Skip to main content
Kysymys

Puhelimella Elisan sähköpostiin Lounean verkossa

  • 20 November 2024
  • 4 kommenttia
  • 47 katselukerrat

Minulle tuli Lounean kuitu ja verkko kotia äskettäin. Sähköpostiviestit eivät lähde kännykältä eteenpäin. Eivät lähteneet tabletiltakaan. Minulla on Applen puhelin ja tabletti. Tabletissa on ainoastaan WI-FI. Tabletilta sain lähtemään kun vaihdoin lähtevän postin palvelimen Lounean palvelimeen heidän ohjeidensa mukaan. Kännykkä ei vaan suostu toimimaan kuin vain silloin kun otan WI-FIn pois päältä ja laitan Elisan palvelimen  asetuksista. Onko kellään muull ollut samaa ongelmaa.

Oliko tästä hyötyä?

4 kommenttia

JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1177 kommenttia
  • 20. marraskuuta 2024

Oletko muistanut laittaa lähtevän postin palvelimeksi smtpa.kolumbus.fi ja siihen SSL-suojaus ja salasana ja käyttäjätunnus samat kuin saapuvassa postissa? Tuo on siis autentikoiva palvelin, siksi tuo punaisella merkitty a-kirjain on palvelimen nimessä. Kokeilepas tuota ensialkuun.

 

Eli aina kun käyttää Elisan postia muissa kuin Elisan omissa verkoissa niin kannattaa käyttää tuota autentikoivaa palvelinta. Muutoin pitää käyttää sen “vierasverkon” omaa lähtevän postin palvelinta.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 20. marraskuuta 2024

Mikähän on palvelimen portti?

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 20. marraskuuta 2024

Löysin yhdeltä nettisivulta portin numeron, joka oli 465. Nyt toimii. Kiitoksia.


Porkkana
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 923 kommenttia
  • 20. marraskuuta 2024

Tässä vielä linkki yleisesti niihin ohjeisiin:

 

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/palvelut/sahkopostin-asetukset/


Osallistu keskusteluun