selvisi. 😉

Vastaisuuden varalle suosittelen ulkomailla käyttämään suomalaista VPN:ää , jolloin liikenne kiertää aina Suomen kautta ja oletettavasti noudatetaan suomalaisia lähetysrajoituksia.

Joo no nämä viestit oli kyllä lähetetty ihan Suomesta mutta ulkomaisen serverin kautta.

Maailmassa on ihmeellisiä asioita.

Osallistu keskusteluun