Vastattu

Pitkä katkos tulevassa sähköpostissa?

  • 3 February 2022
  • 8 kommenttia
  • 186 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
  • Avulias
  • 71 kommenttia

Jostain syystä yhteen sähköpostilaatikkoon ei tullut ainuttakaan meiliä 17.12-2.2 välisenä aikana, ei edes roskapostia. Kyseinen laatikko on aktiivisessa käytössä ja sinne olisi pitänyt tulla 100% varmuudella useita sähköposteja.

Postilaatikko ei ole ollut täynnä eikä postit ole jääneet roskapostisuodattimeen (omaan tai Elisan), joten hieman mystinen tilanne. Ilman mitään toimenpiteitä omassa päässä alkoi postia tulla eilen.

Tukichat tarjosi tässä vain perinteisiä patenttivastauksia tilan tekemisestä ja asetusten tarkistamisesta, mitkä eivät asiaan liity mitenkään, sekä suosituksen olla yhteydessä maksulliseen Omaguru-palveluun, joka tietääkseni ratkaisee vain asiakkaan laitteista tai ohjelmistoista johtuvia ongelmia.

Joskus tuntuu, ettei tuki ota asiakkaiden tilanteita oikein tosissaan, jos perusvastaukset eivät toimikaan, ja asiakasta pidetään lähtökohtaisesti mistään mitään ymmärtämättömänä, mikä toki on usein tottakin, mutta tässä tapauksessa satun itsekin osaamaan asiaan liittyen aika paljon ja selvästi enemmän kuin tuki osasi :)

Eikö tällaisen selvittämiseen tosiaan ole normaali vianselvitysprosessia, vaan kaikki lähtee käyntiin vasta jos asiakas maksaa 2,50€+2,50€/minuutti+mpm, jonka aikana todetaan, ettei asiakkaan päässä ole mitään vikaa.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Hai 4 February 2022, 11:07

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

8 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Ikävä kuulla että kokema ei ole ollut paras mahdollinen asiakaspalvelun puolella :( 

 

Varmistelen vielä varuilta, käytätkö sähköpostia Webmailin kautta https://webmail.elisa.fi/ vai jonkin erillisen sähköpostiohjelman kautta? Jos Webmailin kautta, niin kokeilitko mahdollisesti lähettää jostain toisesta sähköpostista testiviestiä, jos kyllä, niin saitko jotain bounce-viestiä siitä että viesti ei mennyt perille? 

Käyttäjätaso 2

Käyttö on normaalisti Thunderbirdin kautta, mutta Webmailin kautta tässä tapauksessa myös tarkistettiin asia. Bounce-viestejä ei testimeileihin tullut, eikä meilit tulleet koskaan perille.

Nyt postit kyllä kulkevat, mutta olisi mielenkiitoista tietää mistä syytä tuollainen epänormaali katkos aiheutui.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

harvinaisia ongelmia on tälläiset. Mitäs teit, kun viestit alkoi sitten kulkemaan? 

Käyttäjätaso 2

En tehnyt yhtään mitään, sillä kaikki itse tehtävissä olevat asiat olivat kunnossa jo valmiiksi. Tätä ennen kaikki oli toiminut ongelmitta vuosia.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Aivan aivan. Nyt, kun kaikki on taas kunnossa niin vaikea on lähteä selvittämään mistä moinen on johtunut mutta jos tämä ongelma nyt jostain syystä toistuu niin laitteleppa sitten vaikka suoraan meille yksityisviestiä OmaYhteisö-tiimi niin selvitellään sitten mikä voisi olla syynä. 

Käyttäjätaso 2

Luulisin, että postipalvelinten logeista voisi jotain näkyä tuolta ajalta. Mistään muualta asiaa on muutoinkin mahdotonta selvittää.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Minulla oli kans ongelmia ei Gmail sähköpostit tullu eilen,tänään näyttää tulevan 

Käyttäjätaso 2

Minulla oli kans ongelmia ei Gmail sähköpostit tullu eilen,tänään näyttää tulevan 

Se on eri asia kuin tämä, eli syy on Googlen tai sinun oman koneen puolella. Tämä mainitsemani ongelma koskee Elisan omaa sähköpostipalvelua.